Autoradio aansluiten op adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 3.028 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
Ik heb hier nog een oude autoradio liggen (productie 1999-2000) dat ik overlangs gekregen heb, aangezien ik zelf een radio in mijn auto heb zou ik hem willen gebruiken in mijn hobbykamer. Ik zou deze gewoon willen hangen aan een adapter met daarachter een versterker.

Het probleem is dat ik niet weet aan wat dat ik dit moet aansluiten. Het is dus een connector met 12 pinnetjes gewoon naast elkaar. Waarvan dat dus 8 dienen voor de boxen, en de rest weet ik niet (buiten 1 voor de massa & + en waarschijnelijk de andere 2 voor aansluiting headset ofzo)

Het gaat hier dus over een Pioneer KEH-1900R

Alvast bedankt!

opgezocht in google & got maar tot nu toe niet echt iets gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 06:46

MadMan

What the....

Welke pinnetjes je nodig hebt kan ik je niet 1 2 3 vertellen, maar ik kan je nu wel al zeggen dat dat op een adaptor niet gaat werken. Je zult op zijn minst een netvoeding moeten gebruiken van 12v 4-6A stabiel. Een adaptor is simpelweg niet sterk genoeg voor een autoradio, en zal of smelten/oververhit raken of helemaal niets doen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 20:41

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Als voeding kan je nog altijd een oude AT voeding gebruiken. Leverd een mooie gelijke 12V.

[ Voor 3% gewijzigd door W3lta op 21-04-2004 00:04 ]

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 20:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik ben zelf ook nog naar een oplossing voor zo'n probleem op zoek. Een pc voeding werkt idd wel, maar gezien het voor mijn ouders is, ben ik bang dat het geen optie is (voeding die geen stroom hoeft te leveren gaat meen ik nogal snel kapot, dus als de autoradio uit staat, en mijn ouders zoudne het niet snappen als ze bij het aan en uitzetten steeds 2 knoppen in moeten drukken :'( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dat hoeft geen probleem te zijn. Je kunt de pc voeding belasten met een weerstand zodat er steeds een kleine stroom wordt afgenomen. Hier op GOT kun je in een van de forums een schemaatje vinden. Ik ben toevallig aan het testen met een oude AT voeding en die blijft al stabiel met een 12ohm weerstand op de 5 volt (hogere waarde als hier op Got wordt gebruikt dus die neemt minder stroom). Ik heb een 15ohm weerstand besteld (1€ of zo) en ga kijken of dat ook nog werkt. Zonder weerstand slaat de voeding gewoon uit.

Waarschijnlijk ga ik ook nog wat condensatoren plaatsen om de kwaliteit van de voeding nog wat te verbeteren, ik ben nog niet tevreden met het geluid maar ik test met een stokoude blaupukt stockholm dus misschien dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
na ff wat meten, pinnetje voor + dus die loopt naar de smeltveiligheid. Daar heb ik een 13.8V (5A) gestabiliseerde voeding op aangesloten en de min ook pinnetje dat doorloopt naar het frame van de radio.

Maar blijkbaar doet em het nog steeds niet, ook met een 12V 200mA adapter (kweet het, is vree weinig)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

beont schreef op 21 april 2004 @ 19:32:
na ff wat meten, pinnetje voor + dus die loopt naar de smeltveiligheid. Daar heb ik een 13.8V gestabiliseerde voeding op aangesloten en de min ook pinnetje dat doorloopt naar het frame van de radio.

Maar blijkbaar doet em het nog steeds niet, ook met een 12V 200mA adapter (kweet het, is vree weinig)...
dat ding kan nooit genoeg vermogen leveren voor die radio. daarom doet hij het niet.

ik heb hier een simpele philips auto radio en die trekt op laag volume al 1 ampere weg uit mijn 14 volt`s accu lader.
en hij hogere volume`s gaat dat rap richting 7 ampere.

dat ding levert maximaal 200 ma terwijl der minimaal 1000 ma nodig is om die radio enigzinds normaal te laten functioneren.

kijk bij de bouwmarkt gewoon een jaki jakie merk accu lader en tadaa een goedkope/sterke 12 volts bron voor de radio. of pak een oude at/atx voeding.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
cactusman schreef op 21 april 2004 @ 22:00:
[...]

dat ding kan nooit genoeg vermogen leveren voor die radio. daarom doet hij het niet.

ik heb hier een simpele philips auto radio en die trekt op laag volume al 1 ampere weg uit mijn 14 volt`s accu lader.
en hij hogere volume`s gaat dat rap richting 7 ampere.

dat ding levert maximaal 200 ma terwijl der minimaal 1000 ma nodig is om die radio enigzinds normaal te laten functioneren.

kijk bij de bouwmarkt gewoon een jaki jakie merk accu lader en tadaa een goedkope/sterke 12 volts bron voor de radio. of pak een oude at/atx voeding.
die voeding van 13.8V is 5A maximum, toch denk ik voor een simpele autoradio (en zonder boxen ofzo (voor te testen) toch meer dan genoeg heeft met 500mA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 15:17
Je moet toch echt minimaal 1 ampere hebben om zonder of laag volume te kunnen testen als het een cd speler betreft minimaal 2a .
Verder heeft nagenoeg iedere autoradio 2 + aansluitingen welke je alle 2 met de plus moet verbinden.
Als je de behuizing als min gebruikt kan er niet zo veel fout gaan mestal staat bij de 2de + "acc"

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Om terug te komen op al die pinnetjes, ik zou bij een auto hifi speciaalzaak even een stekkertje kopen die erin past. Probleem opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
het probleem is dus opgelost, gewoon een voeding + nog een pinnetje voor het contact. Was deze uit het oog verloren =)

werkt perfect, bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36275

Ik heb ook een autoradio aan een 12V 500mA adapter gehad. Werkte op zich goed, alleen moet je hem dan niet te ver open draaien. Dan wordt het dysplay vaag :). Mijn buurjongen draaide het ook zo toen ie nog geen gewone radio had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Ik heb het met een ATX-voeding opgelost, en gelijk een meubeltje eromheen gebouwd.
Zie hier het resultaat.

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:21

Jimbolino

troep.com

typ eens voor de gein bij google/images in: iso car audio

http://web.onetel.net.uk/~uncletony/in_car.htm

The two basic principles of Windows system administration: