[MSN] Wel messages versturen, niet ontvangen?!

Pagina: 1
Acties:

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05
Oke, nu even overnieuw. Er ging net iets mis...

Ik heb hier MSN draaien (althans dat probeer ik) maar ik kan geen inkomende berichten lezen. Ik zie dus wel wie er online zijn, en kan ook wel berichten naar hen sturen.

Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat het probleem in mijn Devolo adsl modem/router zit, want als ik analoog inbel (gaap) dan gaat het wel goed.

Heb zo her en der wel iets gelezen over NAT icm MSN maar daar begrijp ik niet zoveel van. Heb overigens wel een optie NAT in mijn modem config.

Bovendien vind ik het een vaag probleem want zoals ik lees (search) wil MSN meestal helemaal niet draaien OF wel berichten zenden/ontvangen maar geen bestanden enzo. Nu is dat laatste voor mij ook niet nodig, ik wil gewoon chatten.

Ik hoop dat het verhaal duidelijk is, en ik hoop nog meer dat er iets aan te doen is

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Weet je wel zeker dat je berichten ontvangt? Dwz, stuurt iemand je wel iets?

En als je iemand een bericht gestuurd hebt, kan die persoon je daarna dan ook niets terugsturen? En als die andere persoon het initiatief neemt?

MSN bouwt namelijk gewoon per chatsessie een extra verbinding op, zonder die verbinding kan je in die sessie geen berichten zenden, maar zeker ook niet ontvangen. Die verbinding lijkt wel opgebouwd te worden, anders had je ook nooit berichten kunnen versturen (vooropgesteld dat ze aankomen bij de andere partij natuurlijk)

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 19:58
msn heeft niks te maken met je NAT config op je router.. NAT is namelijk je porten-config en dat heeft msn niet nodig...

misschien even opnieuw downloaden/installeren?

btw, doet hij het op een andere pc op die router wel?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• hesselbeertje
nou hij doet het op geen van de pc's dus het zit wel zeker in de router

als ik analoog inbel gaat het immers wel goed

[ Voor 6% gewijzigd door hesselbeertje op 20-04-2004 21:56 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Klinkt misschien gek, maar misschien is het je firewall, als je die draaid tenminste...
Aangezien je modem een ander MAC-adres (en IP-adres) heeft, dan je router / netwerkkaart... ;)

• hesselbeertje
nou dat is dus de grap het werkt heel soms wel (en ik heb de indruk dat dit bij bepaalde personen zo is). Hieruit valt dus te concluderen dat alles in orde zou moeten zijn.

Soms komen berichten niet aan aan de andere kant

Soms komen berichten wel aan aan de andere kant, maar krijg ik geen reactie. (en men reageert wel :)

Het moet (zoals hierboven al blijkt) in het modem/router zitten, waarbij ik denk aan een NAT instelling.

• hesselbeertje
nee ik gebruik geen firewall (en ook niet die van xp want ik draai win98)

In het modem zit wel een firewall maar geen idee hoe ik die kan instellen/uitschakelen want daarover is niets te vinden in de config.

Oja voor degenen die "in het modem willen kijken" kijk hier ff: http://www.devolo.de/opt/...modem_router/de/index.htm

das de config pagina van het modem (nouja voorbeeld dan die van mij is ietsjepietsje anders, met dezelfde opties)

[ Voor 17% gewijzigd door hesselbeertje op 20-04-2004 22:14 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:11

Korakal

Up up up!

hesselbeertje, ik heb even je topics samengevoegd. 1 topic per vraag is voldoende :Y)

• hesselbeertje
ah dank u wel was zelf ook op zoek naar die mogelijkheid maar geloof dat ik dat zelf niet kan doen he

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:11

Korakal

Up up up!

Nee klopt, wat je wel kunt doen is een moderator waarschuwen via TopicReport (het handje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/icon_hand.gif bovenaan een topic).

• hesselbeertje
aha das nu niet meer nodig want het is al voor mij gedaan (met dank aan de oplettende moderator _/-\o_ )

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk op je router eens of je je DNS-servers wel hebt ingesteld. Kan goed zijn dat dat ding zich een ongeluk zoekt naar de DNS server van je provider, maar die maar sporadisch vindt. Da's iig zo'n beetje het enige verschik wat ik me zou kunnen indenken dat er tussen een standaard inbelverbinding en een routerverbinding zit, afgezien van de specifieke routerfunctionaliteiten. Maar MSN hoort het zelfs gewoon over poort 80 (http) te doen dus daarme behoort je NAT-verhaal ook tot het verleden neem ik aan

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hesselbeertje
Maar als DNS server niet goed staat kan ik toch ook niet gewoon internetten?

Dat gaat nl wel goed :?

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Ik heb ook last van dit probleem. Alleen een enkele keer kan ik iets ontvangen. Verzenden gaat idd wel altijd goed. Verder gebruik ik Windows Messenger 4.7 in XP. Ook ik heb dan de FireWall uit staan...
Ach, we zien wel. Aan de poort kan het in iedergeval niet liggen.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb ook bij 1 iemand het probleem dat berichten vaak niet aankomen, of pas superlaat na heel veel lag. Het is echt maar bij 1 iemand op mn lijst. Maar diegene zegt dat ze verder ook nergens last van heeft en dat andere mensen haar berichten wel gewoon krijgen.

Volgens mij is er gewoon weer iets vaags met MSN aan de hand, net als dat Hotmail email notificatie probleem.

• hesselbeertje
nou maar dan begrijp ik er nog niks van want als ik (net ff geprobeerd) mijn devolo modem vervang door een speedtouch, gaat alles wel flex.

Ligt dus niet aan de service dacht ik dan.

Wat zou er nog meer in de modem in te stellen zijn om dit probleem te verhelpen/omzeilen??

• hesselbeertje
niemand een idee? :)

Pagina: 1