Orb of fop32??

Pagina: 1
Acties:

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben een beetje in de war. Ik moet een andere koeler kopen anders kan me comp niet hoger, maar nu wil ik of een fop32( 99 piek ) of een golden orb( 40 piek ). Alleen het prijsverschil is nogal groot. Die fop32 heeft 21 cfm( volgens comptechworld site ) en die golden orb heeft 20 cfm( volgens thermaltake site). Koelt die fop32 dan wel veel beter?? en waarom?? Want de luchtverplaatsing van die orb is praktisch hetzelfde. Alvast bedankt voor de antwoorden.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
orb is gewoon heel ander disign
orb= rond object.
koeler in de midden met vinnen er omheen
die fop 32 is gewoon een flinke koelrib met een grote fan er op

• mowgli
  • Niet online
Maar waarom is de een dan 99 piek en de ander 40?? de cfm is praktisch hetzelfde.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Het verschil zit hem in het design van de heatsink...hoe groot is de oppervlakte, watis de vorm van de vinnen, dus hoe stroomd de lucht er langs en hoeveel lawaai maakt dat enzenz...ik heb 2 arcticooler orbs, en daar ben ik heel tevreden over...http://www.arcticooler.com

• mowgli
  • Niet online
Ok thnx voor de info.

Verwijderd

Koop gewoon een spire MA 324-15.
zie www.spire.nl..........ergens onderaan!
Er staat bij dat het een AMD Recommended coeler is, nou ik heb hem gewoon op een slotket 3 geprakt en mijn celly 600 draait op 900 25 stressed en geen tering herrie!
Voor een geeltje ben je klaar of je moet voor een merk gaan, dan krijg je de herrie er gratis bij!

Verwijderd

ja ik ga dat ding dus ook kopen, want 't is echt een supergoed coolertje voor een belachelijk lage prijs *D

• mowgli
  • Niet online
Ehm volgens mij heb ik die al koste me 25 piek( model is in ieder geval precies hetzelfde). Alleen doe ik dan denk ik iets fout ermee:( celly 566 @ 639 1,5 volt en dan is hij stressed 38 tot 45 graden:? Owja zit van die halfgeleider koelprut tussen.

edit:
alleen die ribben zijn metaal gekleurd maar wel precies hetzelde qua vorm

Verwijderd

Ik heb dat ding dus, ik had echt zoiets van dit is een prul maar hij werkt echt perfect, ik heb van die koelpasta op de core gesmeerd en die spire er op gezet, voorzichtig! en echt ik vind het TOP! ik hoef geen alpha die onwijs duur is (die prijzen worden kunstmatig hooggehouden!) en ze maken herrie!
Ga gewoon voor die spire MA324-15 en mijn celly draait 600@900 ver onder de 30 graden!
Ik ga er gewoon nog een kopen! als die andere verrot is!! hij is stil en goed.

• mowgli
  • Niet online
Verdomme wat doe ik dan fout:? Nouja toch morgen nog maar eens naar kijken. Misschien zit er wel teveel koelprut op( kan toch?? ). Of zou het toch een namaak van een ander merk zijn( als die er zijn lijken echt precies op de kleur van de koelribben na ).

Verwijderd

de truuk met welke cooler dan ook is en blijft de montage.monteer je oude cooler maar eens een keer of tig met steeds minder pasta je zal verstelt staan.

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:48
Is er veel verschil tussen de Fop 32 en de Fop 38?

• mowgli
  • Niet online
Ok ga ik doen. Er zat volgens mij veels teveel pasta op hij is nu tussen de 34 en 40( hij fluctueerd nogal )dit is stressed. Oja nog een vraagje. Jullie hebben allemaal van die lage temps. Is dat met arctic silver of van die goedkope pasta van 4,95?? Zoals ik heb. Arctic silver komt nog:)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 december 2000 13:52 schreef hkersting het volgende:
Is er veel verschil tussen de Fop 32 en de Fop 38?
ja 14 decibel

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:48
IK bedoel dan natuurlijk in de temperatuur.:)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de fop 32 is volgens de pricewatch een stuk goedkoper........

• mowgli
  • Niet online
De fop32 staat helemaal niet in pricewatch. Tenminste ik zie hem niet wel de fop38.

maar weet er iemand hoeveel arctic silver ongeveer scheelt in graden met normale koelpasta??

Verwijderd

ik heb een chrome orb, vind ik wel goed. maakt niet zoveel geluid en koelt lekker!

je moet ff kijken tot hoeveel mhz ze koelen. de mijne tot 1,1 ghz
Pagina: 1