[Winxp unattended install] oempreinstall = yes werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• MaVl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03-2024
Na het op de kop tikken van een windows xp opk-cd ben ik aan het werk gegaan om een unattended instal cd te bouwen van windows xp home. Hierbij ingevoegd service pack 1 en de drivers van Nvidia, intel, ati en meer van die veelgebruikte drivers.
Ik heb al die drivers bij elkaar gezet omdat ik nogal vaak verschillende pc's moet installeren met verschillende hardware. Nu is er 1 probleem, ik heb netjes gedaan wat er in de handleiding stond:
1. zet in de i386 map een map $oem$
2. in die map de map $1
3. een bestandje winnt.sif met daarin oempreinstall = yes
4. na alles voorbereid te hebben een mooie image maken met het oscdimg commando

Wat is nu het probleem? De $oem$ directory wordt tijdens de textsetup niet naar de hd gekopieerd, geen van alle mappen ($1, $$, $progs enz).

Alhoewel winnt.sif voor cd installaties wordt gebruikt heb ik ook al de inhoud van dit bestand naar unattend.txt gekopieerd, maar dat hielp ook niet.

Kan iemand mij hiermee helpen, want het zou mij een hoop tijd schelen als ik deze drivers ook automatisch kan laten installeren.

• MaVl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik heb het antwoord al gevonden, in tegenstelling tot wat in de opk documentatie staat, moet de $oem$ folder niet in i386, maar "ernaast".

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Laat me even weten hoe dit voor je vordert.
Naar aanleiding van een artikel in de nieuwe Computer Totaal, ben ik zelf ook bezig met het maken van een unattended installatie. Ook met de $OEM$ naast de i386 map, krijg ik het nog niet voor elkaar om de installatie unattended te laten verlopen.