wil je het echt goed oplossen, dan ga je met nslookup aan de slag. Ik weet niet welke DNS-sen Demon allemaal heeft, maar probeer er eens verschillende, tot je er eentje hebt die goed resolved.
Als je gebruik maakt van een gedeelde internet verbinding: controleer welke DNS je clients gebruikt, en controleer of die DNS wel kan forwarden naar Demon, indien locaal.
De foutmelding:
Unable to find server's adress.
Doet mij vermoeden dat hij de servernaam (news.demon.nl) niet kan resolven. Hij geeft immers aan het
adress niet te kunnen vinden.
Een quick and dirty fix is om je hosts file aan te passen. Onder windows XP vind je deze in de map c:\windows\system32\drivers\etc. Onder windows 2000 vind je 'm in de map c:\winnt\system32\drivers\etc.
Je kunt 'm openen door bv start-->uitvoeren te kiezen en dan
code:
1
| notepad c:\windows\system32\drivers\etc\hosts |
in te typen. Als hij vraagt of hij het bestand moet maken: Ja.[
Controleer of de naam news.demon.nl al ergens in de hosts voorkomt. Zo niet, voeg dan ergens de volgende regel toe (waar maakt niet uit):
Sla deze op. Hierna zou newsbin wel moeten kunnen connecten.
Let op: dit is een smerige oplossing. Smerig, want je gaat nu de DNS zelf locaal doen dmv. een statisch bestandje. Als men ooit besluit die server te verhuizen, heb je een probleem (nou ja, je moet dan je hosts weer aanpassen)
Mooier is om het probleem zelf op te lossen, dus uit te zoeken waar de fout in de DNS zit. Type start --> uitvoeren, gevolgd door 'nslookup'. Je krijgt dan een soort dosprompt. Type hier in news.demon.nl, en kijk waar hij mee aan komt zetten. Let ook op wat hij als server aangeeft.
//edit
controleer ook even of je firewall UDP poort 53 (=DNS) wel doorlaat, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat het daar aan ligt. Dan zou je nl. ook niet moeten kunnen surfen, althans niet name-based. Tenzij je een proxy op IP ingesteld hebt staan, uiteraard
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 20-04-2004 21:29
]