Toon posts:

harde schijf partitie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal.
Ik heb twee harde schijven in mijn computer. De ene is 40 gig en de andere 4 gig. De schijf van 4 gig is gepartioneerd als primair dos station en die van 40 gig als ext dos station. Verder is de harde schijf van 40 gig verdeeld in vier gelijke delen van 9, zoveel gig. Op de C schijf (dat is de eerste van de 4 op de schijf van 40 gig) staat mijn besturing. Graag zou ik dit station willen formateren. alleen als ik op start met een opstart disk dan gaat ie naar die schijf van 4 gig. en ook als ik die schijf van 4 gig loskoppel dan krijg in een bootdisk failure. Met andere woorden ik kom niet op de c schijf in dos. (waarschijnlijk komt dit dus omdat deze schijf als ext dos is gedefinieerd, althans volgens de gegevens van Fdisk) Mijn vraag is hoe kan ik dit probleem oplossen en wel in dos naar de schijf van 40 gig gaan en dan de c schijf als primair dos station krijg?!
oja en voor ik het vergeet, op de andere 3 delen van de schijf van 40 gig staat informatie die ik liever niet kwijt wil, dus de oplossing om de hele schijf te formateren is niet een optie.. vooralsnog....

Alvast bedankt voor reacties..

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Heb je al de Dosversie van PartiotionMagic geprobeert? Als je dan je die 4-Gig schijf ff loskoppelt kun je je C-partitie als primairi formateren. Als het goed is moet Partition Magic de informatie op de andere schijven gewoon behouden, maar altijd op eigen risico natuurlijk ;).

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Verwijderd

Topicstarter
das eventueel wel een oplossing, alleen heb ik geen ervaring met het gebruik van partition magic.. Kan ik wel opstarten dan met die schijf van 40 gig als ik die 4 gig loskoppel? en krijg ik dan niet alsnog een bootdisk failure? waar kan ik aan die dos versie van partitionmagic komen? alvast bedankt

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 16:59:das eventueel wel een oplossing, alleen heb ik geen ervaring met het gebruik van partition magic.. Kan ik wel opstarten dan met die schijf van 40 gig als ik die 4 gig loskoppel? en krijg ik dan niet alsnog een bootdisk failure? waar kan ik aan die dos versie van partitionmagic komen? alvast bedankt
Hoe je aan PM komt moet je zelf even uitzoeken. Het mooiste is natuurlijk als je het even kunt lenen van iemand :) .

Verder snap ik nog niet helemaal wat het probleem nou precies is met dat booten. Als je boot met een win98 opstartdiskette moet je met Fdisk toch gewoon beide schijven kunnen zien!!?? Anders heb je de jumpers op je harde schijf verkeerd zitten of je kabels verkeerd. En staat de bootvolgorde in je BIOS goed??!!

partition magic is ig de uitgebreide Fdisk-versie waarmee je data op andere partities kunt behouden. Je kunt dan booten met 2 floppy's waar het programma PM op staat.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Verwijderd

Topicstarter
okee tnx