Toon posts:

[HTML] menu alignment beginners probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ballen verstand van HTML, maarja je moet toch ergens beginnen. Dus ik met goede moed aan het spulken met mijn homepage.

Nu wil ik aan de linker kant een soort en met menu creeren.

mijn "probleempje" waar ik tegenaan loop is dat ik dat niet voor elkaar weet te krijgen en ik ook niet weet in welke richting moet zoeken.

Nu heb ik een groot aantal tutorials door gespit maar verder als met grote ogen al op mijn hoofd krabbend naar mijn beeldscherm kijkend, ben ik niet gekomen.

Mijn vraag is dan ook om mij een duwtje in de goede richting in te duwen.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
- je kunt de beide pagina's allebei in een ander frame laden
- je kunt je menuutje links uitgelijnd naast de rest van je pagina plaatsen

stap anders ff over van MS-Word op MS-Frontpage, die is beter toegerust om op een eenvoudige wijze een websiteje in elkaar te draaien...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
frames,tables,basic,tutorials,html,css :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48

Zerora

Ik Henk 'm!

Met frontpage kun je een hoop :)

Ik zou op google even zoeken. Doe ik ook altijd.
Ben net als jij een noob in html en dergelijke (begin het te snappen).

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 20 april 2004 @ 16:53:
frames,tables,basic,tutorials,html,css :)
moet ik dan meer in de CSS hoek zoeken? Ik zag namelijk iets staan over samenvoegen van website's.

Verwijderd

als je menus bedoelt met buttons enzo (ben ook een html noob) dna kan je op www.leejoo.nl kijken voor melige dingen...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
Xavyer:
moet ik dan meer in de CSS hoek zoeken? Ik zag namelijk iets staan over samenvoegen van website's.
Ook. :)

Ik zou me toch ietsjes dieper inleren in de materie, wat dit zijn zoals je zelf al aangeeft beginnersprobleempjes. Er is echt genoeg over te vinden.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 20 april 2004 @ 17:22:
[...]

Ook. :)

Ik zou me toch ietsjes dieper inleren in de materie, wat dit zijn zoals je zelf al aangeeft beginnersprobleempjes. Er is echt genoeg over te vinden.
Ben toch al aardig op weg vind ik zelf en dat voor 7 uurtjes. :*)
Maargoed, ik ga dus voorlopig de leerbeer uithangen.
Ik kan het gewoonweg niet hebben als me iets niet lukt. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al aardig op weg, al denk ik dat zelf. :P

Marre, er zijn volgens mij nog zat opmerkingen te maken op de layout en dingen waaraan ik nog niet gedacht heb.

Mischien iets voor een topic "hoe vinden jullie mijn site"? (of bestaat ie al?)

Maargoed, er zijn zoveel site's op het internet te vinden met allerlij leuke dingetjes dat ik eerst maar es goed moet nadenken van wat ik wel op mijn site wil en wat niet. |:(

Ohja, met die HTML editors kan ik niet overweg. Ik werk voorlopig nog even met notepad.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 05:03 ]

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 04:56:
Mischien iets voor een topic "hoe vinden jullie mijn site"? (of bestaat ie al?)
Nee dat bestaat niet, maar zal er ook niet denk ik. Sitechecks zijn namelijk niet toegestaan hier. ;)
Ohja, met die HTML editors kan ik niet overweg. Ik werk voorlopig nog even met notepad.
Doe jezelf een plezier en zoek even een editor met syntaxhighlighting, maakt het allemaal stukken overzichtelijker en voorkomt fouten. ;)

Succes!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Voor sitechecks is www.sitechecks.nl opgericht ;)

Verwijderd

Topicstarter
Amras schreef op 19 mei 2004 @ 08:58:

Doe jezelf een plezier en zoek even een editor met syntaxhighlighting, maakt het allemaal stukken overzichtelijker en voorkomt fouten. ;)

Succes!
je bedoelt eentje met regelnummering ofzo?? of dat de HTML code een kleurtje krijgt?

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 13:12:
[...]

je bedoelt eentje met regelnummering ofzo?? of dat de HTML code een kleurtje krijgt?
Voornamelijk om de kleurtjes, maar de meeste editors met kleurtjes hebben ook wel regelnummers. Zelf gebruik ik ConTEXT.

Verwijderd

Als het menu op alle pagina's zichtbaar moet zijn
, werk je met frame's . Staat het menu alleen op de startpagina, dn kun je met tabellen het makkelijkste uitlijnen
<table>
<tr><td>linksboven</td><td>rechtsboven</td></tr>
<tr><td>linksonder</td><td>rechtsonder</td></tr>
</table>
Pagina: 1