[IIS + virtual dir] errors na reboot

Pagina: 1
Acties:

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-12 13:19
Ik heb op een Windows 2000 server bakje oa IIS draaien met een aantal websites.
Sommige van deze sites maken gebruik van zogenaamde virtual directories.
Bij een deel van de scripts word gebruik gemaakt van zogenaamde includes die in zo'n virt. dir. staan om de koppeling met de database tot stand te brengen.

Regelmatig krijgen deze sites een "file not found" error te zien als de server herstart is (wat helaas regelmatig nodig is i.v.m. alle windows updates) :r
Dit probleem laat zich alleen oplossen door de server nogmaals te herstarten, en desnoods nog drie a vier keer.

Het probleem diende zich voor het eerst aan na een update van MDAC.
Een versie terug gaan lijkt geen oplossing want die schijnt vol met lekjes te zitten. >:)

De kort-door-de-bocht-oplossing "moet je maar geen windows gebruiken" is niet echt waar ik naar op zoek ben. :X
Eigenlijk vraag ik me meer af of er meer mensen zijn met dit probleempje, en zoja, of er mensen zijn die het hebben weten op te lossen.

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

Verwijderd

properties opvragen van de vdir en check of het pad correct is.

ipv de server te herstarten kan je ook gewoon "iisreset" geven.

• Ding
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 17:20:
properties opvragen van de vdir en check of het pad correct is.

ipv de server te herstarten kan je ook gewoon "iisreset" geven.
De paden zijn correct (daar is niets aan gewijzigd)
En enkel IIS resetten geeft niet het gewenste resultaat, de boel blijft onvindbaar.

Maarre, je hebt hier zelf ook last van (gehad)?

Verwijderd

alleen met unsupported owa vdirs.

• Ding
Het rare is dat ik eigenlijk alleen ellende krijg als er een include uit de vdir gehaald moet worden die een DB koppeling tot stand brengt.
Ik maak wel meer gebruik van vdirs maar die lijken er geen last van te hebben anders als dat het allemaal wat langer duurt om een bestand over te halen in een dergelijk geval.
Het lijkt alsof een ASP scriptje niet langer als een bepaalde tijd wil "wachten" tot de inlude beschikbaar is en daarom meld dat het bestand onvindbaar is.

Ook maf dat het sinds die MDAC update gekomen is, ik zie niet in wat MDAC met vdirs te maken heeft.