Toon posts:

video kaart werkt niet op digitale uitgang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, mijn Asus V9560 XT/TD werkt niet op de digitale uitgang, al mijn andere kaarten hebben er op gewerkt maar deze niet.
Ik heb al meerdere kaarten van dit type uitgeprobeerd maar allemaal hebben ze het zelfde. Het lijkt mij sterk dat al die kaarten van dit type niet goed ziijn, dus zal het probleem waarschijnlijk wel bij mij liggen.
De Monitor is van IIYAMA 17" flat screen

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-08 14:24

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

wat bedoel je in godsnaam met digitale uitgang en al je andere kaarten hebben erop gewerkt |:(

kortom, edit je startpost es en maak t es wat duidelijker :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoel de dvi aansluiting.
Op analoog werkt hij prima, maar als ik de dvi aansluiting gebruik slaat de pc vast of ik krijg strepen in beeld.
Het is een beetje moeilijk uit te leggen.
De kaart kan niet stuk zijn want ik heb hem al twee keer omgeruild.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem weer even aangesloten op op de dvi aansluiting en het preciese probleem even vast gelegt :

vaak valt het singaal gewoon weg en heb ik dus geen beeld meer dan moet ik de pc opnieuw opstarten soms wel 3 keer tot dat hij eindelijk blijft.
Ik kan de beeld scherm freqenties niet hoger krijgen dan 60 Hz.
Het gebeurd alleen als windows wordt geladen, windows staat er net opnieuw op dus aan windows ligt het niet.

Is er iemand die dit proleem herkent en een oplossing weet ?

Verwijderd

ik heb een vergelijkbaar probleem. Mijn radeon 9100 had altijd goed gewerkt met dvi en mijn nieuwe 9600xt heeft opeens (af en toe) kuren.

-strepen bij opstarten van (direct3d) toepassing
-beelduitval na afsluiten van toepassingen (of het valt heel even weg en komt weer terug)
-af en toe flikkerende strepen over het hele scherm tijdens 3dmark

ik heb toe via een verloopstukje mijn dvi uitgang op de analoge uitgang van de monitor (cornea ct1702) aangesloten en had al deze problemen niet meer.

met aansluiten van de analoge uitgang van de 9600xt waren de problemen ook weg.

Toen heb ik mijn radeon 9100 weer een keer aangesloten en zag tot mijn vebazing dat die ook (in mindere mate) wat van die kuren vertoonde. Maar na een tijdje ging dat weer helemaal weg.

kortom:
het lag niet aan de videokaart opzich en ook niet aan de monitor opzich. Ik vermoed dat het de combinatie van monitor en videokaart is. Ik ben verder niet technisch dus de oorzaak weet ik niet.

het volgende wat ik nog even ga doen is een andere monitor proberen maar ga denk ik sowieso een ander type videokaart aanschaffen.

hopelijk heb je hier iets aan.