Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

vodafone abonnee > t-mobile sim only

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
bij vodafone heb ik een opzegtermijn van 3 maanden. als ik t-mobile laat opzeggen ivm met nummerbehoud, kunnen ze(t-mobile) niet garanderen dat ik geen dubbele abonnementkosten krijg. Er wordt gezegd dat dit van vodafone afhangt.
Heeft iemand ervaring hiermee? Andersom ontstaan er geen dubbele kosten.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:04
T-Mobile geeft bij het aansluiten van een abo direct een nummer aan de klant (jij), zodat je daarna vrijblijvend een nummer kan porteren.

Daarintegen zal Vodafone je nummer pas overnemen en activeren als alles goed is verlopen, een naadloze overgang.

Wat je kan doen is even informeren of je je Vodafone kan opzeggen en een maand voordat het abo uit de lucht wordt gehaald je T-Mobile nummer behoud aanvragen.

Dan zal je hooguit 1 maand dubbel hoeven te betalen. (ffde eerste maand veel bellen ;) )

Volgens mij moet het kunnen, maar informeren kan nooit kwaad. :)

Succes

[ Voor 9% gewijzigd door Xion op 20-04-2004 17:13 ]

Verwijderd

Zover ik weet kan je ook nu al je abo bij Vodafone opzeggen, maar daarbij even aangeven dat je nummerbehoud wilt. Vraag vervolgens 1 maand (of min. 2 weken) voor het aflopen van je Vodafone abo een T-Mobile abo met nummerbhoud aan. Nu kan T-Mobile alsnog je nummer van Vodafone overnemen. Je betaalt nu "slechts" 2 á 4 weken dubbel. Onthoud dat je je belminuten mee kan nemen, dus je krijgt er wel iets voor terug! Deze situatie schijnt tegenwoordig te kunnen, vroeger waren de telco's hier niet zo happig op, maar na de bemoeienissen van de OPTA worden ze wat soepeler.... Succes!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik vind het maar vaag, aangezien als ik bij Vodafone een portering van een nummer doe dan gaat dat naadloos in elkaar over en ga je pas over op Vodafone als je T-mobile abonnement is afgelopen.

Waarom zou T-mobile dan niet op dezelfde manier kunnen werken ?

Of zie ik nu iets grandioos over het hoofd ? :)

Verwijderd

T-Mobile werkt gewoon niet zo... Daar gaat je nummer direct in en wordt je oude nummer later geporteerd.

Je kan alvast een nummerbehoudformulier van T-Mobile invullen en opsturen. Dan dienen ze het verzoek in bij Vodafone. Als dat rond is krijg jij een brief met de datum waarop het gaat gebeuren. Zorg dat je minimaal 2 weken voor die datum een simonly hebt aangesloten en geef dat tijdelijke nummer door aan T-Mobile. Dan zorgen ze dat je oude nummer daarop komt en heb je nauwelijks dubbele kosten.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Bij T-M kun je eventueel eerst een nummerporteringformulier toesturen en 2,5 maand later pas een abo bij ze afsluiten. Bel klantenservice T-M, die kunnen je meer vertellen.

Verwijderd

moet ook altijd weer moeilijk bij die gasten,

Heb bijna een jaar geleden nummer portering gedaan van vodafone naar debitel: heb het alleen maar an hoeven geven, de rest deed debitel voor me: ideaal.

Snap niet dat niet meer bedrijven dat kunnen leveren

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 10:32:

Heb bijna een jaar geleden nummer portering gedaan van vodafone naar debitel: heb het alleen maar aan hoeven geven, de rest deed debitel voor me: ideaal.

edit:
hmm blijkbaar het verkkeerde knopje gebruikt 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 10:49 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 08:31

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Heb bijna een jaar geleden nummer portering gedaan van vodafone naar debitel: heb het alleen maar an hoeven geven, de rest deed debitel voor me: ideaal.

Mee eens!

Ik ben van Orange naar voda gegaan met nummerbehoud. liep naadloos over zonder dubbele abo kosten. zodra mijn orange berijk uit de lucht viel plugde ik mijn vodafone kaartje er in en hoppa k was wwer in de lucht.
Dit moet toch ook bij anderen kunnen?
ik heb het gewoon in de winkel (phonehouse) aangegeven en die regelden alles netjes.

Verwijderd

Topicstarter
Stephane schreef op 21 april 2004 @ 10:24:
Bij T-M kun je eventueel eerst een nummerporteringformulier toesturen en 2,5 maand later pas een abo bij ze afsluiten. Bel klantenservice T-M, die kunnen je meer vertellen.
dit gaat idd werken. gewoon nummerbehoudformulier insturen. einddatum opgeven huidige provider en dan een week voor afsluiting een sim-only halen bij een t-mobile verkooppunt. En dan zou het geregeld moeten zijn volgens de helpdesk van t-mobile

• Stephane

Stephane

Behhhhh

't is voor het eerst dat ik iemand Debitel de hemel in zie prijzen. Misschien is dit wel goed van ze, maar vergelijk het met de rest van de service en je hetb het over één geweldig groot drama (zoekterm Debitel op telecomverglijker.nl of GoT).

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ik ben 3 maanden geleden overgestapt van vodafone (prepay) naar kpn(abbo) , wat een ramp het duurde totaal 2 maanden zoiets...

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Zou theoretisch niet meer dan 2 weken mogen duren.
Pagina: 1