[PHP] Probleem koppeling Access db via odbc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via onderstaande code gegevens uit een acces database probeer binnen te halen in m'n website krijg ik een mooie foutmelding: "Warning: odbc_exec(): SQL error: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 2., SQL state 07001 in SQLExecDirect in c:\inetpub\wwwroot\index.php on line 4"

PHP:
1
2
3
$odbc = odbc_connect ('test','','') or die ( "Kan database niet vinden" );

$query = odbc_exec($odbc , "SELECT * FROM tblProducten WHERE ID-Categorie <> 15 ");

Als ik het "WHERE" statement weglaat werkt alles wel gewoon. Zou daar dus een foutje moeten zitten maar ik zie niet wat... ID-Categorie bestaat gewoon, krijg ik ook keurig op m'n scherm als ik WHERE er ff uit sloop. Iemand een idee? Oja, ID-Categorie is een Long Interger in m'n database

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
SQL:
1
WHERE ID-Categorie

gebruik jij altijd operators in je veldnamen :?

misschien dat blokhaken helpt [ID-Categorie]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met blokhaken krijg ik weer een ander foutmelding.

Inmiddels ook de WHERE op een ander veld geprobeerd (waar gewoon tekst in staat) dan werkt het dus wel, bijvoorbeeld WHERE naam = 'test'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen blokhaken, das in SQL server. Zo werktie waarschijnlijk wel. zou sowieso rara leestekens weglaten uit attribute namen en gewoon kiezen voor categorieid oid.

PHP:
1
$query = odbc_exec($odbc , "SELECT * FROM tblProducten WHERE `ID-Categorie` <> 15 ");

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!

Blokhaken bleken toch de oplossing:
PHP:
1
$query = odbc_exec($odbc , "SELECT * FROM tblProducten WHERE [ID-Categorie] <> 15 ");

THNX!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 16:57 ]