Toon posts:

[PVR] De EPG in enkele seconden up to date!

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Je leest het goed, er is een mannier om binnen enkele seconden je EPG in bv. Snapstream actueel te maken.

Na zeer veel gehannes met XMLTV en dergelijke programma's heb ik het grabben van de tvgids op gegeven.
Waarom zou je hem zelf nog grabben als hij en in xml-formaat (wel gezipt) op het net te vinden is?
Op http://xmltv.assies.info/ staan deze files.

Ik heb een klein VBscript geschreven, die kijkt of er nog nieuwe bestanden op de site staan en indien aanwezig, deze download uitpakt en importeerd.

op de volgende link kun je mijn bestanden vinden
http://www.cvdorperkuus.nl/download/GrabGuide.zip

Laat even weten wat jullie hiervan vinden.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit klinkt zeer veel belovend, leverd me dit nu een bestand op dat ik zo in MyHTPC kan gebruiken of niet?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Redondo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03-2023

Redondo

Bedankt, werkt prima!
Is in combinatie met BTV XML TVImporter handiger dan XMLTV met PVS XMLImport.

Door dit script te schedulen wordt mijn EPG nu mooi up-to-date gehouden.

[ Voor 29% gewijzigd door Redondo op 20-04-2004 23:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
its_me schreef op 20 april 2004 @ 16:27:
Dit klinkt zeer veel belovend, leverd me dit nu een bestand op dat ik zo in MyHTPC kan gebruiken of niet?
Niet direct, dit komt omdat de xml-files per dag gesplitst zijn en niet 1 grote file.

Verwijderd

Welk programma kan ik gebruiken om nl.xml te gebruiken om een gids te maken? ik heb beyond tv al geprobeerd, maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je presies? In readme.txt staat beschreven hoe je Beyond tv importer moet instellen zodat de gids in snapstream beyond tv wordt getoond. http://www.snapstream.com

Ben wat duidelijker in je vraag.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sorry voor de enorme kick, maar ik wil dit nu gaan gebruiken en loop tegen probelemen aan.

Ik gebruik Beyond TV 3.5.
Ik heb deze geinstalleerd, vervolgens heb ik alle WinTV 2000 getunde zender met een handig programma'tje gekopierd naar de directx (?) tuner tabel. In snapstream kan ik nu Nederland 1 onder de 1 vinden, 2 onder de 2 etc ...

Naarna heb ik Grabguide opgestart (die cmd file dus) en de nieuwe gids wordt gedownload.
(in 1 bestand als ik t goed zie).

Daarna start ik het importprogramma en configureer dit zodat het de nl.xml file gebruikt.
Dan configureer ik de channels (hoe moet dat eigenlijk, nu ga ik naar het tweede tabblad en configureer daar voor alle channels die ik gebruik en daar gelist staan het "Number", kanalen die ik niet gebruik zet ik op 9999. Lineupnumber doe ik niets mee.)

Vervolgens klik ik op import, dan gebeurd er even heel veel, en daarna op Beyond TV update. Na enkele seconden start dan de import in de tray.

Helaas zie ik de gids dan niet in Beyond TV ;(
Wat doe ik verkeerd?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Pagina: 1