[NEC 2500A] Communication failure

Pagina: 1
Acties:

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een NEC ND-2500A, alleen het volgende probleem doet zich al vanaf het begin voor: zo gauw er een DVD gebrandt moet worden geeft Nero een communcation failure na een random aantal procent (ene keer is het 20% andere keer 60%, had ik nou maar een RW gebruikt |:(). Het vreemde is dat hij CD's wel gewoon zonder probleem volfikt.

Anyway, via de search kwam ik bij verschillende topics die een soort gelijk probleem behandelden, en in veel gevallen lag dat aan de IDE setup. Mijn huidige setup: HD1 (IBM, pri.sl) en HD2 (Maxtor, pri.ma) aan IDE1, CD52x (AOpen, sec.sl) en DVD-RW (NEC, sec.ma) aan IDE2 (DMA staat overigens voor alle apparaten aan). Na 3 verschillende IDE kabels gehad te hebben was het probleem niet opgelost, andere software mocht niet baten en een firmware downgrade (van 1.07b7 naar orginele 1.06) gaf ook al geen verschil.

Toen maar eens gekeken of het probleem niet bij de NEC lag door hem alleen aan de kabel te hangen, en waarempel: hij deed het keer op keer goed. Ik zou alleen toch ook graag mijn normale CD speler blijven gebruiken in combinatie met de brander, en aangezien het hiervoor in combinatie met een Plextor CD-RW wel voor de volle 100% werkte (normale cd's brandt hij nou ook prima, maar toch) vroeg ik mij af wat precies de oorzaak zou kunnen zijn; is mijn CD speler gewoon toe aan vervanging, is de IDE controller niet 100%, zal ik een andere setup moeten gebruiken, biedt een 80 aderige IDE kabel oplossing, ligt het aan mijn chipset (ASRock K7S8X R3.0) of moet ik maar gewoon leren leven met dit probleem :/

[EDIT]
Het lag blijkbaar aan de CD speler, snif na 4 jaar trouwe dienst, aangezien het probleem met een nieuwe DVD speler verholpen lijkt te zijn (had op moment van posten geen 2e speler ter beschikking).

[ Voor 7% gewijzigd door iENO op 22-04-2004 19:27 ]