Toon posts:

[Ontwerp -> Prototype] Problemen met slicen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een portfolio website en heb het ontwerp klaar. Nu wil ik gaan slicen, maar ik kom een aantal problemen tegen.

Ik wil namelijk de plaatjes van het menu slicen in Image Ready, maar deze plaatjes overlappen het oranje en blauwe gedeelte.

Ook het kompas is moeilijk voor mij te slicen, aangezien het ook andere vlakken overlapt. Mij lijkt het logisch dat ik het kompas transparant slice, maar ik hier kom ik niet uit.

Kan iemand me helpen?

Afbeeldingslocatie: http://www.reimert-stalling.nl/Site.jpg

P.s. Ik heb de afbeelding geschaald, dus de kwaliteit is niet perfect!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Dit is dus waarom vormgevers verstand moeten hebben van websites...hoe vaak heb ik het al meegemaakt dat ze met de meest moeilijke vormgevingen komen waar wij maar even een site van moeten maken.

Ik zou beginnen met het exporteren van de losse plaatjes, en daarna de achtergrondstroken. Die kun je dan later weer samenvoegen tot 1 site.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:01
Ehm, aparte GIFjes maken van die knoppen en die eroverheen positioneren? Of doe es creatief met een achtergrondplaatje c.q. imagemap. Zijn echt genoeg opties, als je maar creatief bent.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 20 april 2004 @ 15:14:
Ik zou beginnen met het exporteren van de losse plaatjes, en daarna de achtergrondstroken. Die kun je dan later weer samenvoegen tot 1 site.
Oke, ik ga de losse plaatjes exporteren. De plaatjes heb ik allemaal op een aparte laag staan. Hoe kan ik nu een laag (met daarop dus 1 plaatje) exporteren als 1 afbeelding? Moet ik dan de laag in een nieuw bestand slepen? Of kan dit op een andere eenvoudigere manier?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Alles in de layer selecteren en dan ctrl-c ctrl-n ctrl-v.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 20 april 2004 @ 15:27:
Alles in de layer selecteren en dan ctrl-c ctrl-n ctrl-v.
Oke, dit werkt. Alleen pakt hij de stroke en color overlay niet mee. Ik heb geprobeerd om deze effecten erbij te selecteren, maar dit werkt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 15:42 ]

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Alle layers die statisch zijn mergen naar 1 layer in een nieuw bestand, dan slicen en dan alleen de slices exporteren. Heb je meteen alle onderdelen los. Dan nog een keerje hetzelfde voor de rollovers.

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

je kan ook met <div> gaan werken. Deze kan je in verschillende lagen achter elkaar plaatsen, net als je photoshop bestand

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Precies, een site designen is één, maar een site bouwen is twee.
Het eerste kun je niet goed doen voor je weet hoe het tweede ongeveer in elkaar steekt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.