Toon posts:

Wat is het beste systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben op ons werk (een architectenbureau) een nieuwe computer nodig waar we de renderingen op kunnen maken.

Wat is het beste systeem dat we kunnen aanschaffen??

Er was ons voorgesteld om in ieder geval een dual Intel Xeon 2.4 te gebruiken met 1gb intern.

Maar wat voor videokaart is nou het beste?? Zijn de nvidia quadro's echt zoveel beter met 3d renderen (oh ja we werken met autocad en 3d viz)

Groeten,

Hicks

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:23

UTM

Een FAQ doet wonderen ;) staat nl erg veel in CSL FAQ
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 14:44:
Wij hebben op ons werk (een architectenbureau) een nieuwe computer nodig waar we de renderingen op kunnen maken.

Er was ons voorgesteld om in ieder geval een dual Intel Xeon 2.4 te gebruiken met 1gb intern.

Maar wat voor videokaart is nou het beste?? Zijn de nvidia quadro's echt zoveel beter met 3d renderen (oh ja we werken met autocad en 3d viz)
Die dual Intel Xeon is een goede keuze de 1 gig ram ook, maar welk ram gebruiken jullie dan?. Nvidia quadro's zegt me eigenlijk helemaal niks :X Maar ik kan me voorstellen dat bv een Gf 6800 Ultra ook lekker renderingen kan maken :)

[ Voor 87% gewijzigd door UTM op 20-04-2004 14:58 ]

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zoeken en je komt er het beste achter wat voor JOU geschikt is

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 17:11
Moest je op zoek zijn naar een laptop :D :

http://www.pcinpact.com/actu/news/13739.htm

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
wat heb je echt aan een dual xeon met "maar" 1gb intern geheugen.

Denk dat je dan bij deze applicaties toch wel wat meer kan gebruiken.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoals je dus al ziet moet je eerst zelf iets meer uitzoeken. Op de frontpage kan je gewoon wat reviews zoeken met benchmarks om wat meer te weten te komen van de prestaties, en vaak kom in je reviews ook nog eens wat meningen tegen (die ook zeker tellen bij het uitgeven van een smak geld).

Door vervolgens zelf te gaan vergelijken kom je een heel eind. Bij "Wat moet ik nou kopen" vind je meer informatie over dit soort situaties.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.