[all] CarPC, welke OS en eventuele customisaties *

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimssi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48
Ik ben al enige tijd bezig met wat research voor mijn CarPC. Na een besluit te hebben genomen over een schermpje en moederbord etc, zit ik nu met het volgende probleem: Welk OS gaat er draaien?

Aangezien ik niet zo bekend ben met Unix kernels ed, valt Linux af. Zo kom je (bijna) automatish uit bij Windows. Maar daarmee ben ik er nog niet. Want ik kan wel ff XP op mn putertje zetten, maar dat betekend ook dat ik al 5km verder ben voor dat ie eindelijk eens is opgestart, en je kan zelf ook nog wel een hoop nadelen verzinnen denk ik.

Nou is mijn vraag; met welk OS zouden jullie kiezen voor je Carputer (waarop je DVDs wil afspelen, DivX bekijkt, GPS navigatiesoftware gebruit, en het liefst ook nog eens je telefoon (bleutooth) bestuurd) en hoe kan je deze zodanig bewerken, dat je opstart tijd etc behoorlijk worden ingekort? Is Windows 98SE lite een goede optie, of is XP ook zo te bewerken dat opstarten binnen een km afstand kan, en je het maximale uit je PC kan halen, zonder dat er allerlei overbodige geimplenteerde toepassingen van windows je CPU power opvreten?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Je kan XP laten hibernaten, als je niet een gieg ram erin schuift is ie zo opgestart. Met 256 MB ram heb je neem ik aan wel genoeg voor een goede werking? Dan kan ie in een seconde of 20 opgestart zijn, voordat je de straat uit bent dus :p

• pimssi
Thnx, maar toch ben ik nog niet helemaal tevreden :P
ik heb veel slechte ervaringen met hibernating, dus stèl dat ik elke keer moet booten.
Welke OS kan ik dan het beste bewerken, en hoe?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Tja, dan zou je windows 98 of ME moeten pakken. Die hebben een snelle boot tijd als je niet al te veel onzinnig zooi laat opstarten. Ik weet alleen niet of er GPS software voor bestaat, dat zou je even moeten uitzoeken.

Een windows 98 lite ofzo, dat is echt een minimaal opgezette versie van win98.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

van windowsXP heb je ook een Lite edition maar je word niet vrolijk van die lite editions. Die boordcomputers en dergelijke starten zosnel op omdat het OS op een chip gebakken is..upgraden wil dus ook niet zomaar(moet je chip vervangen).

Linux start sneller op dan windows maar is bewerkelijker (nog). Je zult het denk ik moeten uitproberen en dan ook bekijken in hoeverre het OS jou software wat jij wilt hebben ondersteunt. Je kunt ook bv BartPE erop zetten dat laat erg snel in het geheugen net als Knoppix.

• pimssi
Ik wil zowieso een Microsoft OS draaien, omdat ik simpelweg geen enkele ervaring heb met een ander. XP vast wel zo te tweaken dat opstarten binnen enkele seconden kan toch?

Verwijderd

pimssi schreef op 22 april 2004 @ 15:25:
Ik wil zowieso een Microsoft OS draaien, omdat ik simpelweg geen enkele ervaring heb met een ander. XP vast wel zo te tweaken dat opstarten binnen enkele seconden kan toch?
Binnen enkele seconden is onmogelijk. Dan is de pc niet eens klaar om zijn hardware te checken (POST). Laat staan een compleet OS laden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 15:29 . Reden: typvout ]

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Een paar seconde? Dat ga je nooit redden, in een paar seconde is hij nog niet eens begonnen met het starten van xp, hij zal eerst de bios laden, devices detecten enzo. Dan pas XP starten. Als je daar niet al te veel bij installed en paar dingen uitgooit (netwerk dingen enzo) dan moet je op zich wel in 30 a 40 seconde een draaiende bak hebben. Ik denk dat je iets te veel wilt met een pc die een cold boot moet geven.
Dan zou je een PDA moeten gebruken, die druk je aan en is ook meteen aan. Kan je uitstekend mee navigeren, mp3 luisteren en divx kijken is ook geen probleem. DVD is wat lastig.
Voor je telefoon zou je een PDA met ingebouwde gsm kunnen nemen, ben je meteen klaar. Alles in 1 apparaat, makkelijker uit je auto mee te nemen ook om diefstal te voorkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Sick Nick op 22-04-2004 15:31 ]

• pimssi
Dat is misschien wel dé oplossing...
Ik heb hier echter al een Touchscreentje en GPS muis liggen... Nee, daar kan ik geen PDA meer bijkopen ;)
En een paar seconden was misschien wel wat overdreven; bij wijze van.
Heeft niemand van jullie zelf een Carputer? Wat draait daar dan op?

• mabarto
  • Laatst online: 24-03 22:52
Windows CE misschien iets of XP Embedded?

Verwijderd

ik zou eens xplite proberen en kijken hoe het gaat. :Y)
(raptor schijfje erin 8) )

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:44
een bijna clean install was bij mij op een amd1400 binnen 20 seconden gestart, als je een snellere proc en wat meer geheugen neemt XP wat tuned en alle overbodige dingen eruit haalt. Stel je bios ook zo in dat ie naar niets anders gaat zoeken de IDE kanalen al vast staan etc. dat scheelt ook tijd. Dan moet het in een seconde of 15 wel lukken.

• pimssi
Maar heeft er niemand hier zelf een Carputer in zijn auto?
Mijn opstartijd zit momenteel dik over de halve minuut heen... Misschien klinkt het niet zo erg, maar tis toch best irritant dat je pas muziek kan draaien als je je straat uit bent.
De reden waarom ik niet voor een PDA of gewoon kant-en-klaar systeem (van www.mp3tft.com) gekozen heb is omdat het toch heerlijk is als je het systeem helemaal aan je eigen voorkeuren kan aanpassen? Een heerlijke vrouwenstem die je verwelkomd als je je Carputer op start, je de wegwijst en waar je ook nog eens een spelletje mee kan spelen (niet mét die vrouw he ;) als je in de file staat?

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-04 12:30
ik zou gewoon eerst die pc binnen halen, 90SE erop, helemaal strippen (98SE dan)
en dan start hij toch flink snel op hoor!

btw, hoeveel ram/cpu speed heeft dat ding eigenlijk?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:47

BioHazard

*\o/*

Of 98lite. Die is toch al gestript voor je? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pimssi schreef op 04 mei 2004 @ 12:15:
Maar heeft er niemand hier zelf een Carputer in zijn auto?
Ik gebruikte een tijdje mn oude laptop als autoradio :P
Mijn opstartijd zit momenteel dik over de halve minuut heen... Misschien klinkt het niet zo erg, maar tis toch best irritant dat je pas muziek kan draaien als je je straat uit bent.
Dan voer je toch eerst een Pre-flight check uit? :P heb je die 30 seconden ook weer gehad :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

http://www.geexbox.org/en/index.html

Draait wel op linux, maar ook zeer geschikt voor in de auto

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14

TheBorg

Resistance is futile.

Ik denk dat het verstandig is eerst maar te kijken welk OS je software nodig heeft, en op basis daarvan je keuze maken.

In het BIOS in ieder geval de IDE devices handmatig inschakelen, de niet gebruikte IDE channels uitschakelen (dus geen auto detect gebriuken).

Bijna elk MS OS is wel te tweaken dat de opstarttijd heel erg kort word. Er draaien tig services die je niet nodig, deze kun je best uitzetten. Bootlogo uitschaklen. Wachten voor het booten uitschakelen. etc. Ook windows scant voor IDE devices, dit kun je ook uitschakelen voor niet gebruikte IDE poorten.

Defragmentatie optimaliseren voor booten.

Met Win98SE moet je makkelijk onder de 10 sec. kunnen komen. W2k is erg afhankelijk van de sneldheid van de harddisk, die krijg ik op mijn laptop niet echt geweldig snel.

Ben trouwens van mening dat Hibernate tegenwoordig toch wel goed werkt, tegen die opstarttijd kun je natuurlijk niet op.

• stevenP
TheBorg schreef op 05 mei 2004 @ 12:36:
Ben trouwens van mening dat Hibernate tegenwoordig toch wel goed werkt, tegen die opstarttijd kun je natuurlijk niet op.
ja idd, op laptop van vriend van me doet hij het (9/10 keer eigenlijk wel goed :) )
en ook wel binnen een paar seconden compleet opgestart met winamp al open enzo :)

btw, ik heb het niet zo op lite versies, ik strip het liever zelf wel! ;) altijd dingen die je wel/niet zou willen hebben :7

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14

TheBorg

Resistance is futile.

Handig tooltje om te strippen is XPLite

• stevenP
mwa met xp is ook een hoop met batjes en regediters weg te halen ;)

en uiteraard: msconfig :7

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:25 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[all] CarPC, welke OS en hoe te berwerken?* > [all] CarPC, welke OS en eventuele customisaties *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• stevenP
heb je eigenlijk iets van sysspec's??

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Ik ga binnenkort naar een seminar van Getronics over Windows XP Embedded. Dit is gewoon voor een project wat we hier op het werk hebben, maar uiteraard zal ik mijn voordeel er ook mee doen om dit thuis toe te passen. Ik zit al langer met het idee om es een keer een CarPC te maken en XP Embedded lijkt me daar een zeer geschikte kandidaat voor! Zoals hasse_m al zegt is XP Embedded helemaal op te bouwen naar eigen wensen, dus zijn er vast wel mogelijkheden om hem snel te maken!

Verwijderd

.

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 07:59:
[...]

Leuk! Probleem dat ik zelf nog steeds heb is dat mijn image geen vaste licentie heeft. Ik moet dus ieder half jaar mijn image opnieuw bouwen.... Mocht je daar iets voor weten dan hou ik me sterk aanbevolen!
Ik ben in ieder geval van plan om (als daar een goede gelegenheid voor is) daar voorzichtig even naar te vragen. Ik heb al eens eerder meegemaakt dat tijdens een seminar zulk soort dingen werden besproken... Maar wat jij doet mag helemaal niet... vragen om een crack ;) :+ :*)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:31

iMars

Full time prutser

Wat zijn je specs precies?
Ik ben zelf ook met een Carputer bezig.
Mijn specs zijn tot nu toe:
P3 733MHz
256MB ram
5,6" tft schermpje
hdd onbekend
moederbord nog onbekend

Ik was van plan om XP mediacenter erop te draaien ... draaid best aardig op die P3 en is binnen cá 1 á 1½ minuut opgestart ... vind ik wel acceptabel ;)

Die link van geexbox.org zag er ook wel erg gaaf uit :P
gelijk ff kijken wat het is ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

.

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 09:47:
[...]

Waarom zou je een crack nodig hebben om een image te kunnen bouwen die het die na verloop van tijd zijn licentie verloopt? Het lijkt me toch dat je met Xp Embedded ook iets kunt maken dat altijd blijft werken, gewoon regulier dus. Ik heb zelf echter nog niet aan product ontwikkeling gedaan op basis van xp embedded. Dus ik heb geen enkel idee hoe dat precies werkt met licenties en zo. Ik heb een legale XP Embedded ontwikkelomgeving. Heb ik dan een crack nodig om een image te kunnen maken zonder beperking? Hoe werkt dat eigenlijk precies in een normale situatie?

p.s. mocht je me iets willen vertellen wat hier niet kan dan kun je me ook mailen natuurlijk.
ow... Ik ging er vanuit dat bij het kopen van een ontwikkelomgeving de timebomb wel weg zou zijn. Wij hebben tot nu toe voor het project alleen wat testjes gedaan en dat hebben we gedaan op een evaluatiekit. Het licentieverhaal heb ik me dan ook nog niet in verdiept. Ik zal er zeker navraag naar doen op de seminar. Als ik een oplossing vind zal ik je die zeker melden!

Verwijderd

.

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 10:26:
[...]

Ja, ik ook. De timebomb zit dan ook niet op de ontwikkelomgeving maar op het gebouwde image. Kennelijk moet je per image ook nog licenties appart kopen is mijn conclusie. Wel erg vervelend als je iets wat langduriger wilt testen natuurlijk.
Bij de evaluatieversie zit de timebomb ook alleen op de gebouwde image. Ik weet wel dat er per image ook een vorm van licentie gekocht moet worden. Ik heb hier wel es wat papieren zien liggen met licentievoorwaarden voor microsoft embedded systems.

• pimssi
Weet er toevallig iemand een site -n soort van tutorial- over het zo kaal mogelijk plukken van windows(xp)?

• pimssi
Kijk, daar kan ik wat mee

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:19

Super_ik

haklust!

koop een echte citroen, voordat je auto omhoog is, is je computertje wel opgestart :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Ik heb ook een laptop als Audi systeem (en DVD)

denk ff na voor in de winter
haal je Display / laptop uit je auto anders sloop je het met de kou....

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• pimssi
En dan misschien een beetje weer off the topic maar
weet iemand een goede autoradio met een aux (audio input)?

• J-M-J
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

J-M-J

Broemmmm....

Kijk daar was ik ook naar opzoek. Ik ben namelijk ook bezig met een carPC. Heb vanmiddag het meteen uitgeprobeerd en heb nu een XP PRO image van 200 mb :P .
Ik zal deze maandag testen en laten weten of dit een uitkomst biedt.

Ik maak ook gebruik van het 12.1" tft scherm met touch icm een shuttle barebone-tje met een p3 500 erin. Ik heb via die link waar je kan uitrekenen hoeveel watt het geheel ongeveer gaat gebruiken uitgevonden dat die van mij maar 70 watt gaat gebruiken. Ik wil alleen het tft scherm ook op de voeding aansluiten zodat deze ook meteen een goede 12 volt lijn krijgt. Heeft iemand een idee hoeveel dat scherm verbruikt?
pimssi schreef op 12 mei 2004 @ 23:01:
En dan misschien een beetje weer off the topic maar
weet iemand een goede autoradio met een aux (audio input)?
Panasonic heeft een aantal goede en die zijn ook een beetje goedkoper dan de overige merken: http://www.panasonic.nl/d...uctsdetails.asp?prod=3221

[ Voor 22% gewijzigd door J-M-J op 15-05-2004 01:20 ]

Smart is when you believe only half of what you hear. Brilliant is when you know which half to believe.

• Rum

Rum

@Hasse_m : Het is inderdaad zo dat je voor Windows XP Embedded per image een licentie moet kopen. Dit werkt echter volgens het OEM principe, dus als je in je image 1 nummer invult, kun je deze meerdere keren installeren, als je er maar een licentie-sticker bij plakt! Het verschil tussen de evaluatieversie en de gekochte Target Designer is dat het licentienummer bij de gekochte versie wel ingevoerd kan worden en bij de eval. versie niet.

Er is geen mogelijkheid om de timebomb op een andere manier uit te schakelen. Tenminste bij Getronics wisten ze geen methode.

Verwijderd

XP Traag opstarten?

Mwha dat vindt ik toch vrij overdreven... een beetje XP staat zo in je scherm ready to be used. Hybernaten is een perfecte oplossing.

Zorg er gewoon voor dat je geen gekke dingen gaat installeren op je Carputer... Daar wordt ie traag van.

Gewoon houden op:
- MP3
- AVI/MPG

Ik ben nu in de eindstages van het voorbereiden voor me eigen Carputer systeem in een 2002 Ford Mondeo Sedan. Ik heb op dit moment een standaard Ford radio met 6 cd wisselaar, Ford kenners weten dat deze radio een 1 1/3 Din radio is. Ik heb een TFT Touchscreen gevonden die daar goed in past na wat aanpassingen. Daarbij komt een Epia Barbone bij die in m'n achterbak gemonteerd gaat worden.

Er komt een USB hub achter het scherm of in m'n muntenbakje (nog niet helemaal over uit) en aan de hand daar van zal ik via m'n Nokia 6230 via GPRS/EDGE redelijk rap kunnen internetten. Wat er ook in gaat komen is uiteraard een WiFi kaartje zodat ik vanaf m'n parkeerplaats MP3's kan overtanken. GPS is ook nog een optie!... Kortom, je kan zoveel kanten op met een Carputer, en daar ligt natuurlijk de kracht van zo'n systeem.

Zeker als je je bedenkt dat een goed en mooi navigatiesysteem (ALLEEN NAVIGATIE) al gauw incl TFT rond de 1200/1500 euro ligt. Een carputer heb je voor minder + veel meer opties.

• pimssi
Wat betreft je internetconnectie. Vodafone begint binnenkort met het gebruik van hun UMTS frequentie; er zal dan voor €75 per maand een breedbandverbinding mogelijk rond de 56kbs, dmv een PCMCIA kaartje. Die prijs zal alleen maar dalen, dus ik hoop dat je straks voor een euro of 30 per maand lekker alles online kan doen in de auto.

Maar ik installeer natuurlijk geen caputer om daar slechts mp3s en avi's mee af te spelen; dan zou een dvd-oplossing nog goedkoper zijn. Ik zat meer te denken aan die funtcies als

GPS navigatie (met updates voor flitspalen etc ;)
Carkit op mn pc voor mn telefoon
Motor management
en wat webcams om mn dode hoeken weg te werken, of makkelijker in te kunnen pakeren. En een simpel spelletje voor in de file is natuurlijk ook niet gek ;)

Verwijderd

Even zonder grappen, ik kan me geen fuk voorstellen van wat jullie nou bedoelen met een carputer. Als je het handschoenenkanstje open doet, komt daar dan een muismat uit? Zit de bijrijder met een tft voor zn neus? Een joystick voor de kids achterin?

Shi-t. Zit jij je te concentreren op die moeilijke rotonde, wordt er naast je even een potje rocket arena gespeeld...

Maar serieus, als er iemand is met een carputer in werking, kan die dan es een fotootje openbaar maken?

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 12:32:
Even zonder grappen, ik kan me geen fuk voorstellen van wat jullie nou bedoelen met een carputer. Als je het handschoenenkanstje open doet, komt daar dan een muismat uit? Zit de bijrijder met een tft voor zn neus? Een joystick voor de kids achterin?

Shi-t. Zit jij je te concentreren op die moeilijke rotonde, wordt er naast je even een potje rocket arena gespeeld...

Maar serieus, als er iemand is met een carputer in werking, kan die dan es een fotootje openbaar maken?
ff zoeken kan ook geen kwaad! Er zijn heel veel mensen die een carputer werkend hebben! Kijk maar eens op MP3car.com daar staan er genoeg!

• HeepH
  • Laatst online: 25-03 14:31

HeepH

Dope Rapper

ik denk dat het probleem opgelost is :

www.windowsembeddedkit.com

ik heb hem zelf (moet ik zeggen : na veeeeel kloten) ook draaiend gekregen, en dit gekke ding (het windows gedeelte) is 120 mb groot en boot in 2 seconden, omdat hij alleen laat wat jij aangeeft dat ie moet laden, nadeel is wel dat er een bijna 3.5 gieg groot bestand aan word gemaakt met alle drivers ED, maar als je hem eenmaal voor elkaar hebt is het geweldig.

http://specs.tweak.to/16495

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27

T-Junkie

user brain not connected...

Verwijderd schreef op 06 juli 2004 @ 12:32:
[rml][ carputer] install in een nissan 100 NX[/rml]

• Rum

Rum

HeefStan schreef op 06 juli 2004 @ 18:29:
ik denk dat het probleem opgelost is :

www.windowsembeddedkit.com

ik heb hem zelf (moet ik zeggen : na veeeeel kloten) ook draaiend gekregen, en dit gekke ding (het windows gedeelte) is 120 mb groot en boot in 2 seconden, omdat hij alleen laat wat jij aangeeft dat ie moet laden, nadeel is wel dat er een bijna 3.5 gieg groot bestand aan word gemaakt met alle drivers ED, maar als je hem eenmaal voor elkaar hebt is het geweldig.
Dat is heel netjes! 120 mb is inderdaad erg minimaal! Alleen zit je nog met het probleem van de tijdbom.... of heb je netjes een targetlicentie gekocht?

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 13:20
Rum schreef op 07 juli 2004 @ 11:20:
[...]

Dat is heel netjes! 120 mb is inderdaad erg minimaal! Alleen zit je nog met het probleem van de tijdbom.... of heb je netjes een targetlicentie gekocht?
Met de evalution kit van embedded kan je alleen maar embedded images bouwen die er naar 90/180 dagen mee uit scheiden.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Car multimedia begint een feit te worden.

Met Win98...

Opstarten valt wel mee, je moet gewoon zoveel mogelijke onzin in je opstarten verwijderen en binnen 1 minuut is je PC opgestart. In die tijd heb jij je in je gordels gehesen, het contactslot gevonden en je auto gestart :P

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Rum

Rum

PieterJ schreef op 07 juli 2004 @ 13:18:
[...]

Met de evalution kit van embedded kan je alleen maar embedded images bouwen die er naar 90/180 dagen mee uit scheiden.
Je hebt gelijk, even vergeten dat hij dan natuurlijk ook de evaluatie kit van de target designer heeft!

Verwijderd

FF een vraagje aan diegene die naar het Getronics seminar zijn geweest van vonden jullie hiervan? Ik ben namelijk degene die 'em geeft (voor diegene met goed geheugen: Marthijn van den Brand / Getronics). Hebben jullie er iets aan gehad? Meestal krijg ik namelijk 50% reacties niet technisch genoeg en 50% te technisch. Aangezien jullie kennelijk er mee bezig zijn is toch de intresse gewekt :-D

Ik zou het leuk vinden om te horen wat jullie uiteindelijk gebouwd hebben ik heb daar meestal wel zicht op maar soms ook niet. Owh.... inmiddels werk ik niet meer voor Getronics (doe nog wel de trainingen voor Getronics) Dus ik zal je niet lastig vallen met licenties ed. ;)

Over jullie discussie betreffende de licentie:

De Toolkit eval versie is volledig maar met timebomb (je kan daar geen runtimes mee maken die geen timebomb hebben ook al heb je een runtime licentie). De eval. versie is verder 100% hetzelfde als de gekochte toolkit.

Gekochte licentie is gewoon een sticker (COA) dat nummer moet je overtikken in de target designer (kernel settings) daarmee kan je onbeperkte images maken dus meerdere onder dezelfde code. vanzelfsprekend dien je evenveel stickers te kopen als images die je in het veld zet (daarvoor heb je immers een contract getekend OEMCLA) Zonder contract kan je geen stickers (runtime licenties) kopen. Je kan licenties altijd per stuk kopen (bijvoorbeeld bij Getronics). Het is absoluut onmogelijk om licenties te kopen bij een retail verkoop kanaal.

Als je verder nog vragen hebt omtrent een van de Microsoft Embedded producten hoor ik het graag.

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:37:
FF een vraagje aan diegene die naar het Getronics seminar zijn geweest van vonden jullie hiervan? Ik ben namelijk degene die 'em geeft (voor diegene met goed geheugen: Marthijn van den Brand / Getronics). Hebben jullie er iets aan gehad? Meestal krijg ik namelijk 50% reacties niet technisch genoeg en 50% te technisch. Aangezien jullie kennelijk er mee bezig zijn is toch de intresse gewekt :-D

Ik zou het leuk vinden om te horen wat jullie uiteindelijk gebouwd hebben ik heb daar meestal wel zicht op maar soms ook niet. Owh.... inmiddels werk ik niet meer voor Getronics (doe nog wel de trainingen voor Getronics) Dus ik zal je niet lastig vallen met licenties ed. ;)

Over jullie discussie betreffende de licentie:

De Toolkit eval versie is volledig maar met timebomb (je kan daar geen runtimes mee maken die geen timebomb hebben ook al heb je een runtime licentie). De eval. versie is verder 100% hetzelfde als de gekochte toolkit.

Gekochte licentie is gewoon een sticker (COA) dat nummer moet je overtikken in de target designer (kernel settings) daarmee kan je onbeperkte images maken dus meerdere onder dezelfde code. vanzelfsprekend dien je evenveel stickers te kopen als images die je in het veld zet (daarvoor heb je immers een contract getekend OEMCLA) Zonder contract kan je geen stickers (runtime licenties) kopen. Je kan licenties altijd per stuk kopen (bijvoorbeeld bij Getronics). Het is absoluut onmogelijk om licenties te kopen bij een retail verkoop kanaal.

Als je verder nog vragen hebt omtrent een van de Microsoft Embedded producten hoor ik het graag.
He Marthijn!

Ik ben destijds geweest en vond het een goede seminar! Ik had het idee dat ik er veel mee kon, alleen is dat nu allemaal weer weg gezakt. Door een ernstige vertraging in de ontwikkeling (zowel op software als hardware gebied), zijn we nog steeds niet toe gekomen aan de implementatie van XPe. Ik werk dus nog steeds op het ontwikkelsysteem met XPp.

We maken een selfservice-unit voor bibliotheken, boeken lenen zonder tussenkomst van medewerkers. We gaan hierbij XPe draaien op Via EPIA borden, met compact flash als bootdevice. Ik verwacht dat we binnen een maand zullen beginnen aan het bouwen van een XPe-systeem.

Groet!

Remy

• I-1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05-2016

I-1

Modbreak: knipspam

[ Voor 90% gewijzigd door curry684 op 10-03-2005 13:11 ]

Pagina: 1