[Psion] Series 5 lijkt dood; hoe repareren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41
Laatst vond ik mijn oude Series 5 weer terug, en wilde eens kijken of hij het nog zou doen. Echter, deed bleek niet het geval. Geheugen batterij en voeding vervangen, maar nog steeds niks.

Reparatie bij Psion wordt echter nogal kostelijk, aangezien het originele Psion failliet is gegaan, en deze reparatie bij Psion Teklogix Services (de nieuwe onderneming) in Ierland moet worden uitgevoerd op eigen kosten. En dat is het me niet waard.

Mijn vraag is dus of iemand weet wat ik nog kan proberen ? De Psion (16MB) heeft denk ik 2 jaar stil gelegen, maar werkte ervoor nog uitstekend.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Niemand die ook maar een aanwijzing heeft waar ik het moet zoeken ? Het apparaat start in zijn geheel niet op, dus het scherm is ook niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds75
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
op netspanning geprobeerd?

al eens een reset gedaan?

[ Voor 18% gewijzigd door ds75 op 22-04-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
ds75 schreef op 22 april 2004 @ 01:13:
op netspanning geprobeerd?

al eens een reset gedaan?
Ja, dat heb ik ook geprobeerd. Maar helaas ook zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik meende dat er een knoop batterij in zit.. om instellingen te bewaren... die al vervangen soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
henkleerssen schreef op 22 april 2004 @ 08:11:
Ik meende dat er een knoop batterij in zit.. om instellingen te bewaren... die al vervangen soms?
Ja, ik heb alles wat ik aan batterijen kan vinden vervangen, althans diegene die je op het eerste zicht ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

raar... maar ze zijn ook niet moeilijk open te maken verder hoor.. al eens een keer gedaan.
btw.. half jaar geleden een psion 3mx weer tot leven geroepen na 3,5 jaar... en nou ligt die weer in de kast... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
henkleerssen schreef op 22 april 2004 @ 08:27:
raar... maar ze zijn ook niet moeilijk open te maken verder hoor.. al eens een keer gedaan.
btw.. half jaar geleden een psion 3mx weer tot leven geroepen na 3,5 jaar... en nou ligt die weer in de kast... :)
Wanneer ik terug thuis ben zal ik hem eens openschroeven en kijken of ik aanknopingspunten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

ik weet wel een zaak in hengelo die psion en revo's repareren.. is alleen niet goedkoop.. (denk aan gemiddeld 150 euro)

als je intresse hebt moet je even mailen naar oudeelferink at hotmail dot com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Misschien is de kabel tussen de psion zelf en het scherm beschadigd/kapot, dat hij het dus wel doet maar dat je niks ziet.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43736

Mijn vader had ook een Psion uit de 5-serie (lijkt net een BMW :+) en die deed het ook opeens niet meer. Na veel zoeken kwam ik erachter dat Psion een probleem heeft met de batterijen. Op de 1 of andere manier kunnen die er opeens mee stoppen. Ik ben nog op zoek naar de site waar ik die info vandaan had. Daar stond ook dat je de Psion kon invriezen om zo de batterij te 'resetten'. Ik ga op zoek naar die site...

De site is gevonden. Je ziet veel dat mensen problemen hebben met de Psion. Hij wil niet meer aan en dan wordt er toch vaak gezegd dat de vriezer-methode werkt. Hier, hier en hier vind je topics die op jouw probleem lijken. Op het forum staan nog veel meer topics over 'overledenen'. Ook dit is een goede site over de batterijen van de Psion 5. Succes!

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 43736 op 24-04-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:02

winnie

de poes...

Anoniem: 43736 schreef op 24 april 2004 @ 19:33:
Mijn vader had ook een Psion uit de 5-serie (lijkt net een BMW :+) en die deed het ook opeens niet meer. Na veel zoeken kwam ik erachter dat Psion een probleem heeft met de batterijen. Op de 1 of andere manier kunnen die er opeens mee stoppen. Ik ben nog op zoek naar de site waar ik die info vandaan had. Daar stond ook dat je de Psion kon invriezen om zo de batterij te 'resetten'. Ik ga op zoek naar die site...

De site is gevonden. Je ziet veel dat mensen problemen hebben met de Psion. Hij wil niet meer aan en dan wordt er toch vaak gezegd dat de vriezer-methode werkt. Hier, hier en hier vind je topics die op jouw probleem lijken. Op het forum staan nog veel meer topics over 'overledenen'. Ook dit is een goede site over de batterijen van de Psion 5. Succes!
Dit slaat allemaal op een revo en niet op een series5 zoals de thread starter bedoeld. Een revo heeft inderdaad problemen met de batterijen, maar ook een hele ander soort batterijen. Revo heeft een eigen accu, die je oplaadt bij het dockken. Een series5 heeft batterijen die je gewoon los in het apparaat zet en die oplaadbaar of gewoon kunnen zijn. Opladen van een series5 doe je ook niet tijdens docken.
Je probleem zou (denk ik) toch in de schermkabel kunnen zitten. Volgens mij kan die makkelijk beschadigen. Vervangen kan, moet ook niet al te veel kosten (dacht iets van 40 euro, wat voor zo'n icoon als een Psion natuurlijk niets is ;)).
Kwestie van zoeken op internet (is ook op dit forum langs gekomen) op schermkabel en series5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82724

Fotobooms of Henk Booms in Amsterdam biedt nog reparatie van Psions aan. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

wat bij de 5 wel vaker voorkomt is dat de flatkabel naar het schermpje het begeven heeft.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Klap je scherm es 4 mm open zodat je net kan zien of ie beeld geeft. En zet hem dan es aan. Het kan zijn dat de flatcable die erin zit kapot is, wat te veel met die dingen gebeurt :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Allereerst iedereen bedankt voor tips. :)
Zoals de meeste wel gedacht hadden was het inderdaad de flatcable naar het scherm toe die kapot was. Ik heb dit laten nakijken bij een kleine zaak in St. Niklaas ( B ) waar ik de naam van vergeten ben, maar hij zat in een zijstraat van de Stationsstraat voor de mensen bekend in St. Niklaas ;).

Nu was het een fotozaak, maar vroeger werden hier ook Psion's en PDA behoren verkocht. Ik legde mijn probleem voor aan de man en legde uit dat ik de tip had gekregen eens naar de flatcable te kijken. Na inspectie bleek dat door het lange opgeklapt zitten de contactjes verbroken waren juist waar de cable dubbelvouwt. Nu zit de flatcable erin van een Psion 5 waarvan het scherm kapot was en nu werkt hij weer naar behoren. En ik was maar 20 euro kwijt omdat de man een Psion fan bleek te zijn en het gewoon leuk vond dat er nog gebruik van gemaakt werd (heb maar niet verteld dat ik ook een Ipaq heb ;) ).

En weet je wat, die Psion is nog handiger in gebruik dan zo'n Ipaq als ik eerlijk ben :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:32
AudiRS4 schreef op 27 april 2004 @ 09:27:

En weet je wat, die Psion is nog handiger in gebruik dan zo'n Ipaq als ik eerlijk ben :p .
Ja, dat viel mij ook op toen ik van een Revo naar een iPaq ging... iPaq heeft weliswaar meer geheugen, kleurenscherm, beter geluid, maar qua gebruiksgemak vindt ik de Revo (zelfde besturingssysteem als de Series 5 btw) nog steeds beter _/-\o_ Jammer dat Psion nooit een Revo met kleurenscherm, mp3-functie en meer geheugen heeft gemaakt, dan had het best een killer-apparaat kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115696

henkleerssen schreef op 22 april 2004 @ 08:27:
wat wil je er nog voor hebben?

r.q.van.stappershoef@hccnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb een zelfde probleem gehad. Ik ben een jaar geleden overgestapt op een Ipaq omdat me psion 5mx opeens niet meer aan wilde. S'avonds netjes uitgedaan, s'ochtends wassie dood :(

Nu had ik gelukkig dat tik geluidje aanstaan als je het scherm aanraakt, en bleek ie het gewoon nog wel te doen, alleen was dus het scherm uitgevallen. Heb em helemaal uitelkaar gesloopt en daarna een nieuw scherm kabeltje bestelt. was 40 euro geloof ik. Ff vast solderen (tis wel priegelen, maar het is mogelijk) en voila, kan die weer een tijdje mee. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Blue2k op 19-06-2004 12:29 ]

Pagina: 1