3D-Rijsimulator: wie kent 'm?

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16235

Topicstarter
Mijn kids zijn gek op Midtown Madness (1 en 2) en Midnight Club II op de PC. Niet om te racen en zo maar om 'net als in het echt' rond te rijden. Alleen zijn die games niet 'net als in het echt' omdat de AI nogal dom is en zo... Bovendien is het allemaal buitenlands...

Nu zag ik bij Dynabyte opeens 3D-Rijsimulator hangen, voor 20 euro. Ze hebben ook een site: http://www.3drijsimulator.nl/ Ik heb nog gezocht her en der (op dit forum en via Google) maar kan verder geen duidelijke info vinden... Je schijnt er dus van alles en nog wat ECHT mee te kunnen doen (alle borden zijn echt Nederlands, inparkeren, etc.)

Kent iemand het spel...? Is het inderdaad net echt...? Is er veel AI op straat? Kun je richting aangeven en zo? Zijn die steden nog een beetje groot? Of is het allemaal nogal amateuritisch...?

Ik las wel hier op het forum dat 'de reviews wel lovend waren', maar ik kan helemaal geen reviews vinden... Is dit spel soms ooit uitgegeven onder een andere naam in een ander land...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:49
Ik heb dat spel ook :) Niet uit de winkels dus.

Enige dat ik kan zeggen is: NIET KOPEN.
Het is van de welbekende data becker/davilex/etc. kwaliteit.

Het is inderdaad 3d, maar het speelt niet lekker en ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44492

download dan de demo?
rechts boven in staat DEMO, klik erop download, speel en kijk of het iets is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71272

Je kunt volgens mij een demo downloaden op die site (rechtsbovenin)

Verder heb ik er nog niets over gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26271

ben de demo al aan t downen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16235

Topicstarter
Hm, de welbekende data becker/davilex/etc. kwaliteit.... Ja, zo ziet het er wel uit... Maar of m'n kids dat erg vinden... Die willen gewoon alles kunnen doen wat je in het echt ook kan, en dat moet wel lukken, als ik het zo bekijk...

De demo zal ik vanavond downloaden. Als McRuler vast een mini-review kan geven... Ik ben nogal benieuwd! En als iemand links weet naar reviews...

Ik heb net wel via www.3d-fahrschule.de/index.htm meer screenshots gevonden. Wordt je inderdaad niet supervrolijk van... Maar zoals ik al zei: je hebt wel alle borden en stoplichten en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26271

in de demo kun je iig niet vrij rondrijden, je krijgt allemaal verschillende situaties voor je kiezen, en als je je daar niet aan houd word je teruggefloten... verder davilex kwaliteit. maar de AI gedraagt zich wel normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:04
LOL dat ik dat nu voor het eerst hoor dat er zo'n sim uit is.
Lijkt me wel lachen.
Maar zal de demo ook eens gaan testen.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja: stoplichten, richting aangeven, in je spiegels kijken, voorrang verlenen, in de goede rijbaan rijden, aan de maximum snelheid houden etc, 't zit er allemaal in. In zo verre is 't dus best grappig.
De steden zijn wel redelijk herkenbaar maar zeker niet gedetailleerd (afijn, dat kun je zelf ook zien natuurlijk).
AI kun je volgens mij vergeten, 't is me iig niet opgevallen. Jij past je aan aan 't overige verkeer, en doe je een oefening opnieuw dan is 't verkeer exact hetzelfde. Als jij midden op de weg gaat stil staan dan rijden ze niet dwars door je heen, maar daar houdt 't dan ook wel bij op..
Overigens kún je wel zelf rijden (dacht ik tenminste), maar het leukste is om een cursus en/of examen te doen (wat ik dus alleen heb gedaan).

Ik was er echter vrij snel uitgekeken op 't spel. Ten eerste is 't écht niet te besturen met je toetsenbord, je hebt absoluut een stuurtje nodig. Heb ik zelf niet, m'n broertje gelukkig wel en dan is 't zelfs nog soort van realistisch te noemen. Maar de interface is desondanks niet echt makkelijk (vooral het kijken), en als je 't niet in een exact goede volgorde doet dan krijg je onherroeplijk strafpunten.

Conclusie: grappig voor eventjes, maar of dat nu echt 20 euro waard is...? En ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar er zit geen spel-element in. Tis vooral geënt op het oefenen van het autorijden. En da's toch anders dan in Midtown Madness voor de lol zo netjes mogelijk rondjes rijden, 't is veel serieuzer..

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:49

Maxow

Hidden Sound System

Ik heb hem ook, maar vind het echt een drama. Je moet onder andere de hele tijd spiegels kijken etc, maar dat krijg je echt never onder de knie. (ik heb m'n rijbewijs, en irl kan ik dus wel auto rijden+spiegels kijken, maar met knoppen de hele tijd spiegels kijken, richting aan zetten etc is echt niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino Rossi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07-2012

Valentino Rossi

VDW Racing Team

Heb 'm ook. Best wel humor imo :Y)
M'n vader gaf me ook de motorversie... Nog niet gespeeld, wel wat beters te doen :+
Het vetste aan de autoversie is je auto op de maximale peekaatjes zetten, en dan op top over de Autobahn beeren 8)
Niks aan de hand als de snelweg plotseling eindigt met een retekrap bochtje, je staat in een keer stil, met een fluitje, en een hele droge opmerking: ''Ongeval!''
Daarna kan je gewoon verder :9

Inderdaad is dat spiegels kijken en richting aangeven waardeloos, dat kan een zesarmig-driebreinig mens nog niet.

Hij is trouwens gemaakt met 3d Gamestudio.. Allesbehalve profi dus B)

[ Voor 89% gewijzigd door Valentino Rossi op 20-04-2004 16:17 ]

..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..

Pagina: 1