Analoog en digitaal signaal op SB Audigy (tegelijk)

Pagina: 1
Acties:

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Topicstarter
Ik heb een digitaal speakersetje voor mijn Audigy player, deze doet het perfect.
Echter hiervoor moet ik onder Windows XP de optie aanzetten Digital Only (anders hoor ik niets over mijn digitale verbinding).

Nu werkt het tot dusver perfect, echter als ik ook mijn microfoon + koptelefoon setje wil gebruiken voor VoIP dan hoor ik niets door het speakertje in de koptelefoon.
Hij doet het wel als ik de optie digital only uitzet, maar dan hoor ik weer niets door mijn speakers.

Weet iemand een manier om het en/en voor elkaar te krijgen ?
(Het gaat uiteraard wel over twee verschillende poorten, maar ik kan me voorstellen dat de aansturing gelijk is :(

edit:
Het gaat hier om de Audigy player - de speakers zijn aangesloten via de DIN aansluiting van de speakers naar een minijack digital out op de Audigy Player.
De koptelefoon is aangesloten op de AUX port.
(Microfoon op de mic ingang deze werkt trouwens perfect).

[ Voor 18% gewijzigd door Troubular op 20-04-2004 14:39 ]

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Verwijderd

Trouble schreef op 20 april 2004 @ 14:10:
Ik heb een digitaal speakersetje voor mijn Audigy, deze doet het perfect.
Echter hiervoor moet ik onder Windows XP de optie aanzetten Digital Only (anders hoor ik niets over mijn digitale verbinding).

Nu werkt het tot dusver perfect, echter als ik ook mijn microfoon + koptelefoon setje wil gebruiken voor VoIP dan hoor ik niets door het speakertje in de koptelefoon.
Hij doet het wel als ik de optie digital only uitzet, maar dan hoor ik weer niets door mijn speakers.

Weet iemand een manier om het en/en voor elkaar te krijgen ?
(Het gaat uiteraard wel over twee verschillende poorten, maar ik kan me voorstellen dat de aansturing gelijk is :(
Het is natuurlijk belangrijk te weten welk type Audigy. Alsook de wijze waarop allles in aangesloten.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou, bij mij werken ze gewoon alletwee tegelijk hoor.

Dat doen ze zowel op mijn Audigy Platinum, als ook op mijn Audigy 2 Platinum.

Verschil hiermee is, dat ik zo'n LiveDrive ding heb, waar ik de digitale uitgang van gebruik, en de 3 stekkertjes aan de achterkant van de kaart zelf voor analoog. Digital only staat bij mij dus niet aan.

Is het niet zo, als je een "kale" Audigy hebt (dus alleen de kaart) dat de digitale uitgang ook gelijk de center/sub uitgang is in analoge mode?

Dat zou betekenen dat je inderdaad niet beide tegelijk kunt gebruiken, omdat je dus anders maar een 4.0 (2 stekkertjes) uitgang en een digitale uitgang zou hebben, waar er nu gekozen is voor 5.1 analoog (3 stekkertjes) _of_ een digitale uitgang. (De laatste van de 3 stekkertjes.)

Aannames zijn fataal.

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Topicstarter
Dat klinkt aannemelijk, maar wat mij logisch zou lijken is dat als ik de digitale uitgang wil gebruiken en mijn AUX uit voor mijn headset dat dat moet kunnen.
De een is digitaal dus digitaal en de AUX op analoog.

Ik was echter al bang dat het systeem zou gaan flippen omdat ik inderdaad de player (= alleen kaart) versie heb.

Bedankt voor de tip... helaas :(

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."