Toon posts:

Problemen Fx-5600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben net in het bezit van een Club 3d Geforce Fx-5600

Alleen wanneer ik in het hoofd menu van gennerals kom, valt mijn hele computer uit. wat kan dit zijn?

Mijn computer:

Amd 1800
Epox Moederboard
512 ddr
Club 3d Geforce Fx-5600
300W voeding

Ik heb het volgende al geprobeerd:

Diverse drivers

Bios:
fastwrites uit
-AGP texture size aanpassen (128/64 mb)
-AGP op 4x of zelfs 2x zetten

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
is deze pc nieuwe of geupgrade van vorige? indien geüpgrade, wat voor videokaart zat er eerst in? en wat voor soort 300Watt voeding is t? no-name? of merk... hoeveel apperaten in je pc (HD's DVD/CD-RW?), misschien gamepads aangesloten oid, die n probleem geven met t spel?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

En waarom denk je dat het gelijk aan je videokaart ligt. Met Generals had ik geen enkel probleem met de videokaart. Eigenlijk met elk spel doet hij het tot nu toe perfect.

En ik neem aan dat je de 256mb versie hebt en niet de 128mb.

Wat is de versie van je drivers voor je videokaart, chipset enz.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Ik gok zo dat je voeding t niet trekt... Probeer m eens onder te clocken, dan zou die minder stroom moeten trekken... Als ie dan nog uitvalt zou t ergens anders kunnen liggen :p Trouwens, kan er een molex op die kaart (* RSpliet heeft zelf n Asus v9560 met 256MB mem... al n tijdje niet meer gezien thou). Zo ja, zit die er ook op? Zo nee, doe die er eens op :p

[ Voor 41% gewijzigd door RSpliet op 20-04-2004 15:31 . Reden: smiley overload ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Zet hier je voltlijnen eens neer. (Speedfan, Motherboard Monitor oid)

Verwijderd

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 20 april 2004 @ 15:28:
Ik gok zo dat je voeding t niet trekt... Probeer m eens onder te clocken, dan zou die minder stroom moeten trekken... Als ie dan nog uitvalt zou t ergens anders kunnen liggen :p Trouwens, kan er een molex op die kaart (/me heeft zelf n Asus v9560 met 256MB mem... al n tijdje niet meer gezien thou). Zo ja, zit die er ook op? Zo nee, doe die er eens op :p
Er zit geen molex op.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 300watt voeding van het merk target.

hij valt nu ook uit wanneer ik hem aardig belast in windows.

Bv. een aantal mappen open + internet expl.

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

ik denk dat t dan echt je voeding is... neem er eentje met meer vermogen, of in ieder geval beter merk, ik heb op de PC1 (van sig) n Sweex 350Watt voeding, en die is best stabiel voor de prijs €20,- en hij is stil :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu ff geen juiste voeding liggen hier ( 350watt).

ik heb nog wel een oude 230 watt liggen, kan ik niet tijdelijk de cd-rom fdd en hdd op deze voeding laten draaien, of komt dat niet goed?

anders wordt het morgen naar de winkel gaan.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
BiG-GuY schreef op 20 april 2004 @ 16:57:
ik denk dat t dan echt je voeding is... neem er eentje met meer vermogen, of in ieder geval beter merk, ik heb op de PC1 (van sig) n Sweex 350Watt voeding, en die is best stabiel voor de prijs €20,- en hij is stil :)
Ik zou echt nooit een Sweex nemen, die zijn soms goed, maar het is gewoon bagger imo...
Ik ben altijd bang dat als zo'n voeding *poef* doet, dat hij dan doodleuk de rest van de componenten meeneemt :|

• RSpliet

RSpliet

*blink*

W Bergsma, trek voor de lol geluidskaart, evt. tv-kaart en andere 'onnodige' meuk eens uit je pci kaarten (zodat je een kaal systeem met mobo+geheugen+videokaart+processor+1e HD overhoud, liefst ook floppydrive en evt. 2e cd-rom drive er ffies uit(wel eerste erin laten zitten, anders kan je generals alsnog niet opstarten neem ik aan)). Probeer t dan nog eens ;)

Oja, probeer ook eens een andere voedingskabel, bij mij bleek er een kink in te zitten, vond m'n pc ook niet liev. Evt. kan je proberen die van je scherm en pc om te wisselen, om de een of andere reden is scherm minder gevoelig hiervoor(ook mijn ervaring :p).

Kies je daadwerkelijk voor een nieuwe voeding, kies er dan niet eentje op prijs. Sweex voedingen zijn echt geen vooruitgang meestal. Beter kan je investeren in een iets betere, zoek eens wat rond op GoT voor n goeie.
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 16:36:
[...]

Er zit geen molex op.
mierenneuk-modus: jaaa, maar KAN er wel een op? zo ja, zou ik zeker ff doen :p

[ Voor 30% gewijzigd door RSpliet op 20-04-2004 17:37 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

ik verdenk echt je voeding.

Ik heb het probje ook gehad.
was toen ik nog een 400Watt Q-tec had en net een nieuw mobo en proc en geheugen had.
toen ook nog mn oude MX 440.
tijdens windows vloog ie der bijna nooit uit maar met spellen na 5 - 10 minuten.
ben toen terug gegaan naar de computer boer gehad en heb de 400 watt geruild voor een 550 watt. (hij had geen andere als q-tec)

Deze trekt nu alles + mn 9600XT. Het is wel geen supermerk maar het draait. (Niet meer zo goed)(wil soms niet meer aan)

Ik raad je een enermax voeding zijn misschien wel duurder dan standaard maar wel rete stabiel.
een 350 van enermax is evengoed als een 550Watt van Q-tec.

dus je kan beter wat meer geld uitgeven en kwaliteit kopen dan budget kopen.

ik hoop dat je er wat aan hebt

[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 21-04-2004 09:57 ]

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Nokko schreef op 20 april 2004 @ 17:31:
[...]

Ik zou echt nooit een Sweex nemen, die zijn soms goed, maar het is gewoon bagger imo...
Ik ben altijd bang dat als zo'n voeding *poef* doet, dat hij dan doodleuk de rest van de componenten meeneemt :|
had hiervoor n No-name 400watt (bleek maar 200 watt te leveren :?) en die zorgde steeds voor spontane reboots, en nie in een keer doorstarten.. en die heeft 3 jaar geleden mn ASUS A7V133 mobo naar de maan geholpen met n stroomstoring... maar nu werkt alles perfect, en heb ook zo'n gezekerde stekkerdoos die die pieken enzo eruit filtert...

[edit]
tis trouwes wel zo dat de 300 watt voeding van Sweex wel enorm bagger is, dat zei de verkoper zelf ook, en in prijs scheelt t misschien 5 euro, maar die 300 watt is echt bagger, de 350 watt heeft hij ook nog nooit problemen mee gehad, en die Sweex 350 Watt is stabieler (kan meer Ampere per voltagelijn) dan mn AOpen 300 Watt voeding...

[ Voor 22% gewijzigd door BiG-GuY op 20-04-2004 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe voeding gekocht en het probleem is verdwenen.

Bedankt !!!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 12:46:
Nieuwe voeding gekocht en het probleem is verdwenen.

Bedankt !!!
welke voeding heb je gekocht???
gewoon nieuwschierig

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een q-tec 500w gekocht

• RSpliet

RSpliet

*blink*

500W is wel het andere uiterste :p Maargoed, als t werkt, da's mooi. Nu staan alleen q-tec voedingen ook niet bekend om de kwaliteit (heb ik gehoort)... dus als t werkt is t mooi, als t niet werkt, had je toch beter een duurdere kunnen nemen (ookal was die maar 400 of 450W).

Ik snap alleen niet hoe dat probleem precies is intstaan. Ik heb een in alle opzichten zwaarder systeem (Athlon XP2800+, wel die GeforceFX 5600 dan, 1024MB ram, Asus A7N8X-Deluxe mobo en stofz.. ehh... ThermalTake Volcano 11+ Xaser edition :p), maar wel gewoon een el-cheapo 300W voeding. Echter heb ik vooralsnog nergens last van (okee, keer n kink in de kabel gehad, maar da's niet de schuld van de voeding)...

[ Voor 7% gewijzigd door RSpliet op 21-04-2004 20:47 ]

Pagina: 1