[XP] Useraccounts werken alleen als Administrator

Pagina: 1
Acties:

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 10:31

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
Ik heb een Dell Inspiron 5100 laptop, 2,4GHz Pentium 4, 512MB geheugen waarop Windows XP Professional staat. Dit was eerst (vorige week) nog de Home edition. Omdat ik echter een corrupte 'system'-file had (/windows/system32/config/system), heb ik de upgrade uitgevoerd. Nu hebben alle gebruikers administrator rechten, maar dat wil ik niet. Ik wil zelf Power User rechten hebben en mijn vriendin normale User rechten geven. Dat heb ik uiteraard gedaan, maar op de een of andere manier krijgen beide users met deze rechten een soort van verminkte Windows 2000 desktop voor hun kiezen. Het lijkt er dus op dat deze twee gebruikers voor sommige files niet genoeg rechten hebben. Als ik hun beide administrator rechten geef, wordt de desktop geheel normaal getoond.

Wat heb ik hierop geprobeert:
1) Met administrator rechten, de ownership nemen van C:\Documents and Settings\${User} en laten erven door alle onderliggende folders (bijv: C:\Documents and Settings\${User}\Local Settings)
2) De groep Everyone aan alle folders in Documents and Settings toevoegen met leesrechten. Ook weer laten erven door alle andere folders.
3) De user ${USER} zelf toevoegen met full-rights aan elke C:\Documents and Settings\${User} en laten erven door de onderliggende folders
4) Hierna de rechten van de User beperken tot Power User of Limited User

Dit echter zonder resultaat.

Dus heb ik ook geprobeert om de user te wissen en een nieuwe aan te maken (na eerst een back-up te hebben gemaakt van de $[USER} folder, maar om de een of andere reden wordt er dan geen ${USER} Documents aangemaakt in Documents and Settings:?

Ik heb weinig zin om alles opnieuw te gaan installeren, daar ik er enkele applicaties op heb draaien die nogal wat finetuning nodig hebben. Daarnaast vind ik het maar niks om als Administrator te werken. Zeer zeker met een vriendin die nog wel eens het 'are you shure, yes, yes, yes, Gator geinstalleerd, harde schijf geformateerd :+'-gedrag vertoond. Daarnaast hangt mijn laptop regelmatig in een bedrijfsnetwerk met een hoog risico gehalte (met alleen al 2000 locale gebruikers, loop je erg veel risico's, zelfs als je een antivirustool op de server hebt draaien). Dus wie helpt? Mijn dank zal groot zijn :)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:02

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Oude gebruikers + profielen hernoemen, nieuwe gebruikers aanmaken en dan selektief bestanden uit het oude naar het nieuwe profiel kopieren?

This footer is intentionally left blank

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
Dat is dus stap twee die ik heb geprobeert, maar dan duiken de my Documents folders niet meer op in my Computer :?

Mestreechs volksleed:

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
reinstall?

gelijk af van al het gepiel! :D

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
Zeker nog nooit SDLX of Trados geinstalleerd en geconfigureerd? Dat wil je dus niet een tweede keer doen :)

Mestreechs volksleed: