Toon posts:

Fikken gaat k*t met 12x Plextor en Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje hier...
Ik heb een Plextor 12/4/32 SCSI samen met 2 x Seagate Cheetah 18 GB (1x U160 en 1x U2W) aangesloten op een Diamond Fireport Dual 40 SCSI controller. De writer zit samen met een externe UltraPlex 40max en de U2W Cheetah aangesloten op het tweede SCSI kanaal, de U160 Cheetah zit in z'n eentje op het eerste kanaal en is tevens de bootschijf.
Verder zit er 128 mb pc133 cas 3 en een P3 700 @ 933 mhz (1.65v) met Alpha (7v) op een Abit BH6 met MSI slotket adapter in m'n comp.

Als ik ga fikken wordt m'n systeem ongeloofelijk traag en krijg ik, als ik een programma zoals bv Internet Explorer opstart, vrijwel altijd een bufferunderrun :(

Ligt dit nu aan de aspidrives (c:\winnt\system32\wnaspi32.dll), win2k drivers van de SCSI kaart (Symbios Logic 875XS|D, 2280X) of aan een hardware instelling???
Het gebeurt trouwens bij elk CDR programma dat ik gebruik (Nero 5.0.3.1 Fireburner 1.06 CDRWIN 3.8c enz).

Buiten dat het geld kost, kost het me ook tijd en levert het irritaties |:( op dus please help!

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Klinkt als een DMA-probleem,

Heb je je writer en schijven op DMA staan in apparaatbeheer kan je dat instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan dus niet bij scsi he :)
iemand anders nog suggesties?

Verwijderd

klinkt als een terminator probleem 8-)
Hoe heb je je id's staan ?
en van welke schijf brand je ?
misschien dat je brander verkeerd gejummpert staat.

Verwijderd

Topicstarter
Plexwriter: channel 1 ID 6 extern terminated
UltraPlex: channel 1 ID 5 intern terminated
Cheetah U2W: channel 1 ID 3 intern terminated
Cheetah U160:channel 0 ID 1 intern terminated

hostadapter zit op beide channels op ID 0 geloof ik

edit:

zie ik hier eigenlijk geen y connectie ontstaan ;?) En hoe ken ik dat oplossen zonder aan snelheid in te leveren?
De twee HD's op 1 channel bij elkaar is dus geen optie omdat ze bij elkaar meer dan UW (40 mb/s) trekken...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:30
Vraagje, ik ben zelf niet zo thuis in SCSI, maar ik heb ook wel es een scsi chain gehad (Zip op ID0, Seagate Barracuda op ID1, Ultraplex op ID2, Yamaha CDR400t op ID3)

Maar waarom heb jij elk device geterminate ?? Ik had in mijn chaintje alleen maar m'n Yamaha geterminate, die dus als laatste in de chain zit. Is dat niet misschien het probleem ?:?

Verwijderd

Jou probleem is dat je alles geterminate hebt !!!
das niet de bedoeling.
je host (je kaart) is 7
dan je cdbrander op 0
je cdrom op 1
en je schijf op 2
klaar 8-)
en alleen je laatste app wat dat ook is terminate!!!! (8>

LAs ik tenminste antwoord mag geven van casema :r

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok maar alle devices zitten elk ook aan een aparte kabel dus moeten ze toch allen geterminate zijn? :?

channel 1 heeft namelijk 3 connectoren:
1x 50 pins extern (UltraPlex 40max)
1x 50 pins intern (PlexWriter)
1x 68 pins intern (Cheetah U2W)

ik denk dat dat het probleem is. De oplossing is dus om op channel 1 maar 2 connectoren te gebruiken ipv 3, dan zou het opgelost moeten zijn, je hebt dan namelijk een bus die aan twee kanten is geterminate ipv 3. Aangezien ik geen ruimte heb in m'n kast zal de PlexWriter dus ook ff extern moeten worden :)
Pagina: 1