Toon posts:

cpu temp op laptop :(

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn medion laptop (MD5216) heeft een PIV 2.0Ghz aanboord. Tijdens het draaien van zware toepassingen en games begint hij plots te piepen en vertraag hij heelwat. Na heelwat zoeken denk ik het probleem gevonden te hebben.
Na het stressen van mijn cpu, verkrijg ik het piepend geluid en de vertraagde werking, het systeempaneel verteld me dan ook dat mijn cpu slechts op 736Mhz draait. Maw omdat mijn cpu te warm wordt schakelt hij naar een lagere freq.

Iemand tips om mij uit de nood te helpen? of heeft iemand zelfde ervaringen/problemen?

Mvg,

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

1e wat bij mij te binnen schiet: draait het fannetje wel goed? en heb jeje laptop wel op een verharde ondergrond staan, zodat er schone lucht door het fannetje geblazen kan worden?

als ik mijn laptop op bijv. mijn bed zet wordt deze ook warmer dan wanneer ik hem op tafel zet.. (scheelt 5 gr.)

ik heb een AMD XP 1500+

www.google.nl

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 00:55
Ik heb bij mijn laptop hetzelfde probleem. Ik heb een Medion 2.53GHz die alweer een poosje geleden bij de aldi te koop was.
Als iemand een oplossing heeft ben ik daar ook wel in geïnterresseerd.

De laptop van mijn vader (Ook een medion, 2.6GHz) wordt nog trager als hij het warm krijgt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mijn hp nx 9010, pIV 2,8 GHz kan ik gaan stressen doen wat ik wil, dan moet je hem niet op je schoot hebben liggen want dan verbrand je je benen, maar problemen heb ik voor de rest niet. Hij blijft het vol kunnen houden, misschien dat ie hoogzomer wat problemen gaan krijgen en langzamer gaat draaien, maar meer ook niet denk ik.

Mijn cpu draait altijd minimaal op ongeveer 1750 MHz, dus ik vind die van jou wel erg laag...

Het is misschien een idee voor jou om zo'n docking station te kopen met extra cooler zodat ie het misschien wel volhoudt, want ik neem aan dat je hem nooit op de batterij gaat stressen, want die is dan zo leeg.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor mijn fannetje tochwel goed draaien, en als hij gestressed wordt dan draait hem zeer zeker.
Hij staat altijd op mijn bureau, dus mijn ventilatie is nooit belemmerd.

@jegorex: Dit is idd hetzelfde model (maar met andere specs), dusja je hebt er wss ook baat bij mijn post ;-)

@Hannibal: hmmm zo'n docking station, maarja dat kost danweer welwat zekers?? tips?prijzen?

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Sony 2.4ghz P4 maakt geen verschil, behalve 4 graden als hij op bed ligt dat komt omdat hij niet voldoende frisse lucht kan aanzuigen.

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
regelmatig de stofzuiger op alle intake/outtake gaten zetten wil ook wel eens schelen. Kwam bij mij laatst een hele prop stofshit uit. Nu gaat de fan nog maar af en toe aan terwijl dat voorheen bijna nonstop was...

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ik denk dat je fannetje gewoon vol met stof zit dat is het meest waarschijnlijkts

grtz,

jbw

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
just gecheckt; der zit geen stofje tussen mijn ventilator :(

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
op het forum van gsc(www.gsc.be) is een heel forum ivm dat probleem, sommigen hebben dat opgelost gekregen door em terug op te sturen naar medion.(Daar hebben ze dan een onderdeel veranderd ofzo) Ik zou daar eens kijken...

Verwijderd

Dit is een bekend probleem bij veel oudere Medion laptops. Het gaat Medion puur om de specs zodat ze veel kunnen afzetten. Dat het design vervolgens de warmte van deze heethoofdje (P4) niet kan afvoeren waardoor het genoemde probleem ontstaat, tja...
Mijn vader had het zelfde probleem met zijn medion laptop. Hij kon niet fatsoenlijk werken zonder dat het na verloop van tijd ging haperen. Hij is er mee teruggegaan naar de Aldi waar hij uiteindelijk bij de filiaalmanager terecht kwam. Hij heeft gezegd dat hij niet fatsoenlijk met de laptop kon werken en z'n geld terug wou. Hij kon z'n geld terugkrijgen of omruilen voor het laatste model waar het probleem niet in zou zitten. Hij heeft voor het laatste gekozen en idd de laptop die hij nu heeft heeft het probleem niet.
Doe er je voordeel mee.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Heb laast bij een vriend, die in een acer P4 2800 MHZ aan boord heeft, m.b.v. een bus perslucht zijn koeler schoongeblazen.

Hij had last van het feit, dat na verloop van tijd(maanden) de koeler steeds vaker aansloeg, waar deze dat in het begin niet deed.

Een paar persjes lucht op de koeler-uitgang(een boel stof kwam eruit, wat niet met het blote oog te zien was), was het probleem verholpen.

misschien dat dit ook bij jouw probleem kan helpen, i.i.g. het proberen waard denk ik....
(Bij aanschaf van mij eigen laptop gekozen voor een centrino 1.5 Ghz, ik wil met een laptop op mijn "lap" kunnen werken ;) )

Verwijderd

Hm, ik kan nergens vinden of het een mobile cpu is... :?
Als het echt geen mobile cpu is is hij inderdaad bijna niet koel te houden.

Blaast ie eigenlijk wel? Probeer anders een fan tegen je laptop aan te zetten en hem dan te stressen, als het dan beter gaat weet je dat hij normaal niet koel te houden is...
(ikzelf heb met mijn toshiba gehad dat de fan vastzat, kreeg een melding en heb met een externe fan nog even alle spullen kunnen kopieren voor hem naar de winkel te brengen voor reparatie...)

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik zal eens mijn schroevendraaier moeten bovenhalen en zien of er geen verborgen stof inzit. Intussen heb ik er mijn toetsenbord vanaf gehaald en nu duurt het tochalwat langer vooraleer hij tewarm komt... Ik vrees dat het gewoon een slechte koeling is

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

zit er op de hedendaagse laptop niet een heatpipe
of is dat alleen op de grafische chip?

misschien brakke(niet meer vacuum) heatpipe?

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Aldi geeft 3 jaar garantie dus zou ik niet al teveel zelf gaan knoeien.
Als je de laptop even kan missen gewoon opsturen naar aldi en je krijgt hem gerepareerd (betere koeler) terug.

Akita

Pagina: 1