ik heb nu een enermax 120*120*25mm fan, die blaast de lucht op mijn processor*. Ik vroeg me af, of een dikkere 120mm fan efficienter is. Bij hetzelfde toerental zal een 38mm dikke fan ongetwijveld beter koelen, maar ook meer herrie maken.
Wat ik wil weten is, of een 38mm dikke fan stiller is, bij een gelijke luchtverplaatsing, dan een 25mm dikke fan...
iemand een idee, of zelfs ervaring hiermee?
Deze Delta is trouwens de enige 38mm dikke fan die ik zo kon vinden... hij is maar liefst 36 euro
(en maakt veel herrie, maar, dat zal op 5/7 volt wel minder zijn hoop ik?)
-------------------
* verder zitten er geen fans in de pc, behalve in de voeding. Op de xp2500@3200 zit een Zalman CU6000 koeler. Tussen de 120mm fan en de Zalman zit een kartonnen, zelfgemaakte fanduct
Wat ik wil weten is, of een 38mm dikke fan stiller is, bij een gelijke luchtverplaatsing, dan een 25mm dikke fan...
iemand een idee, of zelfs ervaring hiermee?
Deze Delta is trouwens de enige 38mm dikke fan die ik zo kon vinden... hij is maar liefst 36 euro
-------------------
* verder zitten er geen fans in de pc, behalve in de voeding. Op de xp2500@3200 zit een Zalman CU6000 koeler. Tussen de 120mm fan en de Zalman zit een kartonnen, zelfgemaakte fanduct
[ Voor 5% gewijzigd door schaduw op 20-04-2004 13:46 . Reden: layout + linkje aangepast ]