[Radeon9700+TNT2] TNT2 install lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:58
Ik heb in onderstaand systeem al een half jaar een TNT2 videokaart naast de Radeon9700pro zitten, voor een 2e monitor náást beeld op de TV, en dat werkte altijd zonder problemen met de standaard XP drivers voor de TNT2.
Ik zag dan ook in het beeldscherm eigenschappen venster 3 schermen: Radeon Primary en Secondary, en de TNT

Nu heb ik XP opnieuw geinstalleerd, met Radeon 9700 pro met de laatste Omegadriver (ik gebruik altijd de Omegadrivers), en daarna heb ik de TNT2 erin geplugd.

De drivers voor de TNT2 worden geinstalleerd - gewoon de bij XP meegeleverde TNT2 driver -, maar als ik naar de beeldschermeigenschappen ga krijg ik de volgende melding:

"Het geselecteerde videostuurprogramma kan niet worden gebruikt. Het programma is geschreven voor een eerdere versie van Windows en is niet langer compatibel.

Het systeem is gestart met het standaard VGA-programma"

En ik zie alleen scherm "1" en "3", respectievelijk Radeon Primary en Secondary. De TNT2 zie ik niet (ook niet als standaard VGA scherm).
Ik krijg geen beeld op de 2e monitor.

De standaard XP drivers voor de TNT2 zijn dus niet compatible met XP |:(

In de Bios staat AGP als hoofdvideo ingesteld. Als ik dat naar PCI zet dan blijft het beeld zwart bij het opstarten van XP.

De laatste XP drivers van Nvidia geven precies hetzelfde effect.

Wat te doen?

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 20-04-2004 13:46 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:22

OMD

je hebt hem er eerst uitgehaald en daarna ingezet???
misschien dat ie kaduuk is door een statische ontlading, zou kunnen.
Lijkt me dat dat het kan zijn aangezien je pc niet wil opstarten met de tnt.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• Stefke
Hij start wel op: ik krijg wel de bootschermen etc te zien als ik de TNT2 als 1e laat opstarten (instelling in bios). Alleen in XP blijft het zwart.

Edit: nu is het weer anders. Zojuist opgestart met PCI als main video, en nu zie ik wel de TNT2 kaart (de AGP kaart is als hoofdmonitor geselecteerd in XP), alleen enkel in 4 bits 640 x 480

hmm..dat zal wel de "standaard VGA driver" zijn

[ Voor 65% gewijzigd door Stefke op 20-04-2004 14:27 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Stefke
zal eens proberen wat ie nou doet als ik de AGP kaart eruit haal en alleen met de PCI kaart opstart

• OzBoz

OzBoz

stefijn schreef op 20 april 2004 @ 14:27:
zal eens proberen wat ie nou doet als ik de AGP kaart eruit haal en alleen met de PCI kaart opstart
En heeft dat geholpen?

• Stefke
NOg niet geprobeerd, maar echt helpen zal het niet aangezien ik dan alleen een PCI kaart heb ;)

Maar ik ben benieuw wat XP dan doet qua drivers...kan pas vanavond. Heb nu dingen te doen

• OzBoz

OzBoz

stefijn schreef op 20 april 2004 @ 16:14:
NOg niet geprobeerd, maar echt helpen zal het niet aangezien ik dan alleen een PCI kaart heb ;)

Maar ik ben benieuw wat XP dan doet qua drivers...kan pas vanavond. Heb nu dingen te doen
En ik maar wachten ;) maar dan probeer ik het even :)

• Stefke
En?

Mijn computer heeft een tijdje uitgestaan. In de bios stond ie op PCI als prim. video.

Zet ik m net aan, krijg ik beeld op de 2e monitor, dat is de TNT2. Daarbij een melding dat de ATI controlpanel niet geinitialiseerd kan worden. In de beeldschermeigenschappen zie ik alleen de TNT2 kaart, en ik kan hoge resoluties en kleuren kiezen.

Ik denk, ik zet m eens op AGP, dus ik herstart, maar ik bedenk me en laat m nog eens opstarten met PCI.
Kom ik in windows: beeld op allebei monitoren, en alledrie de schermen werken (Radeon prim. en sec., en TNT2). De TNT2 is nu "hoofdmonitor"

Nou nog eens opgestart, met AGP als prim. video, en alles is weer zoals in het begin :(

Lekker consequent. Nu draai ik met in de Bios PCI, en in windows de Radeon als hoofdmonitor, maar het is nog steeds niet goed want de TNT2 gaat niet hoger als 1024x768 en ik blijf de foutmelding mbt. de ATI control panel krijgen (Nog afgezien van het feit dat ik nu de bootscreens niet op mijn hoofdmonitor zie)

:(

Wellicht nog een optie om de Radeondrivers na de TNT2 te installeren, maar dat ga ik nu niet proberen want geen zin, TNT2 ligt er voorlopig maar effe uit :r

[ Voor 34% gewijzigd door Stefke op 20-04-2004 20:45 ]

• OzBoz

OzBoz

stefijn schreef op 20 april 2004 @ 20:33:

8<

Wellicht nog een optie om de Radeondrivers na de TNT2 te installeren, maar dat ga ik nu niet proberen want geen zin, TNT2 ligt er voorlopig maar effe uit :r
Ik had exact dezelfde shit. Daarnaast wilde geen enkele game dan meer draaien op mijn ATI. Maar ik ben eruit! Hooray! Zie mijn sluit message in: [rml]OzBoz in "[ FX5200 PCI] Problemen tweede videokaart"[/rml]

(ben te lui om het twee keer te tikken :))

Ben benieuwd of dit voor jou ook werkt.

Ow.. well, het gaat om de nVidia drivers. Die zijn na versie 44.90 definitief door ze verkloot. Hier een setje die het wel doet.. ben blij.. :D

• Stefke
zal het eens proberen :)

• EdGnoj
  • Niet online
Wat ben ik hier blij mee. Ik heb weken lang gekloot gehad om mijn TNT2 samen te laten werken met een Radeon 9800AIW. Van alles geprobeerd, maar ik kwam steeds uit bij een niet functionerende TNT2 met de foutmelding: "Het geselecteerde videostuurprogramma kan niet worden gebruikt. Het programma is geschreven voor een eerdere versie van Windows en is niet langer compatibel."

Als ik de TNT2 als primaire kaart in het BIOS aanmeldde werden de WDM drivers van de AIW verwijderd en kon ik deze natuurlijk niet meer gebruiken.

Hartelijk bedankt voor deze tip. Met de 44.03 drivers werken de 9800AIW en TNT2 perfect samen.
Pagina: 1