Mijn Nieuwe Systeem, denk ik!

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Nou ik denk dat ik mijn keuze heb:

-Big Tower
-MSI K7T Pro2a of Asus A7V
-Athlon 900 Thunderbird
-128MB SD_RAM 133mhz
-nVidia Asus GeForce2 MX
-20GB Maxtor Harddisk (ATA100 ???)
-CDrom speler, en floppy drive
-Toetsenbord, en muis (voor oude pc van me, die wordt namelijk voor mijn broertje)

Enne is het wat, of zeggen jullie pas dit of dat nog aan, prijs maakt niet al teveel uit, maar niet overdreven gaan doen! Wil namelijk overhouden voor brander! :D

Verwijderd

Volgens mij kun je net zo goed een 800mhz. nemen, want het schijnt dat het gewoon een ondergeclockte 1gigahertz is!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Asua A7V

Tja en voor de rest moet je toch een budget opgeven.

Heb zelf ook een maandje geleden een 900 gekocht, volgens mij kan je voor die prijs nu een 1GHz krijgen, je moet maar kijken of het versvchil tussen 900MHz en 1GHz veel verschilt in prijs, zo niet, dan ga je lekker voor 1GHz :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 08:48

BEVEL

s9.BeVeL

wat moeten wij hiermee???
allemaal blij lopen zijn voor jou ofzo ?
of was er nog iets dat je wilde wete :D

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
nou ik wou niks meer veranderen eigenlijk, alleen dan de mobo en de proc, want die zijn nog wat discutable, de rest staat voor mij vast, geloof ik haha, max 2300piekjes

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
ja ik wil gewoon effe weten wat ik moet kiezen voor mobo, of misschien hebben jullie nog een interessante opmerking 8-)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ga voor een 7200 toeren schijf. van maxtor

Verwijderd

Correctie:
Gainward Cardexpert GeForce 2MX GS i.p.v. ASUS
ASUS A7V of Abit KT7-Raid

Verder is het wel goed

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
die ata100 is een 7200rpm schijf hoor :)
Gainward Cardexpert GeForce 2MX GS i.p.v. ASUS
ASUS A7V of Abit KT7-Raid
waarom die kaart, wat is er beter aan????

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik zou ipv de 900 mhz een iets mindere nemen en dan 256 MB RAM.

Heb je meer aan.

En idd een 7200 tpm HD (IBM, Maxtor)

En een van de volgende moederborden:

-Abit KT7
-Asus K7v
-MSI K7T pro2a

Verwijderd

FLOPPY DRIVE
VAN DIE 5 EN EEN KWART DINGEN:z

Verwijderd

AMD Athlon 800 lijkt mij de verstandigste keus 47cent per Mhz. Ik weet niet hoever je gaat overclocken. Maar een cooler is wel handig op een Tbird anders gaan ze best wel stuk, dus een goedkope coolermaster van 29 piek of een Spire/Golden Orb, of gelijk het stevige werk en er een FOP38 op draaien.
Over het mobo, MSI is heel stabiel staat het om bekend, heeft iet wat minder features als de A7V, maar kost ook 80piek goedkoper, en dat kan je beter ergens anders in steken. Een Maxtor of een IBM, 30GB lijkt me een aardige keus. En die vidkaart, heb zelf een Hercules in een ouwe bak draaien, en dat bevalt erg goed en deze kaart kost ook aanzienlijk minder dan de asus. Ik zie namelijk dat je budget 2300piek is dus vandaar. Ik kom dan op zo'n 1750piek zonder kast en cd-rom speler en TB. Maar dat moet makkelij kunnen voor 600 piek toch :)

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb een FOP38 al besteld dus... het word de msi k7tpro 2a, proc. en geheugen moet ik effe kijken, en die hdd wat erin zit zoals in de eerste post dat is een 7200rpm dus!!!!!

Ik heb verder alles erin wat erin moet dus niet van die gekke opmerkingen van een floppy 5.25"drive :9

Verwijderd

Koop als je kan brand geheugen, CAS2 ed. Levert je kleine performance winst op, maar kans op problemen is ook kleiner. En het is wat je budget toelaat, ken mensen die een 800 met gemak op 1050 draaien en een 900 op 1100. Tis maar net hoeveel mzzl je hebt.

Verwijderd

maar waarom geen duron? als die 30mhz harder loopt is hij al sneller. en hij is nog beter te overclocken ook :) (800>1100)

Verwijderd

[flame-mode]
Een duron is voor puberige studentjes die geen echte processor kunnen kopen en toch mee willen doen met de grote mannen.
[flame-mode]

Soory, kon het niet laten. Maar alstie nou persee een Tbird wil, dan neemt ie dat toch. Ik zou ook eerder kiezen voor een Tbird dan een Duron. Maar als 12 uur per dag gamed, dan merk je idd het verschil tussen een Duron en Tbird niet. Maar met cache gerichte aplicaties ed. is de Duron toch echt minder. Maar idd. kijk ook ff naar de Duron. :)

Verwijderd

blaat }:O
Pagina: 1