[FX5200 PCI] Problemen tweede videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik heb net een Geforce FX5200 aangeschaft, de PCI variant. Om een oude S3 kaart te vervangen in mijn PC.

De situatie is nu als volgt:

1 AGP ATI Radeon 9800Pro, met daarop een CRT monitor en een TFT monitor.
1 PCI FX5200 met daaraan een CRT monitor.

Het probleem:

Wanneer de drivers netjes geinstalleerd zijn en ik mijn PC heb herstart gaat alles prima. Echter, als ik de CRT die aan de PCI kaart hangt wil activeren (Extend my Windows desktop onto this monitor). Gaat het mis.

Ik krijg eerst de melding:
The display control panel is unable to change the display settings. You may not have appropriate administrative rights to change these settings

Maar dat is onzin, er is maar 1 account op mijn XP, dat ben ik en heb ook alle rechten. Klik ik hierna op OK dan krijg ik de volgende melding:

The Display settings being saved are invalid. Please try a different combination of display settings.

Die melding kan me nog wel voorstellen, since ie nog op 8bit 640x480 stond. Klik ik dan weer op OK dan krijg ik de volgende melding:

The currently selected graphics display driver can not be used. It was written for a previous version of Windows, and is no longer compatible with this version of Windows. The system has been started using the default VGA driver. Please contact your hardware manufacturer to get an upgraded driver, or select one of the Microsoft provided drivers.

En dat maakt me pissed want dat slaat nergens op. En het probleem is dat wanneer ik dan op OK klik ik nog maar twee monitors zie onder display properties > settings.

Wat ik geprobeerd heb:

De laatste drivers
Officiele MS drivers via Windows Update
Registry cleanen van alle zooi van mijn oude card
Ander slot geprobeerd
PCI als eerste ingesteld in BIOS

Ik ben benieuwd.. heeft nog iemand de winnende oplossing voor mijn probleem.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook nieuwe drivers voor de ATI geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 22:16
Chipsetdrivers geupdate?

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 20-04-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Alle drivers zijn up-to-date.. ik heb ondertussen nog wat heftige dingen geprobeerd maar volgens mij is het een conflict met control panelding van ATI en die van nVidia. Daar heb ik ATI Support over gemailed maar krijg fijn te standaard antwoord. Moet daar morgen maar weer ff tijd in stoppen.. maar ga ff snurken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Wat ik gisteren ook nog geprobeerd heb...

De AGP kaart verwijderd. BIOS gewoon ingesteld laten staan op AGP (als die er niet is dan pakt ie de PCI wel). Toen netjes de GeForce geinstalleerd en ingesteld met tooltje van nVidia etc.

Daarna de AGP kaart er weer ingeprikt. Windows vond nieuwe VGA Adapter. Laatste Catylist geinstalleerd. Herstart.

Toen in mijn BIOS ingesteld op PCI first. Windows laad netjes, nVidia icon verschijnt maar krijg een fout van ATI Control Panel. En wil ik bv game spelen via AGP dan knalt het eruit met een error.

Toen mijn BIOS weer teruggezet naar AGP first. Dan geen errors meer van Control Panel, maar ook een nVidia icon meer in mijn toolbar en geen beeld op derde monitor.

Wil ik die dan vervolgens weer activeren dan krijg ik weer de meldingen als in mijn eerste post.

Kortom, wordt er beetje gestoord van. Heb dus gisteren ATI gemailed met vragen en het idee dat ik denk dat het aan het Control Panel ligt of in elk geval een dom conflict.

Kreeg mailtje terug met verwijzingen naar FAQ's en dat het wellicht veroorzaakt werd door misconfiguratie. Maar das meer kastje > muur idee.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand hier een echte tip had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
De echte tip komt dan hierbij.. van mezelf weliswaar. Maar goed voor iedereen die een nVidia PCI naast een ATI AGP wil prakken.

Installeer drivers van voor versie 44.90. Daarna heeft nVidia het weer letterlijk verkloot.

Met dank aan Shonk

Pagina: 1