Toon posts:

Bios resetten Acer TravelMate 660

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand van jullie misschien hoe je de BIOS kunt resetten van een Acer TravelMate 663LMi? Ik heb namelijk niet zo'n zin om hem terug te sturen naar Acer aangezien er nogal wat, niet gebackupte, gegevens op de harde schijf staan...

Alvast bedankt!

Martijn

Verwijderd

Hierover zijn al heel veel topics de revue gepasseerd.
Gebruik de search even, zoek even op google of bel even naar Acer.

Wat heb je zelf al geprobeerd?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/657587/

vanuit belgië: 078-150023
vanuit nederland: 0900-2020767 (0.20 euro per minuut)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Acer bood als enige optie: opsturen :(

Ik ben een beetje huiverig om het ding open te gaan schroeven terwijl ik niet eens weet waar ik naar op zoek ben, dipswitch/jumper/knoopcel.

Op internet heb ik geen informatie voor mijn type laptop gevonden. Wel van andere/oudere types Acer laptops waarbij er een dipswitch onder het keyboard zit. Bij mij zit die er echter niet... helaas.

Andere opties?

Verwijderd

Ik vrees dat de enige opties die je dan hebt zijn:
ofwel opsturen,
ofwel toch maar zelf openschroeven.

De batterij van de bios zal je alleszins wel vinden. Die er alvast uit. Daarna kun je nog zien wat je eventueel nog voor rotzooi vindt.

Er is dan nog een manier die iets minder orthodox is, maar bij mij wel gewerkt heeft.
Je kan je bios flashen naar een nieuwere versie en hopen dat dat ook meteen een reset met zich meebrengt. Maar 1 er moet al een andere versie beschikbaar zijn, en 2 dit werkt soms wel, maar het is volgens mij eerder uitzondering dan regel.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

http://www.acersupport.com/library/tm660sg.pdf

Dit is de service Guide van jouw serie notebooks... Daar staat iig in waar de BIOS-batterij zit, dat scheelt al een hoop zoekwerk...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn