Toon posts:

Videokaart nu stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister, als ik mijn computer aan doe. Blijft mijn monitor stand-by je zou dus denken dat mijn videokaart stuk is.

Ik begon in BIOS over teklokken en liep al een paar weeken stabiel (AMD64 3000>3200). Maar toen ging ik even spelen met mijn 'Turbo' mode op mijn ASUS K8V. Nadat ik mijn instellingen had opgeslagen, liep hij bij het booten al vast. De 2e keer dat hij opnieuw opstarte, gaf hij een error van een corrupt BIOS. Ik dus met mijn moederbord cdtje, de bios opnieuw geflashed.

Maar als ik nu mijn PC aanzet, begint alles te draaien 2casefans, mijn cpu koeler. En zie ook het lampje van mijn CDromspeler aan en uit gaan. De koeler op mijn videokaart draait 30sec en stopt er dan mee, het beeld blijft dan standby.

Ik heb nog geen andere videokaart getest, ik zal vanmiddag die van mijn broertje kunnen proberen.

Maar mijn vraag ligt dit aan mijn videokaart of aan andere dingen?

:'(
Als ik mijn geheugen eruit haal, gaat het mobo piepen, dus het memory/mobo zouden dus nog gewoon werken.

Ik heb mijn PC nu 2maandjes, los bij de plaatselijke PC boer gehaalt, dus kan ik dit op de garantie gooien. Want ik niets aan mijn videokaart veranderd.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:23

Pubbert

random gestoord

Denk dat er toch iets mis is met je bios van je mobo, aangezien er wat mis ging volgens jouw en dit eerst ook aangaf. Maar als je een andere videokaart hebt, zou ik dit eerst even proberen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 14:19
doe is een BIOS reset met de Cmos jumper.

zou moeten werken

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 12:18

mbooij

De Mosselman

Even de jumper die de noodstroom voor je bios regeld eraf halen (zie je handleiding) zodat de overclocksetting gewist worden. Kun je weer lekker aan de slag.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat het beeld ook helemala niet uitgaat.

Ik heb het BIOS dmv de jumpers/batterij naar default instellingen gebracht.

Maar het rare is dat mijn beeld het niet doet, want heb niets aan mijn vidkaart overgeklokt.

Hier nog wat specs

Asus K8V Deluxe
AMD Athlon64 3000+
512MB Corsair XMS PC4000 (2x 256)
Asus 9600XT (Philips 109S scherm)
120Gb Sata Maxtor

Ik zal keer vanmiddag alle stroom eraf halen, jumper/batt nog een keertje doen, en mijn batterij een uurtje eruit halen oid. Dan weer ff netsnoer erin en kijken of het zooitje dan weer werkt.... Vreemd probleem :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 13:25 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:31
probeer anders eerst even een pci video kaartje oid. Lijkt me dat dee bios die je hebt geflashed niet overweg kan met je videokaart oid, het lijkt me iig sterk dat de videokaart het begeeft omdat je de bios hebt geflashed (voor het flashen deed hij het nog wel begrijp ik).

Dus, nieuwe bios downloaden en opnieuw proberen te flashen.

Succes!

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
ReallyStupidGuy schreef op 20 april 2004 @ 13:24:
probeer anders eerst even een pci video kaartje oid. Lijkt me dat dee bios die je hebt geflashed niet overweg kan met je videokaart oid, het lijkt me iig sterk dat de videokaart het begeeft omdat je de bios hebt geflashed (voor het flashen deed hij het nog wel begrijp ik).

Dus, nieuwe bios downloaden en opnieuw proberen te flashen.

Succes!
ya dat zal ik proberen. Want ik zag toen mijn bios ' corrupt' was. Gewoon nog tekst dat hij een BIOS flashde van mijn moederbord cdtje. Daarna moest ik hem uit/aan doen en doen bleef het beeldscherm uit.

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 13:45
Heb ook weleens iets wazigs gehad. Deed beeldscherm ook niet meer dan op standby staan. Ik heb toen de beeldscherm stekkers er ff uitgehaald. Alles ook uit het stopcontact. En opnieuw erin doen. Raar maar dat werkte bij mij.
Ook een keer gehad dat mijn cooler van videokaart niet meer draaien kon omdat er teveel stof in zat. Maar dat zal niet naar 2 maanden.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Verwijderd

Topicstarter
Bbfreak schreef op 20 april 2004 @ 13:30:
Heb ook weleens iets wazigs gehad. Deed beeldscherm ook niet meer dan op standby staan. Ik heb toen de beeldscherm stekkers er ff uitgehaald. Alles ook uit het stopcontact. En opnieuw erin doen. Raar maar dat werkte bij mij.
Ook een keer gehad dat mijn cooler van videokaart niet meer draaien kon omdat er teveel stof in zat. Maar dat zal niet naar 2 maanden.
Yaah ik zal dat eerst ook nog even proberen! thx anyways, nu nog ergens even een PCI kaartje zoeken...

Iemand nog andere suggesties voor dit probleem

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Post je PC wel? Ook al heb je geen beeld, normaal zal je toch een piep horen vanuit je interne speaker bij een succesvolle post. Indien ie dat ook niet doet, denk ik toch echt dat je bios naar de klote is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit een POST message/piep gehoord bij het opstarten. Maar hij ziet wel dat er geen memory inzit bijvoorbeeld. Maar ik probeer het wel even met die PCI kaart, om dan mijn BIOS weer evebn terug te flashen...

Thx anyways....

Verwijderd

Topicstarter
Raziel schreef op 20 april 2004 @ 14:46:
Post je PC wel? Ook al heb je geen beeld, normaal zal je toch een piep horen vanuit je interne speaker bij een succesvolle post. Indien ie dat ook niet doet, denk ik toch echt dat je bios naar de klote is.
Naar de klote? Bedoel je dan alleen BIOS of egt mijn mobo oid? Want ik ga vanmiddag even op zoek naar een PCI kaartje, shiittt wat baal ik hier van :(

Naja mijn schooldag zit er weer op, ik ga thuis weer door met knutselen...

Thx!!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14
Ik weet niet hoe het met een k8v is. Maar mijn MSI neo-fisr clockt de AGP snelheid van 66mhz naar 85mhz. Ik kan begrijpen dat een videokaart dat niet fijn vind.

(edit ik heb het een keer hier in een topic gelezen alleen kan het topic nergens meer vinden (search doet weer us raar))

[ Voor 31% gewijzigd door 0fbe op 20-04-2004 16:43 ]

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
hopen dat je bootblock wel installed staat, of hebben die k8v's 2 bios chips?

ik denk iig aan bios problemen, als het al aan een OC lag, wordt die met default bios settings ook wel weer teruggezet

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben weer thuis, en heb de videokaart van mijn broertje in mijn PC gedaan, same problem!

En toen mijn videokaart bij mijn broertje erin, en dat werkt gewoon!

Ik denk idd, dat het aan een BIOS probleem ligt, of is mijn PC egt naar *** ;)?

Ik ga morgen even langs de computer boer, waar ik alle onderdelen vandaan heb, kijken wat die te zeggen heeft.

Anders maar even ergens een PCI kaartje regelen, en dan mijn bios flashen oid.

Eigenlijk kan hij bij de OC niet stuk gaan toch? Ik heb tenslotte nog een foutmelding gekregen, dat ik mijn BIOS moest flashen vanaf mijn CDROM. Sindsdien doet hij het niet meer :S :'(

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
ik heb het zelfde met een asus bordje gehad..ik had dat bordje geruild en alles deed het weer. Dus het heeft iig met je moederbord te maken i think .

Verwijderd

Topicstarter
DeSire schreef op 20 april 2004 @ 18:45:
ik heb het zelfde met een asus bordje gehad..ik had dat bordje geruild en alles deed het weer. Dus het heeft iig met je moederbord te maken i think .
Mmm, naja ik ga morgen even langs de winkel. En kijken wat die zeggen!

Ik zal ze iig dit topic laten lezen oid, en zeg het even dat het wel vaker voorkomt.
Ik hoop dat het een simpel flash(bios) probleempje is. Naja alles is 2maanden oud, dus zit overal nog garantie op!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
En hoe wil je dat ze je bios flashen als die PC niet meer opstart? Ik denk dat je maar moet hopen op dat een van die medewerkers van je bios kan hotswappen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 13:26:
[...]

ya dat zal ik proberen. Want ik zag toen mijn bios ' corrupt' was. Gewoon nog tekst dat hij een BIOS flashde van mijn moederbord cdtje. Daarna moest ik hem uit/aan doen en doen bleef het beeldscherm uit.
Ben ik nou de enige die hier zijn mond van open heeft staan?
Nou is iedereen er inmiddels wel al achter dat het aan het BIOS lag, maar als de TS nu het bovenste had verteld in zijn opening, was alles al weer opgelost.

Overigens ben ik van mening dat je ALTIJD de handleiding moet doorlezen. Nou lijkt mij wel dat ieder zichzelf respecterend merk wel een sectie daarover heeft. ALs TS nou gewoon het boekje had gelezen, wist die vanzelf wel dat hij juist NIET moest herstarten...

Niet dat ik nooit "leek" ben geweest, maar sommige dingen zijn te vanzelfsprekend. Als leek lijkt het me dan ook onverstandig om te flashen. Waarom zou je dat dan ook willen?
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 20:03:
[...]
Ik zal ze iig dit topic laten lezen oid, en zeg het even dat het wel vaker voorkomt.
Ik hoop dat het een simpel flash(bios) probleempje is. Naja alles is 2maanden oud, dus zit overal nog garantie op!
Mag ik je er dan wel op wijzen dat JIJ helemaal zelf aan een werkend onderdeel hebt lopen sleutelen? Ik weet niet in hoeverre jij - al dan niet in je naïeviteit - hun het topic wilt laten lezen, maar voorzover ik alles heb gelezen, kun je niet zomaar zeggen dat er "iets" kapot is. Wat komt er trouwens vaker voor? Als je bedoelt dat mensen geheel onvoorbereid gaan flashen, moet ik je gelijk gaan geven, maar zeg niet dat (al dan niet de desbetreffende) moederborden vaker hetzelfde probleem hebben, want dat is slechts bij een aantal gebruikers.
De functionele levensduur is niet onderbroken door een fabricagefout, maar door een menselijke handeling. Nou is "hotswappen" niet zo heel erg moeilijk of tijdrovend en zal er niet zo een punt van gemaakt worden, maar voor hetzelfde geld, had je door je eigen schuld even een paar honderd euro's door de plee heen gespoeld. Alleen maar omdat je niet wist waar je mee bezig was...

Omdat ik weldegelijk goede bedoelingen heb, zal ik proberen een andere oplossing te noemen. Je moederbord heeft oa. CrashFree waardoor je ALTIJD - mits het slechts om een corrupt BIOS gaat - je bios terug kunt zetten. Aangezien je de melding krijgt dat de BIOS van je (mobo)CD steeds corrupt raakt, kun je eens proberen gewoonweg van een floppy te flashen. Als het goed is, zoekt je mobo bij het opstarten wel nog even naar een floppydrive. Als die dat niet doet, kun je later alsnog naarde winkel toe om een nieuwe CD te vragen...of iets anders. Een hotswap lijkt mij in ieder geval niet nodig...je bootblock doet het nl. nog.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 00:32 . Reden: toevoegingen, verbeteringen enz. ]

Pagina: 1