[Laptop] TV-Out werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:23

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Specs:

Acer Aspire1356LCi
VGA: ATi Radeon M9 (Radeon9200 Mobile, 64MB)
CPU: 2800+ Mobile
RAM: 512MB DDR

De TV-out van dit ding "werkt" gewoon niet :+

Als ik mijn TV op de s-video aansluit (met de bijgeleverde adapter ertussen dus, en dan rechtstreeks naar de Tulp aansluiting op de TV) dan word de optie in mijn driver menu gewoon niet rood (is dus grijs, disabled), TV niet aangesloten oid zegt hij. Dit ligt niet aan de TV, met een andere PC werkt het wel, en een andere TV op de laptop werkt ook niet.

Ik kan ook geen eigenschappen instellen voor regio (PAL/NTSC) omdat de TV gewoonweg niet gevonden word.

Wat ik reeds heb gedaan:

• Nieuwste drivers van Acer.com
• Nieuwste Omega-Drivers geprobeerd.
• Andere s-video->tulp adapter
• Andere TV geprobeerd
• Resolutie en kleur op 800x600 en 16bits gezet (van de lcd van de laptop)
• Nieuwste chipset drivers
• Windows Update

Nog dingen die ik kan proberen :? Of is de tv-out functie gewoon kapot?

[ Voor 4% gewijzigd door Pubbert op 20-04-2004 13:19 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als het goed is heb je bij de nieuwste drivers een optie "force detection of tv" o.i.d., zet die eens aan :)

Verwijderd

*mischien overbodig:

eerst aansluiten en dan pas de laptop aanzetten.

Anders kan het idd zo zijn dat ie echt stuk is. en dan maar hopen dat je garantie kan claimen

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 13:59:
*mischien overbodig:

eerst aansluiten en dan pas de laptop aanzetten.

Anders kan het idd zo zijn dat ie echt stuk is. en dan maar hopen dat je garantie kan claimen
Radeon tv-out staat uit als je opstart en hij geen tv vindt, hij gaat dan pas weer zoeken naar een apparaat op de tv-out als je naar 'weergaves' gaat in de beeldeigenschappen. Heb ook nog nooit gehoord van schade bij het aansluiten van een tv-out terwijl de pc aan staat.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Dat had ik ook reeds geprobeerd, eerst de TV eraan, dan de laptop aan, echter had dit ook geen effect (Als ik dat bij mijn PC doe, dan werkt mijn TFT Scherm niet, omdat deze op 640x480 bij 50hz gaat draaien op dat moment)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Wat misschien ook nog zou kunnen, is dat je de poort van je TV hebt opgeblazen.
Test bijv. eerst met andere apparatuur, of die poort nog wel werkt (bijv. met digitale camera, VCR, dvd-speler of zoiets)

Het is mij namelijk wel gelukt om de front-poort van m'n TV stuk te maken (tenminste, volgens de reparateur). Was uiteindelijk een dure grap om het te laten repareren. Reparateur gaf aan dat je EERST alle apparatuur moet aansluiten, voordat je de TV en laptop aanzet. Ik geloof 'm maar, aangezien ik niet beter weet...

Laat me weten hoe die test is verlopen...

Verwijderd

Het is mij namelijk wel gelukt om de front-poort van m'n TV stuk te maken (tenminste, volgens de reparateur). ...
En nog een lotgenoot.
gebruik nu de scart aansluiting. Heb idd hetzelfde gehad, maar bij mij brande op een gegeven moment ook de tv-out 'module' op m'n kaart door. (godzijdank garantie).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 10:53 ]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Met een andere TV werkte het wel hier, dus het licht duidelijk aan de TV-Out.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1