Waarom de Minolta Dimage F200

Pagina: 1
Acties:

• non-sens
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

non-sens

Voor meer foto's:

Topicstarter
Ik heb op dit forum zo'n beetje alle adviezen gelezen die gepost zijn en daar komt uit dat de Minolta Dimage F200 een hele goed keus zou zijn voor een camera in die prijsklasse.
Wat is me vervolgens afvraag is dat er haast niks gepost wordt over deze camera zelf (en ook niet over de F100 en F300).
De thread met gebruikerservaringen over de Canon A70/A80 loopt daarentegen bijna over van de posts.
Ik vind het op zijn minst vreemd dat de F200 overal aangeprezen wordt, maar blijkbaar haast niemand hem daadwerkelijk heeft gekocht aangezien er haast geen gebruikerservaring over te vinden zijn op GOT.

Gebruik ik nu zulke slechte search queries of zegt iedereen dat de F200 heel goed is en kopen ze een A70 :?

Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Minolta is momenteel wat populairder met de X series, de 7/A en de Z1/Z2. De F100/F200/F300 draaien al een jaartje mee en worden nu niet meer gehypt. Dit wat betreft de aandacht naar de modellen van Minolta onderling.

Mijn ouders hebben een F200 en dat is zeker wel een leuke camera voor die prijs.
De F200 zou minder ruis hebben dan de F100, maar bij binnenfoto's is er nog steeds lichtjes ruis te zien.
Verder valt de F200 (en de F100 en F300) niet echt op onder al het camerageweld, het is geen unieke camera, maar goed dat is niet per se een reden om hem niet te nemen. :)

Over je searchresultaten: tijdelijk moet je zoeken met kleine letters, is een openstaand bugje.

{signature}

• non-sens
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

non-sens

Voor meer foto's:

Topicstarter
Ik had namelijk verwacht dat toen hij een tijdje terug wel gehyped werd er wel veel mensen die camera hadden gekocht wat tot gevolg zou hebben dat er een topic zou zijn met veel gebruikersevaringen over het afgelopen jaar.

Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM

Verwijderd

Ik heb de F200 nu precies een jaar. Als huis-tuin en keuken plaatjesschieter ben ik er erg blij mee. Over het algemeen zijn de foto's van goede kwaliteit (vooral de kleuren). Heb wel het gevoel dat het ruisniveau toegenomen is bij binnenplaatjes met flits, maarja ik heb er al meer dan 7k plaatjes mee genomen dus ik kan er mee leven. Wat ik in de loop van de tijd toch wel een minpunt van deze cam ben gaan vinden, is de relatief trage "opstarttijd". Die +-2sec is gewoon net te langzaam voor die leuke actiemomenten (zeker als je het bv vergelijkt met bv de pentax S4). Maar voor de rest een prima ding, nooit spijt van gehad !