Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 12:55:
hallo,
je kunt met gps je huidige lokatie bepalen als je met een timer na n vaste tijd je nieuwe lokatie meet kan je inderdaad je snelheid meten. let wel op dat je hiervoor een erg goede gps ontvanger moet hebben want wij hebben teste uitgevoerd met een goedkope ontvanger van ongeveer 100 euro en die haalde de 50 km/uur nie eens dan ging ie al flippen.
zo'n ontvanger is leuk om mee te lopen of te fietsen...
verder heeft gps een afwijking van enkele tien tallen meters zeker bij een slechte ontvangst waardoor de metingen van de snelheid niet erg naukeurig zijn.
de software, ik ben hem nog nooit tegen gekomen dus dat zul je zelf inderdaad moeten (laten) schrijven
al met al weet ik niet waarvoor je het wil gebruiken maar om het voor de fun te maken zou ik het afraden omdat het veel geld en tijd kost...
Hum, een beetje gps ontvanger (NMEA of sirf compatible, zo'n 99,9 % van wat er te koop is, stuurt niet alleen positie door, maar ook koers en snelheid...
Het is makkelijk genoeg om een GPS aan de seriele poort van een laptop te hangen en een progje te schrijven wat de seriele poort uitluistert en de snelheid omzet naar een variable die je dan naar door stuurt naar een video-player die de framerate kan veranderen. Daar is je probleem, je moet een video-player vinden die niet alleen goed de snelheid van een filmpje kan veranderen, maar die je ook nog eens goed kan benaderen zoals bij winamp...