via GPS film snelheid aanpaseen

Pagina: 1
Acties:

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoi,

ik zoek voor een multimedia project een stukje software die via GPS de snelheid meet en aan de hand van deze snelheid de afspeelsnelheid van een film aanpast. Dus als het voertuig sneller gaat moet het filmpje ook sneller afgespeeld worden en v.v.

iemand hier ideeen over?

gr
Dan

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zoiets specifieks zul je toch echt zelf moeten (laten) schrijven ben ik bang.

Verwijderd

hallo,

je kunt met gps je huidige lokatie bepalen als je met een timer na n vaste tijd je nieuwe lokatie meet kan je inderdaad je snelheid meten. let wel op dat je hiervoor een erg goede gps ontvanger moet hebben want wij hebben teste uitgevoerd met een goedkope ontvanger van ongeveer 100 euro en die haalde de 50 km/uur nie eens dan ging ie al flippen.

zo'n ontvanger is leuk om mee te lopen of te fietsen...

verder heeft gps een afwijking van enkele tien tallen meters zeker bij een slechte ontvangst waardoor de metingen van de snelheid niet erg naukeurig zijn.

de software, ik ben hem nog nooit tegen gekomen dus dat zul je zelf inderdaad moeten (laten) schrijven

al met al weet ik niet waarvoor je het wil gebruiken maar om het voor de fun te maken zou ik het afraden omdat het veel geld en tijd kost...

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 12:55:
hallo,

je kunt met gps je huidige lokatie bepalen als je met een timer na n vaste tijd je nieuwe lokatie meet kan je inderdaad je snelheid meten. let wel op dat je hiervoor een erg goede gps ontvanger moet hebben want wij hebben teste uitgevoerd met een goedkope ontvanger van ongeveer 100 euro en die haalde de 50 km/uur nie eens dan ging ie al flippen.

verder heeft gps een afwijking van enkele tien tallen meters zeker bij een slechte ontvangst waardoor de metingen van de snelheid niet erg naukeurig zijn.

de software, ik ben hem nog nooit tegen gekomen dus dat zul je zelf inderdaad moeten (laten) schrijven

al met al weet ik niet waarvoor je het wil gebruiken maar om het voor de fun te maken zou ik het afraden omdat het veel geld en tijd kost...
wat betreft de onbetrouwbaarheid van gps... mijn pda/gps combinatie weet redelijk zuiver te vinden waar ik ben en hoe snel ik mij voortbeweeg (met een ontvanger van minder dan 100 euro)..

verder is het niet voor de fun.. het is niet eens voor mijzelf.. maar voor een vriendin die wil een art-presentatie maken in een trein waarbij de film zich aanpast aan de snelheid van de trein...
heb zelf verder ook geen software ervoor kunnen vinden, maar het is mij via via verteld dat dat makkelijk te vinden zou moeten zijn...

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 12:55:
hallo,

Hum, een beetje gps ontvanger (NMEA of sirf compatible, zo'n 99,9 % van wat er te koop is, stuurt niet alleen positie door, maar ook koers en snelheid...

Het is makkelijk genoeg om een GPS aan de seriele poort van een laptop te hangen en een progje te schrijven wat de seriele poort uitluistert en de snelheid omzet naar een variable die je dan naar door stuurt naar een video-player die de framerate kan veranderen. Daar is je probleem, je moet een video-player vinden die niet alleen goed de snelheid van een filmpje kan veranderen, maar die je ook nog eens goed kan benaderen zoals bij winamp...