[HALO] Ik zie geen berichten bij multiplayer meer

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had Halo goed werkend op mijn pc.

Maar 'ineens' merk ik dat ik bij online spelen (wat natuurlijk veruit het leukste is...) geen berichten meer zag.

Verder kan ik het nog wel spelen, maar ik zie niet wat mensen zeggen, kan zelf wel typen, maar dan zie ik niet wat ik typ.
Ook bij het begin van een nieuw spel zie ik niet de welcome's verschijnen (welcome 'playername'), en niet meer wie ik of wie mij heeft gedood.

Ik heb het al een paar keer uninstalled, ook volledig uninstalled (inclusief data en savegames dus).
Maar ik merk dat toen ik dat de laatste keer deed, mijn instellingen gewoon bewaard bleven. Ik hoefde dus niet mijn toetsen opnieuw te definiëren.
Zou 'ie dan wel alles verwijderd hebben ondanks mijn keuze om alles te verwijderen?

BTW. het is een origineel spel (ja, echt waar...)
mijn specs staan hieronder.

thx.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad, maar aangezien dat de laatste keer is dat ik Halo online heb gespeeld heb ik het nooit opgelost. Zelf denk ik dat het misschien een serverinstelling is, probeer dus ook eens andere servers :)

The devil is in the details.

• readytoflow
  • Niet online
Zit niet op een vaste server te spelen of zo...
Dus heb er al verschillende geprobeerd, maar overal hetzelfde helaas...

Wel apart dat jij ook hetzelfde probleem hebt gehad. (ligt het iig niet aan mij alleen :P )

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Heb je toevallig een instelling veranderd aan je spel?

Vaak hebben dit soort spellen toch een optie om berichten uit te zetten (b.v. als iemand erg irri aan het doen is ofzo). Wellicht heb je die per ongeluk aangezet

Mijn rig

Verwijderd

Ik heb ook dit probleem gehad. Volgens mij heb ik het toen opgelost door FSAA uit te zetten, maar het zou zomaar kunnen dat dat het niet is. Het is alweer zo'n "lange" tijd geleden :P

• readytoflow
  • Niet online
Die optie van berichten kan ik in Halo volgens mij niet aan of uitzetten?

FSAA is toch blalbla..antialiasing? Dat staat nu toepassingsgebonden. Kan ik dat ook echt helemaal uitzetten dan? en o ja, waar?

Ik vind het ook vreemd dat als ik het hele spel verwijderd heb, ik toch mijn oude instellingen terug zie op mijn scherm. dacht zelf dat het daar aan zou liggen misschien? Maar hoe krijg ik echt alles van Halo verwijderd dan?

Verwijderd

forceer je toevallig je refreshrate?. want ik dacht dat dat het was.

Verwijderd

Je hebt nog gelijk ook, uit de HALO FAQ:
Okyah had hetzelfde probleem

Het komt dus door de refresh rate fix & compatibiliteitsmodus.
Zet dit beide uit, en als het goed is kan je nu weer spelen met tekst/whatever.

• readytoflow
  • Niet online
Nee, volgens mij niet?
Ik heb 'm nu terug gezet naar 75 in het spel maar zelfde resultaat.

Edit:
was nog aan het typen toen Terr zijn linkje plaatste...ff lezen of dat me kan helpen.

Edit 2:
Maarja, ik maak dus gebruik van Refresh Force om de rr te forcen en draai Halo dan in compatibiliteits modus, omdat deze anders niet start.. Maar ik moet dus met RF de rrs weer op standaard zetten en dan Halo starten zonder CM en dan kan ik typen enzo
Lekker handig echt
Eh... ok wat moet ik nu doen dan? ik heb een sapphire ati radeon 9800pro. En daar moet ik wat gaan instellen dus? Maar waar en wat precies dan?
Zo gebruik ik denk geen Refresh Force (dat is een programma?) en weet ik niet wat rrs is en wat met CM bedoeld wordt? 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door readytoflow op 21-04-2004 17:00 ]

Verwijderd

sorry voor het kicken van een topic met een behoorlijke leeftijd maar, sinds kort ben ik weer halo 1 (ja halo 1) gaan spelen. Ik heb alleen hetzelfde probleem als readytoflow. ik kan dus ook niet chatten e.d.! :( Vroeger op dezelfde pc voor graka driver updates kon ik nog gewoon chatten. Na graka driver updates e.d. niet meer. Nu heb ik in de Halo FAQ gelezen dat dit door de compatibiliteitsmodus en refresh rate fix komt. Maar hoe zet ik de refresh rate fix uit? De compatibiliteitsmodus staat al uitgevinkt :Y)

nu is het probleem van readytoflow nog steeds niet opgelost. En nu heb ik ook zoiets van "wat moet ik nu dan doen" ;)

video kaart informatie:

General Information :
Manufacturer : Intel Corporation (Hewlett-Packard Company)
Model : 82915G/GV/GL, 82910GL Integrated Graphics Device
Bus Type : PCI
Total Memory : 128 MB
Texture Memory : 118 MB
Processor : Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Controller
Converter : Internal
Refresh Rate (min/max) : 60/120 Hz

[edit] alle wat in de bovenste posts staat heb ik al geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 19:55 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Probeer het spel eens op te starten met de -vidmode commandline.

Bijvoorbeeld:
Halo.exe -vidmode 1024,768,85

Voor een resolutie van 1024x768 met een refreshrate van 85Hz. Pas dit natuurlijk even aan naar jouw instellingen (dus ook de door jou ingestelde refreshrate die correspondeert de betreffende resolutie).

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

r00n schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 19:59:
Probeer het spel eens op te starten met de -vidmode commandline.

Bijvoorbeeld:
Halo.exe -vidmode 1024,768,85

Voor een resolutie van 1024x768 met een refreshrate van 85Hz. Pas dit natuurlijk even aan naar jouw instellingen (dus ook de door jou ingestelde refreshrate die correspondeert de betreffende resolutie).
Nee, jammer werkt ook niet :(

Verwijderd

schopje. :)
Pagina: 1