2e 8mb sis vervangen voor Voodoo3 of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst op de rommelmarkt een 3dfx voodoo3 2000 16 mb kaart gekocht met het idee dat deze beter zou draaien dan mijn momentele 2e videokaart; 8mb SIS VGA kaart (naast GF4 primaire kaart).
Heeft iemand ervaring met een voodoo3 als 2e videokaart? Kan dit?

Afbeeldingslocatie: http://homepage2.nifty.com/co-lus/VooDoo3.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als die Voodoo3 een AGP kaart is, en die SiS ook, dan kun je ze natuurlijk niet naast elkaar gebruiken :P

Overigens, je bruikt liever die Voodoo3 als primaire kaart en de SiS als tweede.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb nooit een Voodoo als secundaire kaart werkend gekregen. Je kan het allicht proberen, niet geschoten is namelijk altijd mis. Houd er wel rekening mee dat het een heidens karwei is om een 3DFX-kaart onder WinXP te draaien.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De voodoo3 (PCI) komt dan naast m'n GF4 (AGP) onder W2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:35

Pubbert

random gestoord

3DFX kaartje als secundaire monitor kan idd problemen geven, maar het is niet onmogelijk.

Anders gewoon een Radeon 9200 met Dual Display halen voor 50 euro? :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AtleX schreef op 20 april 2004 @ 12:36:
Ik heb nooit een Voodoo als secundaire kaart werkend gekregen. Je kan het allicht proberen, niet geschoten is namelijk altijd mis. Houd er wel rekening mee dat het een heidens karwei is om een 3DFX-kaart onder WinXP te draaien.
Niet als je een goede set gemodde drivers neemt, zoals Amigamerlin, Voodoolizer of x3dfx.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
Op een niet XP machine is het best wel makkelijk aan de praat te krijgen met de orriginele drivers.
Onder XP is het wel aan de praat te krijgen door de drivers van xp te gaan gebruiken maar dan heb je niet de 3d acceleratie die je wel wil hebben.

Maar zoals ik deze 2 videokaarten zo bekijk dan draai je waarschijnlijk geen windows xp en gaat het om een oudere pc.

Als voorkeur zou ik geven om de 3dfx als primaire kaart te gaan gebruiken omdat daar het 2d en het 3d beeld subliem van zijn.

Het komt er op neer dat het wel gaat werken.
Ik weet niet wat voor kaart de sis is, waarschijnlijk onboard of pci, is het een pci dan raad ik je aan om de voodoo als eerste kaart te gebruiken omdat die gewoon sneller is, wat je wel dan moet doen is in de bios de instelling wijzigen agp first met booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
de mensen in dit topic kunnen je vast helpen ermee
[rml][ Discussie] 3dfx Forever - Deel 5[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:46

McMiGHtY

- burp -

Ik heb hetzelfde kaartje hier draaien in me workstation als secundairy videokaart. (Al een tijdje trouwens)(gebruik workstation momenteel alleen niet zoveel) en ik moet zeggen, geen enkel probleem tot nu toe. Werkt perfect. De genoemde drivers hierboven (Amigamerlin, Voodoolizer of x3dfx) heb ik nog niet meegewerkt. Als iemand hier een linkje voor heeft..kan het zijn dat ik ze is eventjes een keer test

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Pagina: 1