Toon posts:

[Office] Database Acces van 97 naar xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een project voor school.
En nou is het de bedoeling dat wij een database heen en weer kunnen sturen van de ene computer (met Acces 97) naar de andere computer (met Acces XP) zonder dat ik de database moet converteren...
Er is een mogelijkheid om dit te doen... welke mogelijkheid weer ik echter niet :-(
Ik hoop echt dat iemand hier een oplossing voor heeft, want nu is mijn project vastgelopen wegens gebrek aan informatie...

Voor diegene die hierop reageren ->> ECHT HARTSTIKKE BEDANKT !!!

Laterz, Danny

Eventuele handige tips mailen naar: *knip*

_/-\o_ _/-\o_ Alvast bedankt.... _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door momania op 20-04-2004 12:30 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Ten eerste: welkom op GoT ;)

Ten 2e: ik heb even de '!!' uit je titel gehaald, zo schreeuwerig hoeft hier niet.

Ten 3e: Ik heb je mail adres uit je post verwijderd. Dit is een forum en daar kunnen gewoon de reacties hier geplaats worden. Als je dat voortzet via mil is het voor het forum al verloren informatie ;)

Verder willen we op GoT graag weten wat je zelf al gezocht hebt of gevonden en waar je vast loopt.
Zie verder Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) voor meer informatie ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er zijn legio mogelijkheden, maar als je het alleen met Access wilt oplossen kan het volgende:

Maak een middleware die je als basis gebruikt (Access97).

Hierin staat alle data en beide gebruikers hebben tabellen gelinkt. Waarbij de ene een Access97 db heeft en de andere een geconverteerde db (AccessXP)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Ik heb dit zelf ook eens moeten doen. De situatie was toen dat er een programm was waarmee je tabellen structuur kon maken.
Wanneer je deze klaar had en in een VB (Vitual Basic) script had geplaatst moest je deze importeren in Acces.

Echter het progrmma was voor acces 97.

Toen we het script gingen importeren in VB in acess moesten we bij "tools-references" wat aanvinken en uitvinken om 97 compatible te maken met Xp. Wat het was weet ik echter niet meer.

Misschien dat je op deze manier een richtlijn hebt van hoe je verder kunt kijken...