Welke modem voor deze Setup

Pagina: 1
Acties:

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Voor mijn stage zit ik met het volgende probleem

Huidige Situatie:

xs4all PowerADSL over ISDN via BBned 8mbit down/ 1mbit up
Alcatel Speedtouch home isdn
Een sitecom accesspoint maakt verbinding met de Speedtouch.

Door netwerkproblemen en andere dingen is besloten dat de Sitecom uit het netwerk gaat en de speedtouch vervangen moet worden aangezien deze geschikt is voor de snelheid van BBned ben ik achter. Die haalt namelijk maar 800kbps.

Aangezien de modem niet duurder mag zijn dan 150 euro is de keuze beperkt.

De situatie moet er zo uit komen te zien:

PowerADSL via ISDN via Modem en Bridge enabled - -Cisco PIX 501 die routeert-

De modem moet dus aan de volgende eisen voldoen:

Werkt icm. BBned over ISDN
Haalt 8mbit down en 1mbit up
Bridge Functie/ DHCP spoof zodat de PIX het externe IP adres krijgt.
Webinterface

Gaarne advies heb GoT al doorzocht en google/ routershop etc.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 21:21
Draytek vigor 2200 bijvoorbeeld heeft al die functies, beginnend van 99 euro ex verzendkoste.

Je hebt dan wel heel slecht op search gekeken. Modem + 8 mbit + 1 mbit en je hebt heel veel founds

[ Voor 36% gewijzigd door jozy op 20-04-2004 12:31 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
jozy schreef op 20 april 2004 @ 12:27:
Draytek vigor 2200 bijvoorbeeld heeft al die functies, beginnend van 99 euro ex verzendkoste.
Dat is een router, en geen modem.
Je zou de StartPost kunnen lezen voor je wat gaat roepen...

Voor de TS: Er is een lijst met alle modems die bbned gecertificeerd heeft voor zijn netwerk. Voor isdn zijn dat er niet zo heel erg veel denk ik.
Die lijst heet cpe-lijst, of een naam vergelijkbare strekking.
edit:
Gevonden:
http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls

Deze lijst geeft je een stuk of 20 opties. Samen met je prijs-cap vallen er nog een hoop af denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Coen Rosdorff op 21-04-2004 03:07 ]

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Alcatel speedtouch werkt hier al jaren prima op bbned netwerk. snelheid is ook altijd al max geweest, die modem is de beperking echt niet!

TweakBlog

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Om geen nieuw topic te maken en het hierover gaat ga ik liever hier verder MOD mocht het anders moeten wil je dan het zo aanpassen dat is goed is?

Dit is het mailtje wat ik naar Alcadis de support van Alcatel Nederland heb gestuurd.

Ik heb een vraag/ probleem met een Speedtouch 510 ISDN en hoop dat u mij kan helpen.

De situatie

De 510 is geconfigureerd met de installeren op uw website in PPPoA & DHCP Spoofing mode.

Het is de bedoeling dat de PIX het externe IP krijgt.

Na een hele dag geconfigureerd te hebben lopen we tegen het volgende aan:

Als de PIX een DHCP request doet naar de 510 krijgt hij daar geen IP adres van. Prik ik de PIX op een windows 2000 dhcp server van een ander netwerk krijg ik meteen een IP adres.

Als ik rechtstreeks met een Windows PC op de modem ga zitten en doe een DHCP request krijg ik een IP uit de adres pool bv 10.0.0.151 en enkele seconden later krijg ik het WAN/ ISP IP adres toegewezen.

Doordat de PIX geen antwoord kreeg hebben we een soort workaround gemaakt. Namelijk de gegevens die de Windows PC krijgt hard ingesteld op de PIX met als gevolg dat we konden internetten zonder dat er een DHCP lease in gebruik is en daar zit volgens ons het probleem in.

Het probleem is dat als we op een andere manier gebruik maken van de verbinding dan valt deze na ongeveer 2 minuten weg. En als deze weer in de lucht komt gebeurt weer hetzelfde. Dit heb ik enigszins op kunnen lossen door via Telnet

DHCP

- Server

o Policy

§ Verifyfirst = off (op off gezet)

§ Trustclient = off (op off gezet)

Na de functie’s als hierboven op off te zetten de verbinding langer in de lucht ongeveer een half uur voordat dezelfde problemen weer beginnen.

Nu is mij vraag als volgt:

Zijn er nog redenen/ software instellingen/ uit eigen ervaring hoe ik de verbinding continu kan laten zijn zonder dat het internet wegvalt?

Is het misschien mogelijk om op een of andere manier de configuratie zo aan te passen dat het WAN IP uitkomt bij het MAC adres van de PIX? (Ik heb dat via een DHCP lease geprobeerd maar dat werkte niet)

Gaarne zou ik ook willen weten wat de maximum up en download van de 510 is op dit moment aangezien er regelmatig updates zijn.

Wie kan mij helpen want het valt 2x per uit en na een reboot van de pix werkt alles weer, misschien dat de modem detecteerd dat we eigenlijk niet via een dhcp lease werken.

bvd

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Houd er rekening mee, dat als je met een pc aan je modem een ip adres gekregen hebt via dhcp, dat er dan pas een mac-adres een dhcp request kan doen als de eerst genoemde lease verlopen is.
Je krijgt immers maar 1 adres op die lijn. Zolang het ip adres geassosieerd is met het mac-adres van die pc, kan die router het wel vergeten.
Pagina: 1