Toon posts:

[Access|macro] Export toevoegen aan bestaand bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een database met applicatie in MSAcces draaien. Wanneer ik nu met behulp van de applicatie een selectie heb gemaakt over een aantal records wil ik deze exporteren naar MS Excel.
Dit is allemaal gelukt zover. Mijn Vraag echter is:

Is het mogelijk om bij een bestaande exxport bij te schrijven. Dus wanneer ik de export uitvoer kies voor een bestaande spreadsheet en de informatie bij te schrijven.
Ik heb al diverse zaken geprobeert maar ik krijg het niet voor elkaar. Voor de export maak ik gebruik van een simpel "output to" commando in een macro

Alvast bedankt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Export in Microsoft Acces > [Access|macro] Export toevoegen aan bestaand bestand

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ok oeps sorry ik meende dat de haakjes in de naam alleen gelde voor OS.

Echter ik heb de opties van Excel bekeken en hier word voor zover ik zie geen verwijzing gemaakt naar een acces export. Het moet voor mijn gevoel ook niet geregeld worden in Excel maar in Acces zelf.. graag reactie...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat kan niet met de ingebouwde standaard functionaliteit van Access.

Eventueel zou je in VBA iets kunnen maken om de Excelsheet te openen en dan cel voor cel de gegevens toevoegen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Zoals Boss al zei, dat kan niet standaard.

En naast de optie van hem om het achteraf in Excel aan te passen, zou je ook eventueel via macro's de output eerst in een tijdelijke tabel in Access zetten, dan de extra gegevens er aan toevoegen en daarna pas de export naar Excel.

Net wat het handigst voor jou is.