Ik ben mij aan het verdiepen in microsoft dns met behulp van een microsoft boek. Op dit moment ben ik aangekomen bij het stuk delegation van zones naar andere servers. Een erg interessant stuk maar jammer genoeg niet echt goed uitgelegd.
Het boek schrijft voor dat:
"When u delegate zones within a namespace, you must also create a Sart of Authority (SOA) resource record to point to the authoritative DNS server for the new zone".
Op zich duidelijk maar moet je de SOA nu aanmaken in de zone boven de te delegeren zone of in de delegated zone?
Voorbeeld:
Zone1: training.microsoft.com
De te delegeren zone (zone2): test.training.microsoft.com
Moet de SOA nu in zone 2 of in zone 1 geplaatst worden? Of is het zo dat zone 1 alleen een verwijzing heeft middels een NS record voor de test.training.microsoft.com zone en je direct in de te delegeren zone (zone2) het SOA aanmaakt?
Wie helpt?
Het boek schrijft voor dat:
"When u delegate zones within a namespace, you must also create a Sart of Authority (SOA) resource record to point to the authoritative DNS server for the new zone".
Op zich duidelijk maar moet je de SOA nu aanmaken in de zone boven de te delegeren zone of in de delegated zone?
Voorbeeld:
Zone1: training.microsoft.com
De te delegeren zone (zone2): test.training.microsoft.com
Moet de SOA nu in zone 2 of in zone 1 geplaatst worden? Of is het zo dat zone 1 alleen een verwijzing heeft middels een NS record voor de test.training.microsoft.com zone en je direct in de te delegeren zone (zone2) het SOA aanmaakt?
Wie helpt?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum