[Exchange 2003 SBS]Kopie van _alleen_ inbound naar mailbox

Pagina: 1
Acties:

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:16

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Ik wil dat van alle inkomende mail een kopie gaat naar een bepaalde mailbox.
Met exchange 2003 sbs krijg ik het wel zover dat het een kopie maakt van inbound en outbound naar een opgegeven mailbox.

Maar ik ben niet geinterresseerd in de outbound.
Ik weet dat in principe email vertrouwelijk moet zijn, maar de huidige situatie is dat de mail binnenkomt op 1 plek, uitgeprint wordt en vervolgens wordt gegeven aan de persoon voor wie het bestemd is. Klinkt antiek, maar onze klanten zijn er heel erg blij mee, omdat een emailtje _altijd_ wordt gelezen, vandaar dat we het nog steeds gebruiken. Ook de mederwerkers vinden het geen probleem, omdat ze weten dat de mail niet bedoeld is voor prive zaken, daar kunnen ze gewoon hotmail/andere webmail voor gebruiken.

Iemand dus een idee hoe ik kan zorgen dat alleen van de inbound een kopie wordt gemaakt en deze naar een andere mailbox wordt gestuurd?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je kan bij de eigenschappen van de user (ik heb het dus nu over userniveau) aangeven dat je inkomende mail wilt forwarden naar een ander persoon (tabje exchange general bij de usereigenschappen)

maar dan doe je het dus op userniveau

over hoeveel users gaat het :? een of 10.000 :?

A wise man's life is based around fuck you

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:16

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
het gaat om 25 gebruikers, en ongeveer 1 a 2x per jaar veranderd er iets (bij de vaste mensen)

edit:
_/-\o_

Het werkt dus. Echt zo'n optie die je over het hoofd ziet.

Om wat specifieker te zijn:

Je klikt op Exchange general bij de user, dan klik je op delivery options.
Dan krijg je het scherm "Delivery Options" In dat schermpje heb je een stuk "Forwarding Adress"
De optie hier staat standaard op None, dat zet je dan op forward to:
Klik je op modify en selecteer je de user waar het heen moet.
In mijn geval selecteer ik ook de optie "Deliver messages to both forwarding adress and mailbox"
Dan heb ik dus dat ik specifiek per gebruiker kan opgeven van wie de inkomende mail gekopieerd moet worden naar een andere mailbox.

[ Voor 78% gewijzigd door nhimf op 21-04-2004 11:11 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders