200W voeding zonder fan???

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo.
Kan ik een voeding van 200W (486-er) zonder fan zonder problemen laten draaien?? Of is een fan eigenlijk wel echt nodig?

[edit]
typo
[/typo]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hij zit er nie voor nix op....

ik heb een ouwe 286 ook es zonder voedingsfan laten draaien.. hij ontplofte niet meteen :z maar hij werd wel langzaamaan steeds warmer/heter...

Verwijderd

Ik draai een compu (p233 @ 175, 235 watt voeding) zonder ook maar een fan!
Geen fan op de cpu, en geen fan in de voeding. Draait 24/7 }:O :D
Oke, keyrate is net een beetje minder dan dat ie op 233 zou doen, maar zo hoor je echt helemaal niets als ie aanstaat :9

(hij staat dan ook op mn slaapkamer, net naast mn bed)

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 18 december 2000 19:53 schreef rick_h het volgende:
hij zit er nie voor nix op....
Nee, idd. Maar er zit ook nie voor nix een lock op een Duron/Thunderbird

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:12
Op maandag 18 december 2000 19:55 schreef stokkie het volgende:

[..]
Nee, idd. Maar er zit ook nie voor nix een lock op een Duron/Thunderbird
Ai ai ai, wat een grove drogredenering. :+
Voor zover ik weet, is een fan op een voeding wel belangrijk. Dat het hier iemand lukt om z'n voeding zonder fan te laten draaien, kan ook betekenen dat die persoon toevallig veel geluk heeft. Of een goede passieve ventilatie/hitteafvoer. De hitteproduktie van zo'n voeding is redelijk groot, en je voeding kan echt heel heet worden zonder fan. De kans op smelten en brandgevaar wordt zo in elk geval wel vergroot, dus of het verstandig is? Je kunt het natuurlijk uittesten en de hele tijd de hand op je voeding houden... Dan heb je tenminste enig idee hoe warm zo'n ding wordt.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Ik heb eens geprobeerd de voeding van mijn P75@33 zonder fan te laten draaien en dat begon na een tijdje wel een beetje te stinken (ik weet hoe dat ruikt ;) ) => geen aanrader. De fan draait nu op 5V, en dat hoor je niet eens als je met je hoofd op de kast ligt (was eerst wel anders). Meer van mijn geraaskal over dit onderwerp:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/77731/1

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Nog even wat meer info:

- cpu draait op 2.1v ipv 2.8v. Dit scheelt al heel wat warmte, en toch draait hij stabiel (nu al 4 weken continu }:O, en dat vind ik stabiel ;))

- er is geen hd ofzo aangesloten. Alleen een floppy (is genoeg voor de koe, en verbruikt natuurlijk veel minder stroom -> voeding kan het makkelijker aan. Daarbij draait dnet 'redelijk' snel onder dos).

- kast (minitower) ligt op zijn zij, met de zijkant die nu boven ligt open. Ik gebruik geen buitensporig koellichaam, maar de cpu kan zijn warmte op deze manier toch goed genoeg kwijt (wordt ongeveer 52 graden, en dat is redelijk voor passieve koeling).
Pagina: 1