Vragen contractverlenging KPN

Pagina: 1
Acties:

• sinned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik zit met een aantal vragen m.b.t. een contractverlenging van Flexibel Economy €9,95 p/m

Dit is het contract van mijn vader, afgelopen vrijdag ben ik bij de Primafoon geweest om te vragen wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot het verkrijgen van een nieuw toestel. Deze verkoper deed mij een aantal voorstellen op basis van verlenging van de contractduur met 2 jaar. De keuze van mijn vader is geworden een nokia 6310i. Hiervoor dient €39,- bijbetaald te worden. verder GEEN bijkomende kosten volgens de verkoper.

Vandaag was ik weer even bij de KPN, om te vragen of het toestel op voorraad is. 2 stuks nog aanwezig. Even kort de situatie verteld en deze verkoper meldt mij dat het waarschijnlijk ook nog zo is dat ik er een nieuwe simkaart bij moet hebben. De huidige sim is ongeveer een jaar of 5/6 oud, en i.v.m. software van de nieuwe telefoon is het zeer aannemelijk dat er een nieuwe sim in moet a €20,- Hetgeen verkoper 1 niet gezegd heeft, ik heb nadrukkelijk gevraagd of het alleen €39 wat aan kosten erbij komt.

Dien ik deze 20 euro te betalen?
Wat raden jullie mij aan te doen? Verkoper refereert bij alle vragen m.b.t. kortingen en aanbiedingen naar KPN Mobile, en hij kan verder niks doen als primafoon.

Als het aan mij lag dan zou ik overstappen naar een andere provider, alleen er zijn weinige die voor een dergelijk maandbedrag een abonnement aanbieden. Plus een dergelijk toestel kunnen leveren voor die prijs

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:46

ralpje

Deugpopje

Een beetje overtrokken reactie, imho, om gelijk over te willen stappen. Het kan gebeuren inderdaad, dat er een nieuwe sim in moet. Net zoals het kan gebeuren dat je, omdat je een andere telefoon neemt, een headset, carkit, bureaulader of weet ik veel wat voor accesoire moet gaan aanschaffen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:22 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

De keuze lijkt mij simpel: ja of nee. De keuze is aan jou ;)

• sinned
Ik hoop het, alleen niet bij verkoper 2 denk ik. Deze doet namelijk weinig moeite.

En op basis waarvan moet ik hen dan overtuigen? dat ik reeds een aantal jaren KPN abonnee ben?

• Blijepeen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 09:02
Laat hem even het nummer bellen waarbij je als bestaande klant een korting op het toestel kunt krijgen van 15 t/m 90 euro.

Denk dat het 15 euro wordt.

Dan hoef je niet druk te maken over die 20 euro. Misschien was het een beginnende verkoper. Die het vergeten was om te zeggen. En ik zou zeggen probeer die oude simm gewoon.

• sinned
Proberen zowieso. Alleen had ik er niet op gerekend, dat er een nieuwe in zou moeten, daar er niks over verteld is. Advies is dus dat primafoon verkoper belt met kpn-mobile voor eventuele korting op sim i.v.m. vaste klant

Verwijderd

.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:22 ]

Verwijderd

sinned schreef op 20 april 2004 @ 11:42:
Ik zit met een aantal vragen m.b.t. een contractverlenging van Flexibel Economy €9,95 p/m

Dit is het contract van mijn vader, afgelopen vrijdag ben ik bij de Primafoon geweest om te vragen wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot het verkrijgen van een nieuw toestel. Deze verkoper deed mij een aantal voorstellen op basis van verlenging van de contractduur met 2 jaar. De keuze van mijn vader is geworden een nokia 6310i. Hiervoor dient €39,- bijbetaald te worden. verder GEEN bijkomende kosten volgens de verkoper.

[...]
Niieuwe SIM 20 Euro??? Hmmm, bij Vodafone krijg je die als abbo-klant voor niks. Kwestie van even het CityPoint binnenlopen, paspoort en oude SIM laten zien. 3 minuten vanaf dat moment en je hebt een nieuwe.

Maar we zijn inmiddels van KPN wel wat service gewend he. >:)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:46

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 08:56:
Mag ik opmerken dat ik 39,- erg veel vind? Kijk eens op de primafoon website. Volgens mij is dat toestel gratis bij een nieuw contract. Verlengen kan ik daar niet vinden overigens. Maar ik kan me niet voorstellen dat het goedkoper is om weg te gaan.
Ik weet uit ervaring dat de 'bonus' die de reseller krijgt voor het verlengen van een contract, lager is dan die voor een nieuw contract. En het is die bonus, die in de prijs van het toestel verrekend wordt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 14:54

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

De simkaart kost €20?
Beetje slechte service...hun simkaart is te oud voor de moderne toestellen, maar ze willen je pa wel als klant houden (neem ik aan :)), en dan toch zoveel geld voor een sim vragen.

* Buzz_Lightyear weet dat Vodafone zoiets gratis doet...service noemen ze het daar

Daarnaast is €39 voor een 2 jarige verlenging incl 6310i ook erug prijzig

edit:
BazzH was sneller :9

[ Voor 5% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 21-04-2004 09:02 ]

An Explanation of l33t Speak

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Kortom, trek je eigen plan. Aangeven dat het aanbod niet aantrekkelijk is en dat een nieuw voorstel gewenst is. Anders moet je direct naar de concurrent lopen (waarvan je dan ook melding maakt ;) ) en uiteraard een briefje naar KPN sturen waarom je bent overgestapt.

Verwijderd

ralpje schreef op 21 april 2004 @ 09:00:
[...]

Ik weet uit ervaring dat de 'bonus' die de reseller krijgt voor het verlengen van een contract, lager is dan die voor een nieuw contract. En het is die bonus, die in de prijs van het toestel verrekend wordt.
Klopt. Het kan dan ook best interessant zijn om je oude nummer te porteren naar een prepaid kaart. Vervolgens sluit je een nieuw abbo af (met hogere korting) en laat je je oude nummer weer porteren naar je nieuwe abbo. Kost je 2 keer porteringskosten, maar het kan je toch wel wat opleveren. (Verschilt wel per provider uiteraard.)

Maar in dit geval is het niet interessant. Ik vind de prijs van 39 euro voor dat toestel nog niet eens zo gek, als je je bedenkt dat het een KPN-aanbod is. Hou er wel even rekening mee, dat we het hier over een abbo van nog geen 10 euro per maand hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 11:33 ]

Pagina: 1