Toon posts:

Realtime foto-presentatie

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik dit in de goede categorie plaats, want mijn vraag gaat over een combinatie van hard- en software.

Het gaat om het volgende: ik verzorg binnenkort een soort fotopresentatie bij een muziekevenement, waarbij fotografen tussen het publiek lopen, foto's maken en snel naar mij toekomen zodat ik de foto's kan presenteren op een beamer die in de zaal hangt, eventueel met toevoeging van een onderschrift of andere tekst.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit het beste doen? Ik denk zelf dat 2 gekoppelde pc's het makkelijkst is, met de beamer aangesloten op de "foto-pc" waarop een soort slideshow-programma draait. Zijn er andere mogelijkheden (bij voorkeur met 1 pc), of zijn er handige programma's die de hele gang van fotocamera naar beamer zo efficient mogelijk maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 11:36 . Reden: typo ]

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Nogal een oud topic, maar reageer toch in de hoop dat er nu wel iemand reageerd met een slimme/goede oplossing.

Zit namelijk met het zelfde probleem, en zou een oplossing zeer op prijs stellen.

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-01 12:16
1 pc met met vga uitgangen,
Je zet de foto's op die pc, en zet ze dan in een simpele powerpoint, op de ene monitor kan je gerust eraan werken, terwijl op de andere de presentatie getoont wordt!

• MissingDog
  • Niet online
SIMPY.be schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:35:
1 pc met met vga uitgangen,
Je zet de foto's op die pc, en zet ze dan in een simpele powerpoint, op de ene monitor kan je gerust eraan werken, terwijl op de andere de presentatie getoont wordt!
Powerpoint? geintje mag ik hopen...dat is toch veel te bewerkelijk... Mooie oplossing zou zijn om een fullscreen flashfilmpje te laten lopen die elke x minuten in de content-map checkt voor nieuwe bestanden en deze aan z'n cycle toevoegt bijvoorbeeld. Dan hoef je de JPG's alleen maar in die map neer te zetten (en dat kan als autoplay optie bij 't invoeren van een nieuwe geheugenkaart uit de camera).

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er zijn vast wel slideshow-programma's te vinden die een slideshow van een folder kunnen laten zien. Dat is alvast stap 1. Om de foto's van je cam naar een computer te krijgen heb je 3 opties:
1. Af en toe je cam 'legen' op een computer, makkelijkste te realiseren maar je levert wat van je 'real-time-heid' in

Als je een dSLR hebt heb je nog twee opties die enige research zullen vereisen:
2. Een laptopje meenemen (in een rugtas) met WiFi en capture software. Via een netwerk upload je dan via bv. Nikon Capture naar de slideshow-folder. Hoog Tweakers-gehalte dunkt me :+
3. Als ik me niet vergis zijn er camera's met een WiFi-functie aan boord, dan kun je hetzelfde doen als optie 2, alleen dan gebruik je in-camera WiFi. Maar ik denk dat dit alleen voor de duurdere dSLR's beschikbaar is, dus het hangt er wel vanaf wat voor camera je hebt.

edit: oh, lezen is ook een vak :X je hoeft dus alleen de foto's van de camera te trekken en te presenteren. Dan heb je aan de eerste zin genoeg. Beetje Googlen doet wonderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wortelsoep op 24-09-2006 16:48 ]

• BrokenRules
  • Laatst online: 10-03-2025
Tot nu toe nog geen programma gevonden dat de content van een map up to date houden.

Dus die flash mogelijkheid zou een oplossing zijn. Maar bij mijn weten moet je dan toch weer eerst een xml genereren...

Ga eens uitzoeken hoe dat werkt in flash het inladen.

Hopelijk zijn er al bestaande oplossingen. Soort van Scala Infochannel alleen dan lowbudget

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wellicht zijn er fotografen met slimme oplossingen of ervaringen met dit probleem; ik verplaats je topic even :)

CSA > FGW

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48

MBV

Ik zit direct te denken welk linux tooltje dat voor je kan doen, aangezien ik nu op Ubuntu zit :+
Continue updaten op windows is erg lastig, dat doet irFanView niet. Je zou het kunnen checken of ze dat inmiddels hebben ingebouwd, ik loop nog rond met een antieke versie :)
[edit]nope, verder zoeken dus: http://www.irfanview-onli...ighlight=slideshow+update

[ Voor 16% gewijzigd door MBV op 24-09-2006 22:20 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Je kunt een simpele copy batch maken welke je in een loopje iedere x minuten laat lopen.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je nou echt niks kunt vinden voor de presentatie, kan je ook zelf een php-scriptje schrijven dat een random foto uit een directory vist en toont. Met een refresh-tag laat je een foto bijvoorbeeld 10 seconden zien, waarna hij naar de volgende gaat. Je browser in kiosk-mode en niemand die ziet dat het gewoon een pruts-php-scripje is ;)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
En hier nog wat voorbeeldjes voor flash, waar je misschien ook wel iets mee zou kunnen doen:
http://www.adobe.com/supp...tions/jpeg_slideshow_xml/

Ik zou zelf inderdaad 2 pc's nemen, eentje aan de beamer dedicated voor het tonen van de slideshow, en eentje voor het inlezen en selecteren van foto's, die je dan in een mapje op de eerste PC knikkert..

Dit laatste wil je niet op de beamerpc doen natuurlijk, dan heb je geen presentatie meer...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Flash is wel aan te raden inderdaad, dan kan je meteen een leuke overgang regelen enzovoorts.
Pagina: 1