[WC] idee voor een waterkoelblok

Pagina: 1
Acties:

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 17:52
ik zit met een ideetje voor een waterkoelblok. Ik ben zelf nog lang niet toe aan waterkoeling,eerst die binaire klok afwerken en een pc'tje kopen |:(
maar ik dacht dus het volgende en aangezien een beeld meer zegt dan 1000 woorden

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Assasin/koelblok.JPG

het id zou dus moeten uitgevoerd worden met een standaard koelblok ben een relatief dikke basis 1.5cm ofzo waar in dan de kanalen geboord moeten worden...

Zou dit werken en goed koelen of zou dit een flop zijn????

wat denken de tweakers ervan :o

www.weefab.com

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik denk dat je geen normaal koelblok gaat vinden met een 1.5 cm basis

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:56
denk dat de aansluiting aan de izjkant van het blok niet echt lekker werkt, zit van alles in de weg, daarom zitten bij alle blokken eigenlijk de aansluiting bovenop, ook al werkt vanaf de zijkant beter (flow ligt anders)

• Soul__assasin
het is een virtueel blok eh ik vroeg ma gewoon af op het goed zou koelen... miss als ik ooit aan waterkoeling begin maar da zal ni voor binnenkort zijn....

www.weefab.com

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik denk niet dat dit lekker gaat werken.

Waarom zou water een omweg maken als het buitenom de minste weerstand heeft?
Het beste kan je er een S vorm in maken, waardoor het water overal langs stroomt en niet stil blijft hangen op 1 plek.

Of
code:
1
2
3
 | | |
= | | =
 | | |

zoiets met de onder- en bovenkant (op de tekening) afgesloten.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

-> DOC

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Assasin/koelblok.JPG

ik denk dat bij dit ontwerp al het water langs de buitenkant zal stromen,
wat je beter kan doen is een S of een M profiel nemen... zoals Resistor zegt.
Zoiets als een Dangerdan Maze 2 bijvoorbeeld,
dat is wel goed zelf te maken en dat ontwerp heeft ook wel een aardige stroming.

[ Voor 5% gewijzigd door Jack op 20-04-2004 16:13 . Reden: typo ]

[Specs]

• Soul__assasin
in het id zou dit zeer moeilijk zijn omdat het om een betaand "passief" koelblok zou bestaan eh. een S of W zou dus moeilijk zijn eh.... de banen zouden idd 90° gedraaid moeten worden...

Maar zou dit werken, het is een water-lucht koelblok eh in theorie dan toch ma zou het werken?????

www.weefab.com

Verwijderd

Waarom zo'n dikke bodem? De best presterende blokken heb juist extreem dunne bodems. Heb zelf een DangerDen RBX waar ik, bij aanschaf, het advies kreeg niet teveel te lappen omdat de bodem al zo dun was. Maar als we met z'n allen de ideeen blijven posten, komen we misschien wel op iets leuks. Misschien iets voor ThaMafkees om uit te proberen en resultaten te posten. :P

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:37

Syzzer

Prutser

Ik dnek persoonlijk dat de meerwaarde van de vinnen op het waterblok niet opwegen tegen de lastigere bevesigingsmethoden, het nog minder ruimte hebben je kast, de meerpijs bij fabricage en tenslotte het niet verwijderen van de hitte in je kast.

Bij het laatste punt kun je ook even stilstaan. Bij een WC wordt de hitte nl lekker bij je rad de kast uit geblazen en heeft deze veel minder de kans om zich in je case op te hopen, wat ook de koeling van andere inderdelen ten goede komt.

Hoe had je eigenlijk bedacht het geheel te bevestigen? Ik mag hopen niet met een socket-klem, want het gewicht van een dergelijk blok met water zal erg groot zijn...

En als laatste, zouden die vinnen wel zo veel verschil maken als je het oppervlak gaat vergelijken met dat van een flinke rad. Maw: is het verschil in oppervlakte significant wel interessant genoeg?

• Soul__assasin
daarom dat ik de vraag stelde eh....

@MMMMMM de bodem van het basiskoelbloek moet zo dik zijn omdar je boringen daa in zijn eh.... een ander optie zou zijn dat je in de bodem van een gewoon koelblok een S- of andere vorm freest en daar dan een bodem op soldeerd. daar kan je dan bevestigings gaten in maken???

ben gewoon benieuwd of het zo werken.... ben niet van plan om het te proberen hoor

www.weefab.com

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:37

Syzzer

Prutser

Wat ik dus met mijn vorige post wilde zeggen is dat ik het een erg kleine kans van slagen geef. Het idee is volgens mij al eerder geopperd, maar heb geen idee of het ook getest is. Ik denk dat als het zou werken dat er al een commenciaal blokje met een dergelijk design op de markt zou zijn (met die vinnen dan, die waterkanalen moeten zowiezo anders).

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07
Dit is inderdaad een goed idee.
Je slaat 2 vliegen in een klap: zowel je processor als de lucht in je kast worden gekoeld.
De hitte van de proc zal niet naar de vinnen geraken, maar door het water meegenomen worden. En gebruik je geen rad, maar de vinnen als radiator zal je water gewoon een beetje bufferen, en nauwelijks effect hebben.

niet doen dus. Is al -tig keren bedacht geweest, is al -tig keren aangetoond dat et niet zal werken. Maar het geeft wel aan dat je erover aan het nadenken bent.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Soul__assasin
whoot wat een sarcasme...

het was een id geelijk een ander. heb veel ideetjes maar tot uitvoering komen er weinig....
ga eerst eens welk maken van mijn binaire klok die wil ik eerst af hebben

www.weefab.com

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07
Niet sarcastisch bedoeld hoor. Als je je rad buiten je kast wil, en je kast volledig toe wil isoleren kan dit zo gebeuren, dan kan je de lucht in je kast ook koelen met je WC. Maar dat is ws niet hetgeen je in gedachten had. Maar mss een leuk project, een luchtdichte superstille kast, 100% watergekoeld. Heb je alleen nog je voeding die mss problemen geeft (te warm).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Soul__assasin
ahzo.. ik was van het gedacht dat de hiit ook wia de foelvinnen afgestaan kon worden.... ik had dus een verkeerd gedacht

www.weefab.com

Pagina: 1