Het is al vaak naar voren gekomen, problemen met het post/get van variabelen mbv forms. Ik heb al een aantal van die topics doorgelezen en geprobeerd en ook opgevolgd, maar het gaat op de 1 of andere manier niet. Wat doe ik fout?
De functie 'leesscript' leest een tekstbestandje uit waar tabel, kolomnamen en aliassen in staan en zet ze in 3 array's. Dit zijn global arrray's.
Vervolgens is het de bedoeling dat hij de array select (in form) naar de volgende pagina stuurt met de geselecteerde waardes. In de URL balk zijn de gekozen velden ook te zien. Het volgende script moet het uitlezen:
Dit stukje script is een testje om te kijken of het doorgeven van variabelen wil werken. Alleen krijg ik de variabelen niet door en ziet hij het array $select als een niet gedefinieerde variabele.
Mis ik hier iets?
of is dit echt een serverprobleem?
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?PHP include ("builder/scriptreader.inc"); $script= "builder/tabelbuilder/configuratiescript_tabelbuilder.por"; leesscript($script); $teller=0; print ("<FORM METHOD=GET ACTION=sortering.php>"); print ("<SELECT NAME=\"select\" size=10 MULTIPLE align=\"center\">"); while ($teller < $kolomteller) { print("<OPTION VALUE=\"$alias[$teller]\">$alias[$teller]"); $teller++; } echo "<BR>"; echo "<BR>\n<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE=\"Stap 2\">\n"; echo "</FORM>"; } ?> |
De functie 'leesscript' leest een tekstbestandje uit waar tabel, kolomnamen en aliassen in staan en zet ze in 3 array's. Dit zijn global arrray's.
Vervolgens is het de bedoeling dat hij de array select (in form) naar de volgende pagina stuurt met de geselecteerde waardes. In de URL balk zijn de gekozen velden ook te zien. Het volgende script moet het uitlezen:
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?PHP print("<td width=33% bgcolor=#009900>"); if(!IsSet($select)) { echo "Het werkt dus niet :("; } else { $text = implode("<BR>", $select); echo $select; } ?> |
Dit stukje script is een testje om te kijken of het doorgeven van variabelen wil werken. Alleen krijg ik de variabelen niet door en ziet hij het array $select als een niet gedefinieerde variabele.
Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D