Toon posts:

Router lijkt maar half te werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een thuisnetwerk met een Draytek 2104P. Tot op heden nog geen echte problemen mee gehad. Pas geleden heb ik echter ook een oude 200 mhz pc aangesloten op de router, zodat mijn pa en ma ook een "eigen" internetverbinding hebben. De opstelling is nu als volgt:

Modem
|
Router _______________ mijn pc, windows xp
|
|__________________ pc zusje, windows xp
|
|__________________ pc pa en ma, windows me

Nu lijkt het erop dat mijn pa en ma enkel op internet kunnen als mijn computer aan staat. Mijn zusje kan gewoon onafhankelijk op internet. Op de router zie ik ook dat het ledje uitgaat zodra ik mijn pc uitzet. Hetzelfde is het geval bij de pc van mijn pa en ma: pc uit, ledje uit. Ook hier heeft mijn zusje nergens last van. Bij het aansluiten op de pc van mijn pa en ma heb ik overigens niks ingesteld. Het internetten lukte gewoon. Ik ben niet briljant met netwerken, dus zou ik enige hulp zeer op prijs stellen. Wie weet wat het probleem hier zou kunnen zijn?

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 21:51
Kun je ook de TCP/IP instellingen op de PC's eens melden? Klinkt alsof de deafult gateway op de ME pc jouw pc is, dat moet de router zijn.

• The Rancor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08-2021
Wat is de ip configuratie van de pc's? Waarschijnlijk is het Me die internet connection sharing gebruikt via jouw pc en dus niet rechtstreeks via de router surft.
makkelijkste oplossing:
1. zorg ervoor dat dhcp draait op de router
2. vernieuw de lease van de "probleempc" met ipconfig /renew
3. controleer of de verkregen ip configuratie klopt
4. draai de internetconnectionwizard -> lan verbinding

hierna zou alles prima moeten werken, met eender welke combinatie van pc's ingeschakeld.

opmerking hierbij is wel dat Me op z'n minst gezegd nogal brak is en zowieso een overstap naar xp aan te raden valt

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips ! Het is me nu gelukt de ME bak onafhankelijk het internet op te sturen. Maar ik zit nog wel met het irritante ledjes-"probleem". Ik zou het heel erg op prijs stellen als jullie hier nog een oplossing voor hadden!

• The Rancor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08-2021
De ledjes op je router lijken me perfect normaal, pc uit -> geen verbinding -> led op router uit, sommige kaarten geven nog een signaal zelfs als de pc uitstaat (wake on lan), niks om je zorgen over te maken lijkt me.

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8

Verwijderd

Als de ledjes aan blijven terwijl de pc uitstaat heeft dit te maken met WOL "Wake on Lan" Deze functionaliteit kan je in het bios uitzetten...

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
idd, als je pc uistaat zal de routerled over het algemeen niet meer branden, dat is bij mij thuis ook niet het geval. Dus no more worries voor jou :)

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
okee ! hartstikke bedankt allemaal
Pagina: 1