Toon posts:

Windows hangt na aansluiten USB apparaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met het moederbord: MSI MS-6309
Als ik de pc aandoe en in windows zit en ik wil iets in de usb aansluitingen doen dan hangt me pc, dus elke keer als ik iets in de usb aansluiting steek hangt me hele pc ken niets meer doen alleen hard aan/uit.

Maar het leuke is als de hele pc uit is en ik stop dan een usb apparaat op de usb poorten en hij komt dan in windows dan werkt het usb apparaat wel en hangt de pc niet. Heel vaag allemaal!

Ik heb al de nieuwste moederbord drivers geinstalleerd en ook de nieuwste usb drivers. Heb windows update helemaal uitgevoerd. Heb zelfs al in apparaatbeheer de usb dingen verwijderd en opnieuw laten installeren werkte allemaal niet :(

Maar zijn dit soms symptonen van een kapot mobo?
Ik draai op winXP pro
plz help me with this problem.....

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je iets hotswapt, dan heb je te maken met een spanningsverschil. Officieel ondersteunt USB dit natuurlijk. Echter het kan er wel mee te maken hebben. PC geaard?

Verwijderd

Topicstarter
Ja pc staat op geaard stopcontact

Verwijderd

Maakt het niet uit wat je er aanhangt? Ook kan je in het BIOS ff kijken waarop het 'reference voltage' van USB staat? Dit zou op normal moeten staan. Wat doet je PC als je een ingestoken apparaat verwijderd?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

In het bios van MSI kan je ervoor kiezen welke usb aansluitingen je aanzet, kies eens voor een andere instelling en zo dat er een setje wel of niet 'aan' staat. Probeer te kijken of het probleem dan nog bestaat, als dit bij één wel zo is en bij andere niet dan is er iets kapot in je usb aansluiting.
Blijft je setup nog steeds hangen bij het inpluggen van je usb, dan lijkt het me een voltage of I/O probleem. Je kan ook proberen om voor je USB een andere IRQ aan te wijzen , zodat bij het inpluggen er niet iets anders in de stress schiet als je een usb device aanluit en daardoor je windows hangt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
kijk anders ook eens naar de aansluiting op je moederbord en hoe dat de connecter zit aangeloten.
Ik heb namelijk het probleem gehad dat de draadjes niet op de juiste volg orde in de connector zaten en dus kreeg ik ook de fout melding.
Dit was ook bij een MSI Mobo.

Gadget Freak

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ietwat verduidelijkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in bios beetje zitten spelen met de mogelijkheden voor usb maar je ken alleen maar instellen dat geen usb aansluitingen werken of alleen 0 en 1 of alleen 2 en 3 maar had nog steeds het zelfde probleem.

Ik had ook ff gechecked of de usb goed op het moederbord was aangesloten en ook dat was zo (was ook maar op 1 manier mogelijk om ze op het moederbord aan te sluiten)

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Kijk eens naar de kleurcode van de aansluitingen.
Daar zat namelijk bij mij het probleem 2 zwarte draadje daarvan heb ik er 1 los moeten gooien. daarna probleem voorbij.

Gadget Freak

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die usb poorten aan de voorkant nu maar is ff helemaal losgekoppeld en gekeken of het dan werkt. Maar zelfs dan blijft de pc nog hangen :S

En die usb poorten aan de achterkant zijn gewoon op zo'n blokje wat elk moederbord hebt dus daar ken ik niets aan veranderen kwa draadjes.

Iemand nog een id wat het probleem kan zijn? Ik zit toch nu sterk te twijfelen aan het mobo

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
in de bios USB legacy support (ook wel eens DOS support geloof ik) uitzetten. je usb zal dan niet werken in een dos omgeving, maar als het goed is start ie wel op.

ik heb dit probleem enkele keren op een laptop + USB muis gezien.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1