Belgisch "no-limits" ADSL provider ADSL2FIT?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 13:56
Is hier toevallig iemand die ervaring heeft met adsl provider ADSL2FIT?
Ik heb momenteel een telenet kabelverbinding maar ben de strakke traffieklimieten en de trage uploadstream hiervan best beu.
Nu werd'k dus via een vriend (die zelf geen klant is) gewezen op http://www.adsl2fit.be. Small is de enige abbonementsvorm die ik kan nemen die intressant is dus als mensen hier specifiek ervaring mee hebben leuk, maar wat'k vooral wil weten is hoe vaak storingen optreden en dergelijke meer.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind het persoonlijk vrij vreemd dat ze nergens een overboekingsfactor noemen of wat nou precies de 'gegarandeerde snelheid' is. Ook het niet hebben van een statisch IP-adres lijkt me erg onhandig, maar ik kan natuurlijk niet ruiken of je een server wil gaan draaien ;) .

Verwijderd

Ik heb al enkele maanden ADSL2Fit en ik moet zeggen dat ik er toch wel erg tevreden over ben. De snelheid is meestal goed (hoewel niet wat ze beloven), ik haal zo'n 150-300Kbps download. Het is echt wel no-limits, een download van 80-100GB/maand is geen enkel probleem.

Ik moet wel zeggen dat er mensen zijn waar er wel problemen zijn met de snelheid in sommige gevallen. (al worden die meestal wel opgelost voor zover ik weet) en ook hun helpdesk is niet super. Je moet dus de installatie enz zelf doen, maar voor een tweaker zal dit wel geen probleem zijn. ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
collega van me heeft ook adsl2fit. De snelheid is nogal instabiel. Hij haalt maar 50k bij een download. Maar als hij dan een 2de start, haalt die ook 50k? Volgens hem wordt er dus per connectie gecapped. Hij kan dus op een 3.3mbit-lijn wel iets van een 200k halen in totaal.
Maar het is ook sterk afhankelijk van het tijdstip. Overdag geen probleem, 's avonds daarentegen...
Maw, de backbone kan niet echt volgen...

De upload is wel goed, 50k haalt hij wel goed.

Helpdesk moet je inderdaad niks van verwachten. Ook als je echte problemen hebt. Ze beloven steeds om het uit te zoeken en terug te bellen, maar dat doen ze dus niet.
Een geluk dat wij zelf bij Belgacom werken of zijn lijn was nooit in orde geraakt.
Het heeft nu al bijna een maand geduurd!

Niet echt positieve ervaring dus hier :)
johnnyv.nl schreef op 20 april 2004 @ 10:56:
Ik vind het persoonlijk vrij vreemd dat ze nergens een overboekingsfactor noemen of wat nou precies de 'gegarandeerde snelheid' is. Ook het niet hebben van een statisch IP-adres lijkt me erg onhandig, maar ik kan natuurlijk niet ruiken of je een server wil gaan draaien ;) .
Gegarandeerde snelheid is er volgens mij helemaal niet.
Statisch ip heb je niet echt, maar er is geen automatische disconnect, dus als je er een routertje aanhangt of zo, kan je weken (maanden?) hetzelfde ip houden. En er wordt geen enkele poort geblocked, dus kan je gelijk welke server draaien.

[ Voor 60% gewijzigd door Fire69 op 20-04-2004 11:12 ]

• witchdoc
johnnyv.nl schreef op 20 april 2004 @ 10:56:
Ik denk dat ik nog bij geen enkele provider in België een overboekingsfaxtor heb gezien. Qua consumenten internet staan jullie NL'ers echt wel mijlenver voorop. Ik was zelfs tot paar uur geleden overtuigds dat elke provider in België zo'n kutlimiet had.

Zou natuurlijk graag servertje opzetten maar static ip krijg je blijkbaar niet als particulier. Maar dat is geen achteruitgang.. dat heb ik nu namelijk ook niet.
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 11:03:
Ik heb al enkele maanden ADSL2Fit en ik moet zeggen dat ik er toch wel erg tevreden over ben. De snelheid is meestal goed (hoewel niet wat ze beloven), ik haal zo'n 150-300Kbps download. Het is echt wel no-limits, een download van 80-100GB/maand is geen enkel probleem.

Ik moet wel zeggen dat er mensen zijn waar er wel problemen zijn met de snelheid in sommige gevallen. (al worden die meestal wel opgelost voor zover ik weet) en ook hun helpdesk is niet super. Je moet dus de installatie enz zelf doen, maar voor een tweaker zal dit wel geen probleem zijn. ;)
150 kbit/sec?! Je bedoelt toch wel kBYTE/sec hoop'k? Dat vind'k zelfs al niet bijster goed.. Qua downloadsnelheid is telenet namelijk echt wel heer en meester. Maarja, als'k constant aan 150kB/sec kan downen zonder traffieklimiet dan hoor je me niet klagen hoor.
Welke abbonementsvorm heb jij eigenlijk dan? een 4Mbps versie (small) of 8Mbps medium)? 8Mbps is blijkbaar niet mogelijk hier in't centrum van Turnhout :(

Verwijderd

Kilobytes natuurlijk. ;)

We hebben het medium abbo hier. Dus 8Mbit down.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 12:00:
Kilobytes natuurlijk. ;)

We hebben het medium abbo hier. Dus 8Mbit down.
150-300KB/s met een 8mbit abo is wel om te huilen hoor :? Of liggen wij kaaskoppen nou echt zo ver voor op internetgebied :?

Verwijderd

Qua snelheid is ADSL2Fit inderdaad niet super, ik zei toch dat ze niet geven wat ze beloven want 8Mbit = normaal 666Kilobytes/sec (ongeveer). Het gaat echter om de onbeperkte download limiet. Ik moet toegeven dat ik met mijn Telenetverbinding op een andere locatie (ben student) rond de 600-800 kilobytes/sec down zit...het nadeel is echter die datalimiet daar.

Ik weet niet of Nederland zover voor staat...het voordeel van België is dat je in werkelijk elk dorp wel kabel of adsl met een redelijke snelheid kan nemen...dat heeft Nederland nog niet dacht ik (ik kan me vergissen hoor). :)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De gebruikers die ik ken bij A2F zijn uitermate ontevreden over de downloadsnelheden welke soms zelfs vergelijkbaar zijn met een oude 56k modem. A2F schuift de schuld af op Scarlet van welke A2F het netwerk gebruikt. Kan best waar zijn, maar ondertussen zit je er als klant toch maar weer lekker mee. En Scarlet kennende zal er wel niet veel animo zijn om de problemen binnen een redelijke termijn op te lossen. Hieronder een stukje uit wat Webvisie (het moederbedrijf dat het ADSL2Fit product levert) weet te vertellen over het verschil in een A2F-lijn en een Scarlet-lijn:
Dit klopt; er zijn verschillen, ook al zijn het in principe dezelfde lijnen. De nodige capaciteit wordt gerekend aan 60 kbit/s per opgeleverde gebruiker. Dit is dus niet per actieve gebruiker!

Aangezien Scarlet ongeveer 55000 klanten heeft en WebVisie slechts een fractie hiervan krijgt deze ook maar een fractie van de totale bandbreedte toegewezen. Deze verschillen zijn dus puur een gevolg van het toepassen van de Broba II-voorschriften.
Met andere woorden, er is slechts 7.5 kB/s per gebruiker voorzien op het netwerk. Bij Scarlet is dat ,niet zo'n probleem omdat ze een groot ledenaantal hebben waarvan de overgrote meerderheid Internet voor niets meer dan mailen en surfen gebruikt en bovendien hoogstens enkele uren oper dag online zijn. Bij A2F ligt het echter anders... Daar zijn de overgrote meerderheid van de abonnees wel degelijke grootverbruikers die wel veel online zijn en veel downloaden. Kort samengevat, de beschikbare bandbreedte is ver ondergedimensioneerd.

Wat betreft de inhoud van het downloaden. Laten we even realistisch zijn... Limietloos internet wil je in 99.9% van de gevallen enkel om warez te kunnen downloaden à volenté. Laat nu net dat een heikel punt zijn. A2F hanteert een van de strengste policies wat betreft illegaal downloaden. Ze gaan je lijn niet actief controleren, maar als ze een klacht krijgen van IFPI, RIAA, BSA, whatever,... (wat als je op GoT zoekt helemaal niet zo'n vreemd is als je veel op bekende p2p netwerken rondhangt) dan gaan ze er ineens hard tegenaan. Waar Telenet je een mailtje in de stijl van "foei, niet meer doen hé" stuurt sluit men bij A2F je lijn gewoon af. Hieronder het standpunt van Webvisie:
WebVisie wilt naast bovenstaande problematiek de gebruikers nogmaals op wijzen dat het illegaal gebruiken van het Internet niet kan. Hun slagzin is dan ook "Unlimited JA, Illegaal, NEEN". WebVisie wilt op deze manier duidelijk maken dat ze nog strenger zullen optreden tegen het illegaal downloaden (het zgn. 'leechen'), maar nog meer en vooral tegen het aanbieden van illegale downloads via hun netwerk. Indien klachten ontvangen worden van betrokken instanties (BAF, ...) worden de abonnees zeker afgesloten. WebVisie gaat vanaf nu dus enkel nog stipter optreden en eigenlijk gewoon de gebruiksvoorwaarden naleven. In feite verandert er dus niets op dit gebied. Laat dit dus een extra waarschuwing zijn voor de A2F-gebruikers die zich hierbij aangesproken voelen: WebVisie zal niet op dezelfde lakse manier als Telenet en Skynet reageren in verband met illegale downloads. Dit beperkt zich overigens niet tot peer-2-peer netwerken als Kazaa, Gnutella, eDonkey, BitTorrent, ... maar voor elke mogelijke vorm van aanbieden waarbij aangetoond kan worden welke gebruiker verantwoordelijk is. Dus ook FTP, SFTP, HTTP e.a. vallen onder deze regeling. Indien er dus een klacht met de nodige logs voor bewijskracht binnen komt kan dit leiden to een schorsing of afsluiting.
Samengevat kunnen we dus stellen, als je A2F in huis neemt, hou dan je Telenet verbinding voorlopig nog maar. Je gaat er misschien nog nood aan hebben.

• witchdoc
SatCP schreef op 20 april 2004 @ 13:18:
De gebruikers die ik ken bij A2F zijn uitermate ontevreden over de downloadsnelheden welke soms zelfs vergelijkbaar zijn met een oude 56k modem. A2F schuift de schuld af op Scarlet van welke A2F het netwerk gebruikt.

Met andere woorden, er is slechts 7.5 kB/s per gebruiker voorzien op het netwerk. Bij Scarlet is dat ,niet zo'n probleem omdat ze een groot ledenaantal hebben waarvan de overgrote meerderheid Internet voor niets meer dan mailen en surfen gebruikt en bovendien hoogstens enkele uren oper dag online zijn. Bij A2F ligt het echter anders... Daar zijn de overgrote meerderheid van de abonnees wel degelijke grootverbruikers die wel veel online zijn en veel downloaden. Kort samengevat, de beschikbare bandbreedte is ver ondergedimensioneerd.
Mmm, da's inderdaad wel waar.. je neemt natuurlijk geen unlimited abbo van een onbekende provider als je maar wat wil gaan mailen en surfen. Jan modaal wordt namelijk platgelopen met telenet en belgacom adsl reclames.
Snelheden vergelijkbaar met 56K.. mja, ik mag aannemen dat dat overdreven momentopnames waren? Zeker aangezien hierboven toch iemand snelheden van 150 tot 300KB rapporteerd. Ook zeker niet veel voor een 8Mbps lijn maar indien je aan die snelheden ongelimiteerd kan downen dan zou'k het toch nog boven telenet prefereren. Komt natuurlijk nog bij dat in mijn straat/stad blijkbaar enkel de 4Mbps variant beschikbaar is.
Wat betreft de inhoud van het downloaden. Laten we even realistisch zijn... Limietloos internet wil je in 99.9% van de gevallen enkel om warez te kunnen downloaden à volenté.
Ok, maar ik ben niet iemand die op P2P netwerken en dat soort openbare netwerken zit. Prive FTP servers en downen van newsservers ok, maar daar is het risico dus redelijk beperkt.
Samengevat kunnen we dus stellen, als je A2F in huis neemt, hou dan je Telenet verbinding voorlopig nog maar. Je gaat er misschien nog nood aan hebben.
Dat was ik zowiezo van plan tot ik zeker weet dat ik me niet matelmoos irriteer aan de traagheid of "tijdelijke" onbeschikbaarheid van het adsl2fit netwerk. Gezeik is dat'k bij absolute ontevredenheid wel een jaar vast zit. Als'k het al probeer ga'k dus zeker starten met small accountje. Dan vallen de kosten toch nog te overzien.. al moet'k er natuurlijk ook nog een telefoonabbonement bij rekenen. :/

[ Voor 3% gewijzigd door witchdoc op 20-04-2004 14:50 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
lees eens reacties op www.userbase.be

verder is ook deze logfile interessant (A2F is hier Paul, een van de twee eigenaars)
http://interceptor.homest...ke_toekomstvisie_A2F.html

en een overzichtje met logfiles: http://members.lycos.nl/interceptor007/index.htm

ik zou toch nog even wachten met aanschaffen van A2F adsl want nu zijn er nogal "dubieuze" zaken

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• satcp
  • Niet online
poohbeer schreef op 20 april 2004 @ 14:49:
Snelheden vergelijkbaar met 56K.. mja, ik mag aannemen dat dat overdreven momentopnames waren?
Natuurlijk hebben deze personen soms ook degelijke snelheden, maar deze absurd lage snelheden op het A2F netwerk komen veel te frequent voor. Zelfs de review van het A2F product door Userbase.be vermeldt de 'klassieke' modemsnelheden en gaf de provider als beoordeling 'zeer slecht' wat betreft downloadsnelheid.

Lees eens door de chat logs waarnaar "Robbedoeske" reeds linkte. In veel van die logs kom je snelheidsmetingen tegen van A2F-abonnees. Sommige zijn redelijk, vele zijn vreselijk...

Wat mij betreft zijn snelheden van meer dan 1 megabyte per seconde zoals bij Telenet mogelijk zijn als je op een rustige node zit overkill. Ze zouden beter eens een hogere upload en ruimere limieten geven. Bijvoorbeeld 100 GB up of down per maand bij iets van een 100 kB/s up en 300 kB/s down zou zelfs voor de meeste grootverbruikers acceptabel zijn. Maar zoals A2F het aanpakt kun je niet van de verlossing spreken. Downloaden aan snelheden minder dan 10 kB/s (wat frequent voorkomt) kun je niet bepaald breedband noemen.

• Fire69
  • Nu online
Ik heb het nog even aan mijn collega gevraagd hoe het nu zit.
De laatste week raakt hij dus niet meer boven 20kb/sec.
Dat noem ik nou breedband NOT... :/

offtopic:
SatCP, ben jij de SatCP van in a.b.?

[ Voor 27% gewijzigd door Fire69 op 20-04-2004 20:49 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 12:55:
Qua snelheid is ADSL2Fit inderdaad niet super, ik zei toch dat ze niet geven wat ze beloven want 8Mbit = normaal 666Kilobytes/sec (ongeveer). Het gaat echter om de onbeperkte download limiet. Ik moet toegeven dat ik met mijn Telenetverbinding op een andere locatie (ben student) rond de 600-800 kilobytes/sec down zit...het nadeel is echter die datalimiet daar.

Ik weet niet of Nederland zover voor staat...het voordeel van België is dat je in werkelijk elk dorp wel kabel of adsl met een redelijke snelheid kan nemen...dat heeft Nederland nog niet dacht ik (ik kan me vergissen hoor). :)
Ik heb ooit eens voor de grap ook gekeken naar wat ze in België nou allemaal opleveren, en bij jullie lijkt dataverkeer gewoon duur te zijn schijnbaar.
Wel leuk is dan dat ik voor minder geld per maand met het grootste gemak zo 830kb/sec naar binnen sleur en 100kb/sec naar buiten pomp met een abbootje van omgerekend 58 euro per maand en zonder datalimiet! :)
Nee, in België zit je echt niet goed qua ADSL als ik het zo hoor, en dan dacht ik dat Chello al slecht was... :X

Tesla Model Y RWD (2024)

• satcp
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op 20 april 2004 @ 20:53:
Ik heb ooit eens voor de grap ook gekeken naar wat ze in België nou allemaal opleveren, en bij jullie lijkt dataverkeer gewoon duur te zijn schijnbaar.
Wel leuk is dan dat ik voor minder geld per maand met het grootste gemak zo 830kb/sec naar binnen sleur en 100kb/sec naar buiten pomp met een abbootje van omgerekend 58 euro per maand en zonder datalimiet! :)
België heeft van de omliggende landen wel degelijk bij de goedkoopste Internetabonnementen. Een standaard Telenet-abonnement bijvoorbeeld kost een kleine 20 euro minder per maand als uw abonnement. Hiervoor krijg je een product waarbij downloadsnelheden van meer dan 1 megabyte per seconde mogelijk zijn, maar helaas heeft het product ook veel beperkingen. Zo is er de 128 kbit/s upload cap en de 10 GB limiet per glijdende 30 dagen. Hierbij moet wel gezegd worden dat wanneer je tussen 0.00 en 10.00 downloadt, de binnengehaalde data slechts voor de helft aangerekend wordt. In principe kun je dus 20 GB binnenhalen. Voor 10 euro per maand extra kun je 10 GB extra limiet krijgen zodat je in principe tot 40 GB kunt downloaden (op het nachttarief).

En het leuke aan België (nou ja, Vlaanderen - ik ken de situatie in Wallonië eerlijk gezegd niet) is dat de meeste providers landelijke dekking hebben. Dit in schril contrast tot Nederland waar heel wat van de interessante providers slechts beperkte dekking hebben. Er zijn nog steeds gebieden in Nederland waar breedband Internet gewoonweg niet beschikbaar is. In Vlaanderen heb je virtueel overal mogelijkheid tot breedbandaansluiting via de kabel of ADSL.

Ik heb er geen enkel bezwaar tegen om wat meer te betalen per maand om een product te krijgen dat een hogere upstream en ruimere limieten toelaat, maar zulke producten worden gewoonweg niet aangeboden (toch niet voor een redelijke prijs).
Fire69 schreef op 20 april 2004 @ 20:46:
SatCP, ben jij de SatCP van in a.b.?
Er is maar één SatCP... :)

[ Voor 13% gewijzigd door satcp op 20-04-2004 21:23 . Reden: update ]

• Fire69
  • Nu online
Ik ben die uploadlimiet ook kotsbeu. Wil je eens een mail sturen met een attach van 3 of 4meg, duurt het ofwel een half uur, ofwel geeft hun mailserver een time-out! |:(

Geef mij maar een abbo dat maar 300k haalt, maar +50k up haalt!

[edit]
Oh ja, en die limiet mogen zo ook wel eens hierzien.
Het wordt alsmaar slechter (geen limiet => limiet op extern verkeer => volledige limiet => glijdende limiet...) :r

[ Voor 28% gewijzigd door Fire69 op 20-04-2004 21:24 ]

• witchdoc
mmm, helaas niet doen dus :(
Als die provider ooit weer op z'n pootjes terrecht komt en b.v. 50gig/maand aanbiedt met fatsoenlijke snelheden dan verwittigen jullie me toch weer he jongens? :)

Of weet er iemand nog een provider met fatsoenlijke snelheden up en down met redelijke traffieklimieten?

[ Voor 24% gewijzigd door witchdoc op 21-04-2004 09:37 ]

• Fire69
  • Nu online
Blijkbaar heeft Planet momenteel een 10gig-limiet die niet wordt gecontroleerd...

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Vroeger was het leuk: Wanadoo hield geen limiet bij en ervoor had hun teller een serieuze bug (was dat fun om te misbruiken). Nu is Wanadoo overgenomen door Tiscali en nu moet je gewoon bijbetalen per GB dat je download ! Dat lag op een € per GB geloof ik.

SkyNet controleert ook streng, Telenet heeft het irritantste limiet ever... En een lijn met een redelijk downloadlimiet is niet te betalen voor een student.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

SatCP schreef op 20 april 2004 @ 21:17:
[...]
België heeft van de omliggende landen wel degelijk bij de goedkoopste Internetabonnementen. Een standaard Telenet-abonnement bijvoorbeeld kost een kleine 20 euro minder per maand als uw abonnement. Hiervoor krijg je een product waarbij downloadsnelheden van meer dan 1 megabyte per seconde mogelijk zijn, maar helaas heeft het product ook veel beperkingen. Zo is er de 128 kbit/s upload cap en de 10 GB limiet per glijdende 30 dagen. Hierbij moet wel gezegd worden dat wanneer je tussen 0.00 en 10.00 downloadt, de binnengehaalde data slechts voor de helft aangerekend wordt. In principe kun je dus 20 GB binnenhalen. Voor 10 euro per maand extra kun je 10 GB extra limiet krijgen zodat je in principe tot 40 GB kunt downloaden (op het nachttarief).

En het leuke aan België (nou ja, Vlaanderen - ik ken de situatie in Wallonië eerlijk gezegd niet) is dat de meeste providers landelijke dekking hebben. Dit in schril contrast tot Nederland waar heel wat van de interessante providers slechts beperkte dekking hebben. Er zijn nog steeds gebieden in Nederland waar breedband Internet gewoonweg niet beschikbaar is. In Vlaanderen heb je virtueel overal mogelijkheid tot breedbandaansluiting via de kabel of ADSL.

Ik heb er geen enkel bezwaar tegen om wat meer te betalen per maand om een product te krijgen dat een hogere upstream en ruimere limieten toelaat, maar zulke producten worden gewoonweg niet aangeboden (toch niet voor een redelijke prijs).
[...]
Oftewel...
Je zegt het zelf eigenlijk al, voor 10 euro per maand maand extra nog eens 10GB per maand erbij, dan kom ik op 30GB uit als ik voor 20 euro extra datalimiet zou kopen. Dat is voor mij misschien nog net een optie, maar ik ken er genoeg die het er niet mee redden.
Ik download namelijk niet gigantisch veel maar vind het wel fijn als het snel gaat en dan komen we op het 2e punt, ik heb net even gekeken en er lijkt geen enkele provider bij jullie te zijn die 1mbit upload levert bij jullie.
Toch wel een tegenvallertje, ik heb nu thuis een UT2004 servertje draaien die ik regelmatig 8 mensen laat fraggen en dat gaat net. Ik heb daarnaast ook nog een webserver draaien en ik zou dus echt niet meer zonder de 1mbit upload kunnen.
Als je alles omrekent ben je bij jullie dus nog behoorlijk duur uit.
Dat van die dekking is natuurlijk weer wel heel mooi, KPN kan daar in een aantal gebieden nog wat van leren, zeker omdat de bevolkingsdichtheid bij jullie lang niet zo hoog is als bij ons. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik mis die 1Mbit dus ook enorm. Wil je voor wat degelijks, dan zit je al onmiddellijk bij SDSL of een leased line.

Aanbod van bv. EDPNet:

SDSL "MUON 1024"

Max. download- en uploadsnelheid: 2048 kbps
Gegarandeerde download- en uploadsnelheid: 1024 kbps
Onbeperkte datatrafiek
4 vaste IP adressen (uitbreiding mogelijk)
Onbeperkt aantal computers
Mail/webserver mogelijk
Mailboxen: 50 (uitbreiding mogelijk)
Webspace: 200MB (uitbreiding mogelijk)
VPN mogelijk
Domeinnaam.be, .nl, .com, .net, .org inbegrepen
Setupkosten: €99.00

Per maand: € 399.00 BTW excl.

Niet dus voor de gemiddelde consument weggelegd :)

[ Voor 35% gewijzigd door Phuncz op 21-04-2004 16:34 ]

• witchdoc
'k wou de meelezers toch nog even een update brengen.
Bericht van userbase

• oenboek
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 20:21

oenboek

Serendipity

Met een Belgisch ADSL-abonnement bij Tiscali.be aan 35 EURO per maand kan ik toch niet klagen. Ik haal steeds de maximale downloadsnelheid van 3Mbit. Maximale upload aan 128kbit lukt ook. Upload is inderdaad traag om een website te updaten, zeker als er mp3 en video op moet, maar het lukt. Welk de maximale hoeveelheid per maand is weet ik niet, maar ik heb nooit opmerkingen gekregen, zelfs niet bij het downloaden van meerdere volledige CDs (linux) op enkele dagen. Ik zoek voorlopig niet te switchen. Ook niet naar Versatel waar je nu ADSL per minuut betaalt, vervelend want met een router ertussen zit ik 24 op 24 online. Maar voor anderen misschien de oplossing.

One Buck Music keeps the vibes

• satcp
  • Niet online
Tsjah, dat van die limieten was te verwachten. Echt limietloos Internet voor die prijs is onhaalbaar - tenzij je natuurlijk tevreden bent met snelheden van een klassieke telefoonmodem. Gelukkig schijnt er wel geen bovengrens te bestaan aan het aantal gigabytes dat je kunt bijbestellen voor de toch wel faire prijs van 1 euro per gigabyte.

De vraag is alleen - de huidige abonnementen blijven onaangeroerd, maar zelfs deze kleine hoeveelheid abonnees was in staat om het hele A2F-netwerk op de knieën te krijgen. Gaat de capaciteitsverhoging wel voldoende zijn?

Ik zou alleszins toch nog wachten met het aanschaffen van A2F tot de vele negatieve gebruikerservaringen geluwerd zijn.

• witchdoc
SatCP schreef op 03 mei 2004 @ 12:56:
Tsjah, dat van die limieten was te verwachten. Echt limietloos Internet voor die prijs is onhaalbaar - tenzij je natuurlijk tevreden bent met snelheden van een klassieke telefoonmodem. Gelukkig schijnt er wel geen bovengrens te bestaan aan het aantal gigabytes dat je kunt bijbestellen voor de toch wel faire prijs van 1 euro per gigabyte.

De vraag is alleen - de huidige abonnementen blijven onaangeroerd, maar zelfs deze kleine hoeveelheid abonnees was in staat om het hele A2F-netwerk op de knieën te krijgen. Gaat de capaciteitsverhoging wel voldoende zijn?

Ik zou alleszins toch nog wachten met het aanschaffen van A2F tot de vele negatieve gebruikerservaringen geluwerd zijn.
Mja, inderdaad zeker nog wachten. De huidige abonees gaan nu namelijk maar in de loop van een jaar ook op die 40 gig gezet worden he. En die capaciteitsverhoging heeft zowiezo al tijd nodig. Zal in de nabije toekomst weinig veranderen dus.

Je zegt trouwens dat limietloos inet voor die prijs onhaalbaar is.. sjah.. als'k Nederland bekijk kan quasi limietloos voor een ietsje meer wel. België ligt stampesvol koper en glas dus waarom kan zoiets hier niet?

Ik hou die adsl2fit in elk geval goed in't oog. 40Gig ben ik al redelijk tevreden mee. En die upstream snelheden maakt het simpelweg intressanter dan telenet .. mits die downloadsnelheden wat hoger komen te liggen bij adsl2fit en daar ook stabiele verbindingen bij horen.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik vraag het me idd ook af, zelfs in het gat waar ik woon ligt glasvezel. Ik denk dat het de ISP's zijn die het nut van hoger limiet enzo niet inzien. Nu ja, voor 59€/maand heb je bij EDPNet wel 20GB limiet, met een 4Mbit download en 512Kbit upload. Dat is eigenlijk wel 2x zoveel bijna als dat Tiscali abbo wat je noemde (die ik ook heb).

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 16:55

qless

...vraag maar...

Ik zit nog steeds bij Easynet en die hanteren op het Belgacom netwerk geen limiet (nou ja, officeel wel 10 GB per maand, maar geen controle)
Alleen kun je nu geen particuliere ADSL lijnen meer krijgen bij Easynet...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 15:05
even dit topic een schopje geven... :)
Aangezien ADSL2FIT de opzet verandert heeft (Datalimieten) ben ik benieuwd of dat dit de stabiliteit en de snelheid van het netwerk inderdaad flink verbeterd heeft. Mensen die ervaringen hebben sinds de invoering hiervan?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02-2025
Er is trouwens een nieuwe ADSL provider in belgie die wel redlijk goed is lijkt me voor het te betalen bedrag; Euphony ADSL

Downloadsnelheid: 3,3 Mbps (megabits per seconde)

Uploadsnelheid: 384 Kbps (kilobits per seconde)

Transfervolume: 15 GB (gigabytes) per maand

Mailboxen: 5

Mailboxgrootte: 50 MB (megabytes)

Aliassen per mailbox: 3

Webruimte: 50 MB

Maandelijks abonnement: € 35

link: http://www.eyes-e-tools.c...Comf_NL&code=036358000152

btw, nog maar net nieuw ;)

[ Voor 11% gewijzigd door LorD_GyproX op 22-07-2004 20:12 ]

• witchdoc
Xanion schreef op 22 juli 2004 @ 14:10:
even dit topic een schopje geven... :)
Aangezien ADSL2FIT de opzet verandert heeft (Datalimieten) ben ik benieuwd of dat dit de stabiliteit en de snelheid van het netwerk inderdaad flink verbeterd heeft. Mensen die ervaringen hebben sinds de invoering hiervan?
Niet echt precies.. lees http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=38 maar eens.

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 01:52

J.W

Het is al weer een tijdje geleden, maar dit is ook een belgische provider, die geen downloadlimiet hanteert

http://www.brutele.be/ind..._news=14&r1=29&r2=0&ln=nl

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 16:55

qless

...vraag maar...

J.W schreef op 01 november 2004 @ 15:59:
Het is al weer een tijdje geleden, maar dit is ook een belgische provider, die geen downloadlimiet hanteert

http://www.brutele.be/ind..._news=14&r1=29&r2=0&ln=nl
Dit is een "kabelboer" die alleen in omgeving van Brussel een eigen netwerk heeft...dus geen optie

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Pagina: 1