Toon posts:

Consumentenprotest brakke printkoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wordt het geen tijd om een sterk en eendrachtig antwoord aan de heren/dames printerfabrikanten te laten horen??

Google en GOTsearch naar "Canon printkop reinigen" leveren een stortvloed aan boze reacties en threads van mensen die hun (veelal) dure printer niet meer kunnen gebruiken waar die voor bedoeld is: printen.
Vaak geven de helpdesks niet thuis, is de garantieperiode net verstreken, "ja, u gebruikt niet-merk patroon", alle reinigingsmethoden softwarematig en trucjes (natte doek, reinigen met alcohol, doorblazen, waterbadje) helpen niet altijd en dan:

Zit je met een produkt dat niet meer voldoet aan de verwachtingen die je daar bij normaal gebruik van mag hebben.

In mijn geval een Canon i320 van 15 maaanden oud die niets in zwart-wit wil afdrukken; eerste patronenset van Canon, daarna Gistronklonen, weer terug naar Canonpatroon, alle noodgrepen toegepast (zie hierboven).

Een apparaat van € 80 schrijf je niet af in 15mnd! Er zijn mensen met duurdere printers met gelijke ervaringen.

Post hier je ervaringen voor een wake up call aan Canon e.a.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb veel problemen gehad met HP 3420 printers. Gaan gewoon aan de lopende band stuk. HP geeft 1 jaar garantie, daarna kan je aan het gas. Wat kan je nou zelf nog doen aan een printer waarbij je de onderdelen hoort rammelen als je ff schud. Dus dan heb je gewoon pech. En dan moet ik de klant uitleggen dat hij pech heeft. Of ik moet onder het mom van coulantie de schade op me nemen en een nieuwe printer leveren.

Is natuurlijk een heel ander verhaal technisch gezien, maar komt garantie-technisch op hetzelfde neer.

Tegenwoordig let ik bij de aankoop van spullen altijd goed op de garantie. Dat is het enige wat je er aan kunt doen. Dus altijd 8MB schijven enzo, dan zit je tenminste gebakken voor 3 jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, allemaal tevreden klanten schijnbaar van Canon en consorten :?
Nemen we er genoegen mee dat "dure" produkten ook al wegwerpartikelen worden?
Canon levert nota bene geen eens losse printkoppen voor de i320. Dus al zou duurzaam willen zijn ;(

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dus om deze draad te gebruiken voor een brief/mail naar de consumentenbond zodat zij hopelijk hier aandacht aan schenken.

De stelling is dus;

Nemen wij er genoegen mee dat fabrikanten zich beroepen op een beperkte garantietermijn onderwijl Europese richtlijnen en het BurgWetboek terzijde schuivend?

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 17:56 ]

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Mijn canon i560 printer heeft een vervangbare printkop...

Verwijderd

Ik denk niet dat je in dit geval veel te klagen hebt. Je hebt duidelijk gebruik gemaakt van niet-originele cartridges, en zult dus eerst moeten aantonen dat dit defect niet veroorzaakt wordt door de inkt van een 3e partij.

Praktischer: ik ken die printer niet, maar het klinkt alsof de kop verstopt zit (wat dus best zou kunnen door verkeerde inkt, maar ook door uitdrogen). Ik weet niet of je bij zo'n canon de kop er ook uit kunt halen, maar indien dat kan:
kop eruit halen en op een schoteltje water+zeepsop zetten, zodanig dat de onderkant onder de vloeistof zit. Een paar uur laten staan, en dan voorzichtig droogmaken met een pluisvrije katoenen doek.

Als je kop klem zat door uitdroging, kun je hierna weer printen..

Verwijderd

Topicstarter
Chopsticks schreef op 20 april 2004 @ 17:36:
Mijn canon i560 printer heeft een vervangbare printkop...
Die i320 ook, maar is dus niet leverbaar. Hoeveel denk je dat een kop voor jou model kost? Waarschijnlijk meer dan 50% van de nieuwprijs.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Generaal, maar alle noodgrepen zijn toegepast (zie eerste post)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sh*t, doe ik het weer

Hoe delete je eigenlijk een eigen reactie? Mijn GOT-vaardigheden zijn een beetje roestig..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 17:45 ]

Verwijderd

Niet, je kunt een post wel editten met het edit-knopje...

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Je kan geen reacties deleten op GoT (tenzij je adminnrechten hebt natuurlijk).

Over je probleem: Je kan ook een nieuwe HP printer kopen bij bv de mediamarkt voor 29 euro inclusief kleureninktpatronen twv 20euro.
Je zal dan wel geen geweldige printer krijgen, maar als je niet veeleisend bent dan is de goedkoopste oplossing om om het jaar een nieuwe printer kopen :)

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 10:22

Row

denk dat er maar 1 oplossing is....
goede inkt gebruiken (lees: EGTE inkt)

Verwijderd

Topicstarter
Row schreef op 20 april 2004 @ 17:59:
denk dat er maar 1 oplossing is....
goede inkt gebruiken (lees: EGTE inkt)
Op kieskeurig.nl staan genoeg reviews van mensen met hetzelfde probleem en die alleen orginele patronen hebben gebruikt.

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 10:22

Row

als jij harde bewijzen hebt dat een overgroot deel van de printkoppen net buiten de garantie kapot gaan, heb je een punt...
anders kan je het vergeten,,.,

Verwijderd

Herr Muller schreef op 20 april 2004 @ 17:49:
Je kan geen reacties deleten op GoT (tenzij je adminnrechten hebt natuurlijk).

Over je probleem: Je kan ook een nieuwe HP printer kopen bij bv de mediamarkt voor 29 euro inclusief kleureninktpatronen twv 20euro.
Je zal dan wel geen geweldige printer krijgen, maar als je niet veeleisend bent dan is de goedkoopste oplossing om om het jaar een nieuwe printer kopen :)
dat zijn dan wel patronen (of toners igv laserprinter) waar nagenoeg niets in zit. sommige merken (hp, samsung bijv) geven dat eerlijk toe, andere merken doen het ook :P

Verwijderd

Topicstarter
Laatste nieuws, e-mail van beat-it.nl:

>>

Geachte heer,

Helaas verkopen wij geen losse printkop voor de Canon i 320. Ik heb wel
een bedrijf voor u gevonden die hem verkoopt, op aanraden van Canon. Dit
is VAS Supplies, zij zijn te bereiken op 013-5773300. Omdat ik toch wel
nieuwsgierig was wat de printkop kost heb ik ze ook maar gebeld: 99,45
euro exclusief btw.

<<

Prachtig toch? Een losse printkop voor een printer van € 80 kost € 120.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 17:37:
Ik denk niet dat je in dit geval veel te klagen hebt. Je hebt duidelijk gebruik gemaakt van niet-originele cartridges, en zult dus eerst moeten aantonen dat dit defect niet veroorzaakt wordt door de inkt van een 3e partij.
Toch niet helemaal mee eens, zou hetzelfde zijn dat Opel tegen jou verteld ja sorry hoor, als je BP tankt krijg je geen garantie omdat wij willen dat je Shell tankt.

Of dat je van TPG de post terug krijgt omdat je ipv gevoerde Halma envelopen, de hema versie gebruikt.

Tuurlijk origineel is beter, maar de fabrikanten doen er ook alles aan om te zorgen dat je geen andere kunt gebruiken, dmv van chips enz enz
Pagina: 1