Wij hebben hier op stage 4 servers staan. Ik ben bezig met de beveiliging van deze dingen, en nu wil ik ze ook gaan beveiligen tegen fysieke toegang. Ook worden we hier een beetje gek van de herrie 
Wat ik dus bedacht had, is die dingen elk in zn eigen 4U case te proppen, en dan het hele handeltje in onze patchkast te hangen. De ruimte is er wel, dat is het probleem niet. Het mooie is dan dat mensen die niet bij de servers hoeven te komen, er ook echt niet bij kunnen. Want, patchkast op slot
Goed, nu mijn vraag. Hoe ga ik dit koelen? Ik kan me voorstellen dat 4 servers extra nogal een warmte veroorzaken in die kast. Hoe kan ik dit (zo stil mogelijk
) gaan koelen? En is dit ook echt nodig? Ik heb wel iets gelezen over zogenaamde koel-plafonts voor die kast, maar die schijnen duur en lawaaierig te zijn. Daarbij was er geen link te vinden over waar ik dat kan gaan kopen..
Het gaat dan om 4 van deze kasten.
Specs:
P3 500, Xp1700+ en 2 maal Xp2400+.
Met de search was niet gek veel te vinden..
Wat ik dus bedacht had, is die dingen elk in zn eigen 4U case te proppen, en dan het hele handeltje in onze patchkast te hangen. De ruimte is er wel, dat is het probleem niet. Het mooie is dan dat mensen die niet bij de servers hoeven te komen, er ook echt niet bij kunnen. Want, patchkast op slot
Goed, nu mijn vraag. Hoe ga ik dit koelen? Ik kan me voorstellen dat 4 servers extra nogal een warmte veroorzaken in die kast. Hoe kan ik dit (zo stil mogelijk
Het gaat dan om 4 van deze kasten.
Specs:
P3 500, Xp1700+ en 2 maal Xp2400+.
Met de search was niet gek veel te vinden..