XpertVision Radeon 9800SE met vertekend beeld

Pagina: 1
Acties:

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 12:18

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Hallo allemaal, ik zit met een probleem: Mijn 9800SE geeft 1 van de 5 keer bij het booten een vertekend beeld. Door het hele scherm lopen dan strepen en icoontjes zijn onherkenbaar. Herstaren help niet, alleen de pc uitzetten en opnieuw proberen werkt.
Ik heb een MSI 865PE Neo moederbord met AGP8 ondersteuning. Ik heb deze dan ook normaal op 8x staan. Ik heb deze al teruggeschroefd naar 4x, maar zonder resultaat. Het beeld blijft om de zoveel tijd vertekend.
Bijzonder is dat dit alleen bij het herstarten voorkomt en dus niet tijdens normaal gebruik. Ook vermoed ik dat dit probleem niet voorkomt als ik de driver (nog) niet geïnstalleerd heb.
Ik heb de nieuwste versies van Omega / Catalyst geprobeerd zonder reslutaat. Ook heb ik eerdere versies geporbeert maar dit leverde ook niets op.

Mijn vraag: kent iemand dit probleem? Waar kan het aan liggen (firmware / hardware), ik denk dus niet de driver omdat ik alle versies met een kale XP heb geprobeerd. Wat moet ik doen? Is er ergens firmwar te krijgen voor XpertVision.

Ik heb al contact gezocht met de Norrod. Zij willen de kaart 3 dagen innemen zodat ik zonder videokaart (dus pc) zit. Dat is voor mij dus de laatste optie.

Oh ja, van de MSI software krijg ik soms de melding dat het voltage van een bepaalde monitor (ik vermoed de APG poort) onder het minimum niveau zit. Kan dit samen hangen met dit probleem, kan het dus aan mijn moederbord liggen?

Nog een ding: ik heb mijn 9800SE niet gesoftmod / hardmod of andere onderdelen overgeclocked. Alles draait dus zoals het hoort.

[ Voor 5% gewijzigd door mbooij op 20-04-2004 10:07 ]

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Kan dit door de voeding komen? Ik lees op een ander topic dat iemand vergelijkbare problemen heeft en dit kwam gedeeltelijk door de voeding. Iemand ervaring?

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Komop Tweakers... iemand kan mij tech wel verder helpen?

Verwijderd

Misschien zit je kaart niet helemaal goed in je agpslot en schuift ie soms eruit ofzo?
Duw de kaart er eens goied in en draai het schroefje lekker vast aan.

En is je koeling wel goed?

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
't zou inderdaad aan de voeding kunnen liggen, dus wat meer informatie over je systeem zou handig zijn...

ook informatie als, "heeft ie 't wel eens goed gedaan" en "hoe lang doet 't probleem zich al voort" zou bijzonder helpen bij 't oplossen van je probleem.. ;)

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Kaart zit er goed in duh... dat heb ik natuurlijk als eerste bekeken.

Het is dus een MSI 865PE Neo met een P4 2,5 en 1GB geheugen.
Had eerst een Ti4200 zonder problemen. Soms doet hij dus raar, altijd na een restart en nooit tijdens een sessie.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Hoog tijd om die eens goed door te lezen.. 2x je topic kicken in ruim 3 uur.. komop zeg :/

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
mbooij schreef op 20 april 2004 @ 11:21:
Kan dit door de voeding komen? Ik lees op een ander topic dat iemand vergelijkbare problemen heeft en dit kwam gedeeltelijk door de voeding. Iemand ervaring?
dit kan natuurlijk niemand weten als men niet eens het merk/type weet... :?

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Ik had een 350Watt LiteOn. Heb nu een 400Watt van een vaag merk. Hopelijk lost dit het op. Ik heb op een ander forum gelezen dat deze videokaart erg veel stroom nodig heeft.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Heb het probleem niet meer gezien. Ik denk dat het probleem lag in een te lichte voeding. Dat hadden de heren van Norrod me ook wel mogen vertellen toen ze me de videokaart verkochten.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Topicstarter
Zal even contact opnemen met Norrod dat ik het probleem is opgelost (zonder hun hulp) en dat ze de klanten beter moeten informeren over het stroomgebruik van de kaart.

Pagina: 1